• Curlingmorsan

Mammor i Onsala/Vallda

Hej!

Vi ska flytta till Onsala (Buerås) i februari. Jag känner inte en kotte där och eftersom jag ska vara hemma hela våren/sommaren så hade det varit roligt att lära känna andra mammor i närheten.

Och eftersom det inte verkar som ni har någon tråd här på FL så tänkte jag att då får jag starta en.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-17 22:10:49:
    Vilka-är-vi-i-tråden-lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28013392.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:38
    Här är nya tråden: Onsala/Valldatråden del 2 www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30578856.html

• Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda
  • baronlinda

Snosan: Jag kan absolut tänka mej en "promme" !! Är nyfiken på lilla Liva...eller lilla är kanske fel hon är ju äldre än vad Eric är...Skrattande har ju hört om både dej och Liva så det skulle vara kul att träffas.

• Hugo med familj

No no alla är givetvis välkomna...
    Vad säger ni om promenad tisdagen den 8:e??
    Hugo lämnas på dagis på 09.00...efter det kan vi ju ses för att gå en vända. Skall vi sluta upp vid lekplatsen?
    Lena du kan ju ta med dig några av dina bullar som skall bakas idag...vi hittar alltid en bänk som vi kan vila oss på ;), skall bli smarrigt :)

• cattan

Ida2: Vart i Presse flyttar du? Har själv en tvååring som stått i kö där länge. Nu verkar det röra på sig till hösten när vi får många nya avdelningar.

• Piluttan

Klart alla skall med =) Tyvärr får ni inte smaka mina goda ägg- och mjölkfria bullar på tisdag, skall till öron-näsa-hals på återbesök..

• snosan

Baronlinda; detsamma! Jag kan alla dagar utan Tisdag Torsdag nästa vecka...

• Piluttan

Hugo med familj: Var lilla Hanna i tidningen idag? I så fall är hon ursöt ju! Blir något för min lilla Vilmer att pussa på

• snosan

Cattan: Har ni stått i kö länge? Bor själv i Skällared och hoppas på april nu.... i värsta fall Augusti...

• Ida2

Tack för allt välkomnande!

Piluttan: Vi ska inte bygga hus utan flyttar in i ett färdigt. Hade varit härligt att flytta in i ett nytt men vårat är från -82.

cattan skrev 2008-01-04 13:00:55 följande:
    Ida2: Vart i Presse flyttar du? Har själv en tvååring som stått i kö där länge. Nu verkar det röra på sig till hösten när vi får många nya avdelningar.
    Vi kommer bo mitt emot Skällared, på fjordsidan. Så det är nära till Presseskolan. Ja, det kommer väl byggas tre nya avdelningar till hösten? Fast det blir nog svårt för oss ändå eftersom det nog är väldigt många före oss i kön... Har ändå inte skrivit upp oss på Kungsbacka för jag kommer inte ha någon bil till att börja med och det känns lite omständigt att ta bussen när sonen ändå bara får gå 15 timmar i veckan när jag är mammaledig.
  • cattan

Snosan: Alva har stått i kön till presse sedan våren-06, men vi fick en dagmamma istället och nu är jag ju mammaledig, men jag hoppas på en plats på nya presse park till hösten eller iaf till januari nästa år. Eftersom vi stått på omplaceringslistan så länge blir det nog inga problem.

• cattan

Ida2: Får besöka öppna förskolan istället. Vi har två stycken

Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda