• Curlingmorsan

Mammor i Onsala/Vallda

Hej!

Vi ska flytta till Onsala (Buerås) i februari. Jag känner inte en kotte där och eftersom jag ska vara hemma hela våren/sommaren så hade det varit roligt att lära känna andra mammor i närheten.

Och eftersom det inte verkar som ni har någon tråd här på FL så tänkte jag att då får jag starta en.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-17 22:10:49:
    Vilka-är-vi-i-tråden-lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28013392.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:38
    Här är nya tråden: Onsala/Valldatråden del 2 www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30578856.html

• Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda
  • Busis

Kikar in och önskar alla god fortsättning. Har inte hunnit skriva så mycket, ska ha dagbarn här nästa vecka så vi har förberätt ganska mycket med leksaker och barnsäkrat hemmet. Här är båda våra tjejer superförkylda och snoriga, stora tjejen såg några snöflingor dala från himmlen idag men det slutade ganska tvärt. Men vi hoppas fortfarande att man snart kan ta fram pulkan

• Hugo med familj

Piluttan: Hugo är 2år och Hanna 0år....men vad tror du om vädret? Blåser rätt kallt, blir det gunga av ändå?

• baronlinda

gomorron

håller me det blåser rätt kallt men jag har ju inte varit ute och känt på vädret. kanske blir för kallt för de små, hörde på radion att i vinden blir det ca -11! isället för typ nollgradigt...

hur gör Ni?

• Curlingmorsan

Mina föräldrar ringde precis och frågade om Ebba ville följa med dom och bada och sen sova över hos dom. Hon ÄLSKAR att bada så självklart ville hon det. Så idag ska vi passa på att röja ur förrådet och åka till Röda korset med det som går att skänka bort. Och imorgon kommer Johans pappa och hjälper oss att åka till tippen med allt som ska slängas. Så sakta men säkert går det framåt här hemma.

Ebba & Felix mamma
  • Curlingmorsan

Jo en fråga bara.... hur uttalar man Buerås? Säger man BuErås så att e:et hörs eller Burås utan e?

Ebba & Felix mamma
  • Ida2
    Curlingmorsan skrev 2008-01-03 16:52:51 följande:
    Åhh vad roligt med fler nyinflyttade Ida2! Välkommen hit!
    Tack så mycket Skulle svarat med en gång men så krashade min dator Har lånat mannens nu... Känns typiskt när man har allt viktigt på sin dator!
  • Hugo med familj

Piluttan+Baronlinda: Jag tror vi stannar inne idag. Blåser lite för mycket för lilla Hanna tycker jag, synd för det hade varit kul att ses. Finns det inget annat allternativ?

Ebbabebbasmamma: Kul för Ebba och få följa med mormor o morfar och bada...jag uttalar Buerås "BURÅS" alltså utan e:et.

Ida2...Välkommen!!!

• Piluttan

Hugo med familj: Det låter som en bra idé att stanna inne. Vi var ute igår och efter en timme vill Ludvig (2 år) gå hem för det var kallt.. Killarna är fortfarande snoriga här också. Vi får nog baka kanelbullar i eftermiddag, så att jag får något gott att äta nu när jag inte skall få i mig mjölk ;)

Vi kanske kan ta det en annan dag? Hugo och Ludvig är på dagis tis, ons och tors och då tar jag gärna en bebispromenad, jag behöver definitivt röra på mig!!

Ida2 - välkommen hit! Kul att bygga hus, vilken sort blir det?

• snosan

ida2: välkommen!!!

Jag vill också promenera.. eller e det bara för "nedanförkyrkan folket"? ha ha ha ha ha..

Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda