• Curlingmorsan

Mammor i Onsala/Vallda

Hej!

Vi ska flytta till Onsala (Buerås) i februari. Jag känner inte en kotte där och eftersom jag ska vara hemma hela våren/sommaren så hade det varit roligt att lära känna andra mammor i närheten.

Och eftersom det inte verkar som ni har någon tråd här på FL så tänkte jag att då får jag starta en.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-17 22:10:49:
    Vilka-är-vi-i-tråden-lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28013392.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:38
    Här är nya tråden: Onsala/Valldatråden del 2 www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30578856.html

• Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda
  • Heloa

Men gud va struligt!
    Vi hade också jätteproblem när vi flyttade hit med bredbandet.
    Telia skyllde på bredbandsbolaget och bredbandsbolaget skyllde på
    Telia.
    Vi kom ingenstans..tror vi ringde 100 ggr till båda innan dom
    fattade att problemet låg hos dom inte hos kunden (oss).

Lycka till och hoppas det löser sig!

• Curlingmorsan

Så nu har hela familjen varit magsjuka :( Men nu är vi förhoppningsvis friska från den iaf. Men Lilleman har fått hög feber istället. Stackarn, förs kräks han, sen diarée och så direkt efter hög feber. Men hoppas att han oxå blir bra snart!

Visst fanns det någon form av bytardagar för barnartiklar här oxå? Någon som vet när den är och om det fortfarande går att anmäla sig för att sälja? Har MASSOR med kläder som jag behöver sälja.

Ebba & Felix mamma
  • Curlingmorsan

Nån som vet om man kan få reda på hur många barn som står före en i kön till ett visst dagis? Altså vilket plats våra barn har.

Ebba & Felix mamma
  • Jenny

Låter helt absurt det där med telefonerna!

Jag har aldrig fått veta plats i kön, men så har jag itne frågat rakt ut heller. Vet dock andra som fått veta, så sätt lite press på dem så kan du nog få veta.

Mamma till Alice 050510
  • Ida2
    Curlingmorsan skrev 2008-03-10 10:40:24 följande:
    Så nu har hela familjen varit magsjuka :( Men nu är vi förhoppningsvis friska från den iaf. Men Lilleman har fått hög feber istället. Stackarn, förs kräks han, sen diarée och så direkt efter hög feber. Men hoppas att han oxå blir bra snart!Visst fanns det någon form av bytardagar för barnartiklar här oxå? Någon som vet när den är och om det fortfarande går att anmäla sig för att sälja? Har MASSOR med kläder som jag behöver sälja.
    Usch då. Har också magsjuka här hemma. Det började bara med att jag var illamående och sen blev Edvin jättedålig och nu är Magnus magsjuk... Hoppas jag inte behöver få något mer än det jag har haft... Skulle bara fattas att förlossningen sätter igång mitt i alltihop
  • cattan
    Curlingmorsan skrev 2008-03-10 10:40:24 följande:
    Visst fanns det någon form av bytardagar för barnartiklar här oxå? Någon som vet när den är och om det fortfarande går att anmäla sig för att sälja? Har MASSOR med kläder som jag behöver sälja.
    Den är på Tölögården 29 mars, fick ett mail för någon vecka sedan. Tror nästan anmälan gått ut för det är väldigt många som vill sälja. Har tyvärr inget namn att ge dig till någon du skulle kunna kontakta.
    Du kan ju ordna en "yardsale", så kan vi komma och handla av dig.....
  • Hugo med familj

Ebbabebba: Stackars kille, han har haft riktigt otur :(
    Håller med "Cattan" att du kan ha en "Yardsale"!!!!!

Baronlinda: Sorry, kan heller inte någon av de dagarna. Men det kommer väl mer chanser?
    Skall försöka ta mig till någon sportaffär och köpa mig ett par träningsskor så jag kommer igång någon gång :)

Cattan: Då är det Tölögården som gäller den 29:e, vet du vilken tid?

• cattan

Hugo med familj: Tror det är från 10.00. Ev blir det två dagar, och då skulle det vara för skolbarn på söndagen. Jag har satt upp mig på mailinglistan så jag får mail när allt är klart.

• Curlingmorsan

Ha ha ja loppis i trädgården skulle va nåt :) Där vi bodde förut anordnade samfälligheten en Loppis varje år. I höstas va vi med och sålde massor av skit, hade mängder av barnkläder men det mesta fick jag tyvärr ta med hem igen. :( Folk köpte sånt skräp som man trodde absolut inte skulle gå. Har säkert minst 10 kartonger urväxta barnkläder kvar.

Ebba & Felix mamma
  • baronlinda

Hejsan
    Ja det är alltid bra att få bli av med saker som bara ligger och tar plats. Det är ju inte så att man har hur mkt förvaringsutrymme som helst...iallafall inte vi.

ville också kolla om det fanns nåt intresse för i morgon.? om inte så kan ni väl skriva när det skulle passa så ser vi om vi kan få ihop nåt. kan nån på sön?

ha det bäst!!

• Curlingmorsan

Nu fick jag ett mail från dom som har hand om Bytardagarna i Ale och dom hade missat mig, men det fanns plats kver. Tjoho! Hoppas nu bara att det inbringar lite semesterpengar. Fick 1600kr sist :)

Ebba & Felix mamma
  • baronlinda

Om ingen kan komma på party ons eller sön så kan jag även lör fm.

Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda