• Curlingmorsan

Mammor i Onsala/Vallda

Hej!

Vi ska flytta till Onsala (Buerås) i februari. Jag känner inte en kotte där och eftersom jag ska vara hemma hela våren/sommaren så hade det varit roligt att lära känna andra mammor i närheten.

Och eftersom det inte verkar som ni har någon tråd här på FL så tänkte jag att då får jag starta en.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-17 22:10:49:
    Vilka-är-vi-i-tråden-lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28013392.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:38
    Här är nya tråden: Onsala/Valldatråden del 2 www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30578856.html

• Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda
  • baronlinda

Piluttan: självlkart det ordnar vi!! kolla kalendern när det passar bara...antingen en kväll vid typ 19 eller en sön...lör går för min del med...det är ett kanon bra tillfälle att få skämma bort sej själv lite...

• baronlinda

Glömde säja en sak: Har man en hudklass innan 10 feb så får man en värdinnegåva som är värd 559 kr!!

• Ida2

Vad kul att ni träffas så mycket. Har några av er känt varandra innan eller har ni alla lärt känna varandra här?

• Curlingmorsan
    Ida2 jag har inte träffat någon av dom andra. Jag startade tråden just för att jag inte känner en kotte i Onsala (eller nån i Hallands län överhuvudtaget för den delen ).
    Ebba & Felix mamma
  • Hugo med familj

Ida2: Jag har inte heller träffat någon av dessa trevlig tjejer :) , men det hade varit kul...

Baronlinda: Det låter hur kul som helst, hade varit roligt om vi alla kunde träffas.

Ebbabebbasmamma: När går flyttlasset till Onsala?

• Curlingmorsan

Den 15 februari blir huset vårat Så då kör vi lite kartonger och sånt och på lördagen den 16:e flyttar vi in. Längtar!

Ebba & Felix mamma
  • Ida2

Okej, jag fick det intrycket när jag läste om promenaderna och så, men ser nu att det ju inte var så längesedan som tråden startade.

Ebbabebbasmamma: Vad kul! Vi får huset från 1/2 och flyttar veckan innan er den 9/2. Ska bli väldigt spännande!

• Curlingmorsan

God morgon girls!

Tyckte inte det var längesen det var helg, men det är ju fredag igen redan. Skönt! Någon som har tips på vad man kan äta för gott i kväll? Vi har ganska dålig fantasi så det brukar bli räkor eller tacos.

Va ju och provred på Nordhallands ridklubb i onsdags. Fyy va jobbigt det var att köra på Valldavägen när det va kolsvart och man inte visste hur vägen gick och vart man skulle. Körde lite fel men till slut så hittade jag Och stallet och ridläraren verkar helt oki så det blir nog så att jag börjar där. Ska prova en gång till för att vara helt säker.

På söndag ska vi åka ner och försöka röja lite på tomten. Så håll tummarna för att det inte ösregnar! Idag ska köket och allt annat från IKEA komma. Kul kul! Längtar så efter att flytta nu. Kommer sakna kompisarna här men hoppas att man snart lär känna lite nytt folk. Och det ska bli så skönt att få ett enplanshus! Oc kakelugn. Det är det det enda jag saknat här, att kunna sitta framför en mysig brasa.

Är det någon som vet vilken/vilka dagar dom har barngympa i Onsala? Och vart man ska ringa för att anmäla sig?

Ebba & Felix mamma
  • cattan

Ebbabebbasmamma: Det kom ett utskick från gymnastikföreningen i veckan. . Det stod att de flesta grupper är fulltecknade sedan höstterminen men det bästa är väl att ringa och fråga.
    Kristina, 0736-391379
    Kolla deras hemsida, står säkert en del där.

Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda