• Curlingmorsan

Mammor i Onsala/Vallda

Hej!

Vi ska flytta till Onsala (Buerås) i februari. Jag känner inte en kotte där och eftersom jag ska vara hemma hela våren/sommaren så hade det varit roligt att lära känna andra mammor i närheten.

Och eftersom det inte verkar som ni har någon tråd här på FL så tänkte jag att då får jag starta en.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-17 22:10:49:
    Vilka-är-vi-i-tråden-lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28013392.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:38
    Här är nya tråden: Onsala/Valldatråden del 2 www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30578856.html

• Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda
  • Curlingmorsan
    Baronlinda nej det är mest för att jag vill testa om jag gillar stallet, hästarna och ridläraren. Jag är inte så stor så på Clareberg där jag rider idag får jag alltid (nästan) rida småponnierna, men här kunde dom inte garantera det. Så därför är jag lite tveksam. Hade helst velat hitta en privatponny som jag kunde rida en dag i veckan men samtidigt är det väldigt smidigt att rida lektion. Jag ska rida i en 4:a nu på onsdag kl 20 och sen fanns det även platser i nån 4:a på tisdagar kl 19.45 tror jag det var. Hon jag pratade med var väldigt trevlig så du kan ju alltid ringa och fråga.
    Ebba & Felix mamma
  • Hugo med familj

Pilutta: Var du/Ni på lekplatsen idag vid 14-tiden??

• Hugo med familj

Piluttan: Gratta lillkillen på sin stora dag!

• Piluttan

Hugo med familj: Ludvig tackar för grattiset. Det var en nöjd kille som fick glass och Eliasbåten och ett litet städset Nej, igår var vi inte på lekplatsen. Har du träffat mig? Undra vem det var, hade hon också tre killar? Jag har ställt in läkarbesöken för H och L så idag är första dagen sedan Vilmer kom som han och jag skall vara själva och storkillarna på dagis/dagmamma! Blir mycket promenad för mig när jag skall hämta och lämna, men det kan jag och fettvalken på magen behöva

Var alla ute och åkte pulka i söndags? Vad synd att det regnade bort, tänk så mycket rolig snö vi hade haft nu annars!! Men det var kul så länge det varade, men blött!!

Är det någon mer som skall med på promenad med Monica på torsdag?

Hoppas att alla får en fin tisdag, nu skall jag ta tag i sängbäddning..

• baronlinda

god morgon

om min fika inte blir av på tors så hänger jag gärna med på en promme. alltid skönt att komma ut och röra på sej.min stora e på dagis så det blir jag och lillkillen i såfall. vilken tid hade ni tänkt att gå?

Ebbabebba: Hur kommer det sej att du helst vill rida ponny? dom som kan vara så små och ettriga!!

• Hugo med familj

Piluttan: Så Elias är en favorit för Ludvig också...Hugo gillar också honom skarpt! Det där med städset verkar ju kanon, ja de skall läras i tid ;)
    Tror inte att jag har träffat dig men jag går nästan förbi lekplatsen alla dagar Hugo är på dagiset ..och då såg jag en mamma med en barnvagn och 2 småkillar, så jag tänkte kanske att det var du. Tyvärr kunde vi inte stanna för jag hade maten på spisen och var tvungna att knata hem.
    Visst var det härligt med lite snö...Hugo trodde att det var jag som tillverkat all snö..han sa: Mamma gjort de!! :) Men det är som du säger synd att det regnade bort..men det kommer mer. Förra året kom det jättemycket i februari så ge inte upp.

Baronlinda: Det hade varit kul om Ni hade följt med!

Ja vad tycker Ni vi skall ta för tid förmiddag eller eftermiddag?? För min del så vore eftermiddagen bättre alltså runt 14-14:30??

Fick förresten ett utskick från Onsala Gymnastikförening igår...är det någon som känner sig manad?? Tänkte mig ett lätt pass i början...blir ju anfådd bara jag går i en backe - tragiskt :(

• svanhild

Jag går på Onsala gymnastik. Brukar gå på måndagar och ibland onsdag eller torsdag. Jag blandar mellan och bas pass. Bägge funkar tycker jag... Det drar igång nästa vecka. Jag gillar att det är kl 19 för då hinner jag lägga Samuel innan. Det hade varit kul om fler började!

• Curlingmorsan

Baronlinda: jag är bara 154cm "lång" så en C-ponny passar mig perfekt Och jag gillar att dom är lite busiga och envisa. Hi hi!

Jag är gärna med på gympa. Johan har börjat tröttna på mina valkar så jag borde väl göra nåt åt dom. Men precis som Hugo m familj så har jag noll kondis så det blir lätta pass för mig

Ebba & Felix mamma
  • Ida2
    baronlinda skrev 2008-01-07 19:06:02 följande:
    Jag och min sambo åkte dit juli -01 till en liten håla som heter Lismore, bara en bit från Byron Bay. Vi gick på universitetet där. Efter en termin bestämde vi oss för att byta skola så vi flyttade till Brisbane. Där stannade vi till apr -02, fick då avbryta studierna för att jag blev gravid.
    Så du var också iväg med din kille. Kul att ha gjort något sådant ihop tycker jag. Nu är det ju inte lika lätt längre. Brisbane är ju så fint (och varmt!)
  • Piluttan

Jag skall också börja träna men jag måste sluta amma hela kvällarna först Sedan hänger jag med. Bra om någon annan går så att man inte kan dra sig ur lika lätt *fniss*.

Promenad kan jag inte på eftermiddagen, då hämtar jag Hugo på dagis klockan två, så jag går gärna efter lämning på dagis vid nio på morgonen om det är ok? Så kommer jag hem till lunch och kan ge Ludvig (och mig själv då..) mat. Är det ok med er? Har Baron-Linda Elias på dagis mellan 9-14 också?

Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda