• Curlingmorsan

Mammor i Onsala/Vallda

Hej!

Vi ska flytta till Onsala (Buerås) i februari. Jag känner inte en kotte där och eftersom jag ska vara hemma hela våren/sommaren så hade det varit roligt att lära känna andra mammor i närheten.

Och eftersom det inte verkar som ni har någon tråd här på FL så tänkte jag att då får jag starta en.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-17 22:10:49:
    Vilka-är-vi-i-tråden-lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28013392.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:38
    Här är nya tråden: Onsala/Valldatråden del 2 www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30578856.html

• Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda
  • Heloa

Ebbabebbasmamma: kul att se lite av huset inuti också, jag promenerar ju förbi det nästan varje dag
    Mysigt med kakelugn!

• cattan

Ida2: Jo, men det är en bit från Presse. Den ena är vid kyrkan och i deras regi och den kommunala ÖF ligger mitt emot vårdcentralen.

• Piluttan

Ebbabebba: Fint hus!! Gillar utsidan med det gråa och vita =)

Hugomamma: På onsdag skall jag till öron-näsa-hals med den andra storebrodern, så jag kan inte gå då heller =( Torsdag kan jag. Men jag får nog chans att följa med er någon annan gång!

• Curlingmorsan

Puffar lite för "anhängar-tråden". Fyll gärna på så kan man snabbt gå in och kika om man vill hålla koll på alla

Ebba & Felix mamma
  • Curlingmorsan

Jo förresten jag har bestämt mig för att söka jobb. Tänkte att jag skulle bli kollega med Busis (dagmamma). Vet iofs inte om dom behöver fler dagmammor i Buerås men man kan ju alltid fråga iaf. Dom söker ju dagbarnvårdare på kommunens hemsida. Försökte få tag på han som är ansvarig i Onsala i fredags men fick inte tag på honom, så jag får göra ett nytt försök på måndag. Så snälla håll tummarna!

Ebba & Felix mamma
  • Hugo med familj

Piluttan: Då kör vi på torsdag...men då hänger Hugo med
    han har nämligen dagis mån tis ons...hoppas ok.

Ebbabebbasmamma: Klart vi håller tummarna!!!

• Piluttan

Hugos mamma: Då kanske Ludvig skall vara hemma också, så får Hugo någon att leka med?

Svanhild: Hur mår du idag?

• svanhild

Tack alla för ert stöd, det betyder jättemycket! Idag känns det bättre, den värsta chocken har släppt. Rent fysiskt är det helt ok, har bara ont. Mitt förra missfall var i v13 så då fick jag skrapas. Det här känns mycket lindrigare för kroppen. Mer naturligt på något vis. Ha nu en bra helg alla!

• Ida2

svanhild: Vad tråkigt. Beklagar så mycket.

Ebbabebbasmamma: Vad fint hus! Vad kul med nybyggt.

cattan: Ja, till kyrkan borde jag ju klara av att promenera ibland i alla fall

Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda