• Curlingmorsan

Mammor i Onsala/Vallda

Hej!

Vi ska flytta till Onsala (Buerås) i februari. Jag känner inte en kotte där och eftersom jag ska vara hemma hela våren/sommaren så hade det varit roligt att lära känna andra mammor i närheten.

Och eftersom det inte verkar som ni har någon tråd här på FL så tänkte jag att då får jag starta en.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-17 22:10:49:
    Vilka-är-vi-i-tråden-lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28013392.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:38
    Här är nya tråden: Onsala/Valldatråden del 2 www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30578856.html

• Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda
  • Ida2

Vad kul! Det måste ju behövas där!
    Problemet för mig är att jag inte kommer ha någon bil när jag är hemma i början så jag måste gå och lämna Edvin hos dagmamma/förskola så det kan inte vara för långt bort... Att ta buss känns lite för omständigt när det inte rör sig om hela dagar som jag har tänkt.
    Jag kommer vara mammaledig men skulle gärna vilja ha Edvin några timmar i veckan hos någon dagmamma. Men det verkar omöjligt.

• Curlingmorsan

Ida2 det får helt enkelt bli så att vi med lite större barn får komma hem till dig ibland så att Edvin får leka av sig

Ebba & Felix mamma
  • Ida2

Ja, det låter jättebra! Ni är så välkomna.

• Curlingmorsan

Jag kommer ju att ha Ebba hemma under hela våren/sommaren så jag behöver ju oxå träffa folk med lite större barn ibland.

Ebba & Felix mamma
  • Curlingmorsan

På onsdag ska jag till nordhallands ridklubb och provrida. Någon som vet nåt om den ridskolan, om den är bra eller dålig?

Ebba & Felix mamma
  • Ida2
    Curlingmorsan skrev 2008-01-07 13:10:26 följande:
    Jag kommer ju att ha Ebba hemma under hela våren/sommaren så jag behöver ju oxå träffa folk med lite större barn ibland.
    Vad bra! Känns som Edvin kommer bli uttråkad av att vara hemma bara med mig och bebis hela tiden. Nu under julledigheten har han pratat massor om förskolan och att han vill dit och leka...
  • baronlinda

ida2

såg att du varit i australien! det har jag med. När var du där och vart var du? pluggade du?

• Ida2
    baronlinda skrev 2008-01-07 17:18:58 följande:
    ida2 såg att du varit i australien! det har jag med. När var du där och vart var du? pluggade du?
    Jag var där med min man 2001-2002. Vi var först i Sydney tre månader där jag jobbade på ett glasscafé. Sen flyttade vi till Adelaide, för min man fick jobb där, och bodde där i ca 7 månader och sen reste vi runt i 2. När Magnus, min man, jobbade i Adelaide fick jag tyvärr inte något jobb så jag var hemma.
    Var var du någonstans och vad gjorde du där?
  • baronlinda

Jag och min sambo åkte dit juli -01 till en liten håla som heter Lismore, bara en bit från Byron Bay. Vi gick på universitetet där. Efter en termin bestämde vi oss för att byta skola så vi flyttade till Brisbane. Där stannade vi till apr -02, fick då avbryta studierna för att jag blev gravid.

• baronlinda

Ebbabebba: Jag har ridit på Nordhalland men det var ganska längesen men jag vet att det är en ridskola med bra rykte. Skulle med vilja börja ta lektioner, saknar det så mkt. Måste man provrida för att börja? Eller är det för att se vilken grupp du ska vara med i?

Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda