• Curlingmorsan

Mammor i Onsala/Vallda

Hej!

Vi ska flytta till Onsala (Buerås) i februari. Jag känner inte en kotte där och eftersom jag ska vara hemma hela våren/sommaren så hade det varit roligt att lära känna andra mammor i närheten.

Och eftersom det inte verkar som ni har någon tråd här på FL så tänkte jag att då får jag starta en.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-17 22:10:49:
    Vilka-är-vi-i-tråden-lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28013392.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:38
    Här är nya tråden: Onsala/Valldatråden del 2 www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30578856.html

• Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda
  • baronlinda

Jag har Elias på dagis mellan 9-14. Så jag har också lättast att gå efter lämning. Hämtar ju igen vid 14.

Jag brukar träna i gymnastikföreningen. Brukar gå ons kl 19 på ett 20-20-20 pass, dvs 20 min aerobic, 20 min step och 20 min styrka. På tors är det muskelstep. ett jätte kul pass med bra tempo varvat med styrka.

Hugo m familj, har du Hugo på barkassen? Min Elias går där...om du har det så känner man ju säkert igen varandra...

• Curlingmorsan

Jag har så himla svårt att göra en sak med fötterna samtidigt som jag ska göra nåt annat med armarna. Så jag brukar stå som ett flum där på golvet när det är såna pass. ha ha ha!

Glömde berätta att vi blivit med Nintendo Wii. Köpte ett på Blocket igår som Johan ska åka och hämta idag. Så ikväll blir det nog invigning. Alla säger att det är så himla roligt så jag hoppas verkligen att vi inte blir besvikna!

Ebba & Felix mamma
  • Piluttan

Baronlinda: Det 202020-passet har jag varit på också ett par gånger, men det var tre år sedan =))

• cattan

Funderar oxå på att börja på någon sorts gymnpa. Har spinningkort ute i Gottkär, men det är svårt att komma igång när man inte känner någon mer som går. Får se om någon vecka om lilleman får in lite kvällsrutiner och mindre magknip, har börjat lite smått med smakisar faktiskt, för att se om han blir nöjdare

• Hugo med familj

Piluttan: Helt ok att gå vid efter lämning...kanske kan stanna till vid någon gunga så Hugo och Ludvig kan få röra på sig? (Så kan mamma passa på att vila :)
    Var skall vi träffas?

Baronlinda: Stämmer bra...lille Hugo går på Barkassen, så vi har säkert sets.

Nå hur känner vi igen varandra?? Jo jag har svarta ringar under ögonen som hänger ner till knäna..är allmänt blek samt har ett antal extra kilon hängandes på min kropp :)
    Så Ni lär nog inte missa mig ;)

Baronlinda: Såg att du gillade makeup osv... skulle nog behöva lite tips:))

Är det någon som kan börja träna redan nästa vecka??

• Piluttan

Hugo med familj; Vi är nog ganska lika varandra tror jag, så det blir ju lätt att känna igen varandra! Jag lämnar på Kaptensgården, så vi kanske skall träffas på lekplatsen om det passar och du bor i närheten?

Jag skall absolut inte börja träna nästa vecka Men ni som gör det är väldigt duktiga!

• baronlinda

Ebbabebba: självklart kan jag ha en sminkutb med er. Det är ju det jag jobbar med! Och det är så roligt att hjälpa kvinnor hitta rätt hudvårdsprod. och make!!

• snosan

jaaaa mary kay party!!!
    Baronlinda: När kan du ha det? Hade vart jättekul! :)

• baronlinda

Snosan: Det är upp till den som kan ha nåt hemma...jag kan i princip när som helst!! dra bara ihop 3 kompisar så kommer jag!!

Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda