• Curlingmorsan

Mammor i Onsala/Vallda

Hej!

Vi ska flytta till Onsala (Buerås) i februari. Jag känner inte en kotte där och eftersom jag ska vara hemma hela våren/sommaren så hade det varit roligt att lära känna andra mammor i närheten.

Och eftersom det inte verkar som ni har någon tråd här på FL så tänkte jag att då får jag starta en.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-17 22:10:49:
    Vilka-är-vi-i-tråden-lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28013392.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:38
    Här är nya tråden: Onsala/Valldatråden del 2 www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30578856.html

• Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda
  • Curlingmorsan

Beröm till dig och din man oxå kanelbullen som lyckas motivera henne att plugga så hårt. bra gjort av er alla!

• cattan

Var på julmingel på jobbet idag,,, Anton sov gott hela tiden och Alva åt så mycket choklad och pepparkakor att hon inte fick någon lunch när vi kom hem....,,jag är ju själv svag för godsaker så jag kan inte säga nej Man får ju välja sina strider!

• Curlingmorsan

cattan vad skönt att höra att det finns fler "dåliga" mammor. Jag är en gottegris av stora mått och har väldigt svårt att säga nej till Ebba.

• cattan

Tror att det blir mer hysteri kring godis senare om man skulle hålla den hårda linjen...

• kanelbullen38

Jag och min dotter åkte till affären för att köpa jäst. Samtidigt köpte vi en hel burk med skumtomtar, MUMS !

Cattan: Ja under jul och påsk kan man väl få äta MYCKET godis?
  • cattan

kanelbullen38: Ja det är absolut nödvändigt

• cattan

Kanelbullen38: Var det du som arbetade som dagmamma?

• baronlinda

Hej på er!

Idag har jag en baka julgodis dag. Det började bra, jag och elias har satt i hop pepperkakshuset, men nu var det roligare att gå ut till kompisarna. eric sover och Andreas sambon ligger på soffan och vilar...så gissa vem som bakar julgodis?!

Men det är mysigt, lite julmusik och bara jag i köket...dags att gå på chokladen igen.

Ha en go dag!

• cattan

Ebbabebbasmamma: Tack,,,,jag såg det sen.

Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda