• Curlingmorsan

Mammor i Onsala/Vallda

Hej!

Vi ska flytta till Onsala (Buerås) i februari. Jag känner inte en kotte där och eftersom jag ska vara hemma hela våren/sommaren så hade det varit roligt att lära känna andra mammor i närheten.

Och eftersom det inte verkar som ni har någon tråd här på FL så tänkte jag att då får jag starta en.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-17 22:10:49:
    Vilka-är-vi-i-tråden-lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28013392.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:38
    Här är nya tråden: Onsala/Valldatråden del 2 www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30578856.html

• Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda
  • kanelbullen38

Vill du göra något enkelt men gott ?

Köp en grillad kyckling. Ta ut köttet och skär i mindre bitar.
    Blanda med en burk creme Fraiche, Sambal Oelek (Ca 1/2-1 tsk räcker, beror på om ni gillar stark mat) + salt och peppar.

Rulla in fyllningen i Tacos bröd och strö ost på. Gratinera i ugnen i ca 10-15 min. Tills de är lite bruna på ovansidan.

Ät sallad till.

Super enkelt. Jag brukar göra lite starkare till min man och mig och lite svagare till barnen.

• Curlingmorsan

Hemma igen efter att ha fyndat massor på P.O.P rean Men oj vad mucket folk det var! Vi va där när dom öppnade kl 10 och kom ut kl 14!!! Det var nästan 200 pers före oss i kön (kölappar). Men nu har iaf barnen fått lite nya ytterkläder så att dom ska hålla sig torra och varma.

Kanelbulle det lät supergott! Ska helt klart prova det nån dag! Igår blev det bara mackor

Ebba & Felix mamma
  • Hugo med familj

Wbbabebbasmamma:
    Var också på rean ....åh shit va folk det var...hade 150 personer för i kön, men de var det värt!

• Ida2

Hej alla!
    Hoppas ni har haft en bra helg!
    Nu är mannen iväg och köper ny barnvagn. Kul!
    Måste försöka komma igång med packningen för flytten snart. Pust!

• snosan

Godmorgon i stugorna..

Ville önska alla en fantastisk Måndag... Det e ju försjuttsingen sol idag!

Kram å hej

• snosan

Ida 2: Kul med flytten, är någon av er från Onsala eller ville ni bara ut mot havet?

• baronlinda

hello

Ja det var ju sol iallafall!! Alltid nåt...

Har varit på Millesons och köpt lite gröna växter det va halva priset!! aldrig fel...blev lite tomt när julblommerna flyttade ut i komposten:)

Hos oss har helgen varit bra...var på kick off igår med Mary Kay...jätte kul!!!! och ska iväg ikväll igen på mån möte...

Ida2: vart skulle ni flytta?? och vad är det för vagn ni ska köpa?? Nyfiken....

• Piluttan

Ni som var på POP-rean, fanns det några tvådelade vinterställ i stl 110/116, såg ni det? Kanske inte rosa, men alla andra färger fungerar.. Borde köpa till H till nästa vinter.

Vad gott det var med sol i förmiddags, vi var på lekplatsen, man H hade ont i benet, L ville att mamma skulle bära och lilla V låg och grät i vagnen. Så vi gick hem.. Nu sover två av tre och jag njuuter av lugnet

Hoppas att ni hann ut i solen lite!

Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda