• Curlingmorsan

Mammor i Onsala/Vallda

Hej!

Vi ska flytta till Onsala (Buerås) i februari. Jag känner inte en kotte där och eftersom jag ska vara hemma hela våren/sommaren så hade det varit roligt att lära känna andra mammor i närheten.

Och eftersom det inte verkar som ni har någon tråd här på FL så tänkte jag att då får jag starta en.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-17 22:10:49:
    Vilka-är-vi-i-tråden-lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28013392.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:38
    Här är nya tråden: Onsala/Valldatråden del 2 www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30578856.html

• Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda
  • kanelbullen38

Mo11y: Grattis till den lilla bebisen och välkommen !

• Curlingmorsan

Men du Mamma till Lin83 och heloa har ju ett övergivet grannhus, kan ni inte ta och köpa det? Vi kanske kan lura med oss hela Ale-tråden ner hit. Ha ha!

Cattan Håkulla är det i närheten av Buerås? För jag pratade med hon som är kontaktperson för dagmammorna och hon sa att det var en av dagmammorna i Buerås som skulle va mammaledig nu och så skulle det börja en ny. Kan det kanske vara eran dagmamma hon pratade om?

Busis hur kom det sig att du blev dagmamma? sökte kommunen dagmammor eller anmälde du att du ville bli dagmamma? Jag är lite sugen, men samtidigt tveksam. hade ju egentligen velat hitta ett halvtidsjobb så att jag kan vara hemma med barnen mycket. men som dagmamma är man ju hemma jämt.

• svanhild

Välkommen Molly! Jag har precis börjat min julledighet, känns helt underbart! Började dagen med att baka vörtbröd så det doftar helt underbart i huset nu :)

• cattan

Ebbababbasmamma: Ja, Buerås ligger nära Håkulla så det var nog Åsa ni pratade om Vet att det ska börja en ny därnere. Mimmi och Lotta är två andra dagmammor som jag vet håller till där.

• Curlingmorsan

cattan vet du något om dom dagmammorna? Är dom bra? Vill helst ha dagmamma till barnen. Men dom måste ju va bra

• cattan

Vet inte riktigt,,, Alva fick Mimmi först men hon hann inte börja där förrän min kompis Åsa blev anställd av kommunen och vi valde att flytta henne dit istället. Äldre damer med utflugna barn skulle jag tro. Ingen av dem jobbar fredagar om jag minns rätt. Du får nästan bilda dig en egen uppfattning. Hur snart behöver ni barnomsorg? Det är rätt svårt att få platser

• baronlinda

hej

Piluttan: jag gör knäck,ischoklad,puffat ris med smält coklad,mozart kulor,mm.
    ganska enkla saker, men sååå goda!

Innan Elias fick dagisplats var han hos en utav dagmammorna i bureås,nämner inga namn, kan säga att vi valde att sluta. Men det är ju viktigt att bilda sej en egen uppfattnig om saker och ting.

Hej molly grattis till bebben! och välkommen!!!

• Hugo med familj

Hej Svejs!!
    Får nästan prestationsångest när jag läser hur duktiga alla är :)
    bakar och står i...tänkte ta hit mina 2 syrror så vi också får gjort lite godis. Såg ett program på TV4+..Leilas jul...det bara rinner ur munnen på en när man ser sånt på TV...bifogar ett smarrigt recept...godiset heter Rockey road....måste bara testas kolla bara ingredienserna ...muummmmsss!!!

Hoppas att alla har det bra annars?...tänkte sticka till Kungsmässan när sambon kommer från jobbet och inhandla lite julklappar...ligger lite efter om man säger så. Kan inte fatta att det är julafton på måndag.
    Granen står ialla fall färdigpyntad och det är ju ialla fall nåt.

Pilutta: Vi har faktiskt börjat att återhämta oss efter våran sjukperiod. Hugo fick ju penicillin till slut och det har gjort susen. För lilla Hanna har det tagit lite längre tid för men hon är också på bättringsvägen....skönt. Så promenaden är inte så långt borta...

Förberedelsetid: 10 min
    Färdigt på: 40 min
    Ingredienser
    12 kakor
    600 600 g mörk kvalitetschoklad 70 %
    2 2 påsar dumlekola
    2 2 nävar mini marshmallows
    3 3 dl salta jordnötter
    1 1 dl skalade pistagenötter

Gör så här
    1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).

2. Blanda samtliga ingredienser.

3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.

4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.

• Heloa

Oj, det lät ju suuupergott!!!
    Det får jag testa nån gång. Håller på att baka knäck nu,
    det e himla gott det med.
    Gud vad mycket kalorier man vräker i sig på jul
    Efter nyår blir det hårdträning ha ha

Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda