• Curlingmorsan

Mammor i Onsala/Vallda

Hej!

Vi ska flytta till Onsala (Buerås) i februari. Jag känner inte en kotte där och eftersom jag ska vara hemma hela våren/sommaren så hade det varit roligt att lära känna andra mammor i närheten.

Och eftersom det inte verkar som ni har någon tråd här på FL så tänkte jag att då får jag starta en.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-17 22:10:49:
    Vilka-är-vi-i-tråden-lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28013392.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:38
    Här är nya tråden: Onsala/Valldatråden del 2 www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30578856.html

• Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda
  • Hugo med familj

Halojsan på er...
    ..och hoppas att ni haft en riktigt go jul med bra mat och trevligt sällskap.
    Vi har för första gången haft julen hemma hos oss och det var riktigt kul...och så var det ju fint väder också.

Ebbabebbasmamma: Hoppas att du känner dig bättre?, inget kul att vara dålig vid juletid.
    Har Ni fått packat en del nu när ni varit lediga? Man har mer saker än man tror :)

Kram

• Curlingmorsan

Hugo m fam... Jag är fortfarande dunderförkyld, kände mig lite bättre igår men efter att ha firat Annandagen med min släkt så var jag helt slut och idag är jag sämre igen. Men imorgon ska vi lämna barnen hos mina föräldrar så dom ska sova där tills på lördag. Så imorgon ska vi ha en riktig vilodag i soffan men massa godis och bra filmer.

Men vi håller iaf på och röjer och packar lite. Felix har precis växt ur stl 68 så jag har rensat ur alla kläder ur hans garderob som är för små. Det var massor! Men alla gamla kläder sparar jag för här i Ale är det ett gäng tjejer som håller i "Bytardagar" för barnartiklar 2ggr om året. Då lämnar man in sina prismärkta grejer på fredagen sen på lördagen och söndagen är det försäljning (på söndagen är det halva priset på allt). Dom som håller i det tar 15% av försäljningen, nu i höstas fick jag 1600kr. Inte illa! Det som inte blir sålt får man antingen hämta på söndag eftermiddag eller så skänker dom det till ett barnhem. Himla smart idé!

• Hugo med familj

Ebbabebbasmamma: Tråkigt med förkyldningen men va skönt med lite "ledigt" men man saknar de små liven så man dör när man inte har dem hos sig.
    Har du några bra filmer att rekomendera?? själv såg jag"Natt på museet", helt ok. Vi hyrde ofta film när vi inte hade kidsen, så nu blir det allt sällan, men när det väl blir av så är det ju kul.
    Va bra med "bytardagar" de får vi starta här med...ja de små växer så det knakar..lilla Hanna har precis gått in i 62/68 snarare 68...och det lilla livet är ju inte ens 3 månader.

Tog mig en tripp ner till Kungsmässan för att hitta något på rean, men blev lite besviken faktiskt. De hade inte så mycket som jag trodde, bara några ställ i varje affär, men det blev ialla fall 2 tröjor till Hugo.

Ha det gött!!

• Curlingmorsan

Nej nej det ska bli såå skönt att va barnfria, underbart att få sova själva utan massa snarkande ungar i sängen. Ha ha men jodå på morgonen när man vaknar och pratar med Ebba i telefon så visst saknar man dom... lite

Vi såg en bra film för några veckor sen, tror att den hette Holiday (va med Cameron Dias (hur d nu stavas?)). Handlade om två kvinnor som bytte hus med varann under två veckor. En mysig romantisk film som passade superbra som slapparfilm.

• svanhild

Hej! Lästa att ni pratade om bytar dagar. Det finns ju här i Kungsbacka också. Jag har jobbat på den några gånger och nu på våren 2008 (jag tror det var i slutet av mars) kommer det troligen vara i Tölöskolan. Jag återkommer när jag vet mer.
    Jag längtar tills när jag kan börja sälja av lite grejer :) Men jag har verkligen gjort toppenfynd där!

• Curlingmorsan

Åhh jaa Svanhild du måste underrätta oss så fort du vet mer! Behöver ni mer hjälp så ställer jag gärna upp!

• cattan

Ja, den barnmarknaden är ju så bra!! Tur att de inte är på Tingbergsskolan mer, har ju varit så trångt.

• Busis

Ebbabebbasmamma: Ja det är ju viktigt att de får mycket kärlek och omsorg när de är hos dagmamman och att de får leka mycket, själv har jag köpt på mig massa leksaker nu under mellandagsrean, både till mina egna barn och till dagbarnen.

Här är man dunderförkyld också, överlevde julen utan att bli sjuk men igår small det till och nu är hela familjen förkylda mer eller mindre. Ja ja snart nyår och sedan börjar ialla fall jag jobba, har fått massor av papper och lappar som ska skickas ut till föräldrar och fyllas i.

• baronlinda

Hej alla glada!

Hoppas att alla har haft en bra jul. Det har vi. Men det är ju helt galet mkt julklappar till barnen. Fattar inte att alla köper så mycket fast jag säger att det inte behövs mer leksaker. Så nu undrar jag vart vi ska få plats med allt....

Har ni några planer för nyår? Vi kommer att ta det lugnt, ett par av våra grannar kommer hit och vi ska laga god mat...sen blir det nog inte mkt till matro med tre barn...dom har en 1,5åring, men det kommer att bli mysigt. Blir nog lite sällskapsspel när barnen har somnat. Nån som har nåt bra förslag på roligt spel?

Ha ett gott nytt År!!!
    kramar från oss

• Curlingmorsan

Åhh vi älskar att spela spel! Vårat favospel är "Med andra ord", man ska förklara ett ord med andra ord helt enkelt. Fast så enkelt är det inte och om motståndarlagen kommer på svaret får dom pipi med sina pipor, riktigt stressande! Vi spelade det sist när vi hade föräldragruppen här på spelkväll och alla tyckte det va skitroligt. Särskilt vi tjejer som utklassade killarna i andra omgången. He he! Sen köpte jag ett spel till johan i julklapp som heter "Med vilda gester", det ska vara typ samma spel fast man gör gester istället.

Sen har jag lite filmtips oxå. Mina föräldrar behöll barnen i natt oxå. Så igår såg vi två filmer och idag har vi plöjt igenom tre. "Lucky number Slevin" var en riktig superfilm, längesedan jag såg något så bra! Och så "Sju miljonärer", hade inga höga förväntningar på den alls men den va faktiskt bra för att va en svensk film.

Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda