• Curlingmorsan

Mammor i Onsala/Vallda

Hej!

Vi ska flytta till Onsala (Buerås) i februari. Jag känner inte en kotte där och eftersom jag ska vara hemma hela våren/sommaren så hade det varit roligt att lära känna andra mammor i närheten.

Och eftersom det inte verkar som ni har någon tråd här på FL så tänkte jag att då får jag starta en.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-17 22:10:49:
    Vilka-är-vi-i-tråden-lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28013392.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:38
    Här är nya tråden: Onsala/Valldatråden del 2 www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30578856.html

• Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda
  • Curlingmorsan

Äntligen hemma igen med två jättetrötta barn. Ebba va så söt som tomtenissa.

Hugo med familj jag är faktiskt nästan helt färdig med julklappsinköpen. Har bara varsin julklapp till svärisarna kvar, men jag vet vad jag ska köpa. Känns skönt att vara klar i tid för en gång skull.

Är det någon av er som brukar gå till Öppna Förskolan i Onsala? Den som är i dagiset. Ringde och hörde lite om barnomsorgen idag och i Buerås dit vi ska flytta finns tydligen tre dagmammor. Och dom brukar ibland åka till öppna förskolan. Så jag tänkte att jag skulle åka dit i början på nästa år och se vad det är för några. men hade varit kul om det var någon man "kände" där oxå.

• Piluttan

Hej!

Vilken trevlig tråd =) Vi har precis fått vår lilla trea så jag kommer också vara hemma ett tag till. Vi har tre killar, fyra år, två år och en månad.

Ebbabebbas mamma: dagmammorna är i öf på torsdagar och då är det bara för dem där. Men jag har varit där en del, nu väntar jag nog någon månad innan jag drar med lilla Vilmer dit tror jag. Tisdagar är det ju upp till ett år, så dit vill jag snart.

Hugo med familj: hej på dig =) Vi var i Ullared dagen innan Vilmer föddes och köpte alla julklappar till killarna. Vääldigt bra tajmning. Vi måste ta vår promenad snart också!!

Vi bor också i Rydet tror jag att man säger!

Kramar Lena

• snosan

Hej hej
    Vilken trevlig tråd, bor i Skällared och har en dotter på 14 månader kommer också vara hemma hela våren..
    Vi brukar hänga på kyrkans öppna förskola, det kan jag rekomendera varmt! Nu har de juluppehåll men annars är det öppet måndagar och Onsdagar.

Ha en trevlig dag alla

• Curlingmorsan

Får nog leta fram en karta och plugga in vart alla områden ligger. För jag känner ju inte till något alls.

Jaså "vanliga" Öppna förskolan har åldersindelade dagar? Lite tråkigt när man har flera barn i olika åldrar hemma. Hur är det på kyrkans öppna Förskola, får barn i alla åldrar komma dit? Här i Älvängen finns bara öppna Förskolan genom kyrkan. Vi var där idag på julavslutning. Mysigt med alla små utklädda barn.

Ikväll tänkte vi åka in till Liseberg en sväng. Tycker att det är så mysigt att gå där när det är mörkt och alla ljusen är tända. Synd bara att det inte är någon snö!

• Piluttan

Är inte kyrkans öf öppen på fredagar längre? Är det måndageftermiddag och onsdag förmiddag nu? Synd att det inte är på fredagar längre =(

• Curlingmorsan

Ni får jättegärna tipsa andra mammor här på FL som bor i närheten om tråden. jag skickade ut till en del i gästböckerna men hann inte alla. Ju fler vi blir dessto roligare!

• kanelbullen38

Vad trevligt ! Jag är 40 år och bor i Vallda. Har 3 barn.
    Jag har bott här i 17 år så jag kan nog komma med ett och annat tips.
    Mina barn är 12, 15 och 0 år. Vilket innebär att jag är ledig hela våren och en bit in på sommaren.

Jag skulle väldigt gärna vilja komma på lite kul träffar + skriva här ....

Kramar till Ennanennasmamma som hittade mig !

• kanelbullen38

Ebbabebbasmamma skulle det va .... :-O

• baronlinda

hello

"vanliga"öf är öppen för alla åldrar måndagar och onsdagar, tis är det 0-1 och fred 0-3år. öppet mellan 9-12,30 och på mån även på em mellan 13 -15,30 tror jag. Det är jätte trevligt där men ganska små lokaler, men när det är bra väder kan man vara ute på en gård och leka om man vill.

Det var såå bra att starta denna tråd tycker jag!!

Hadet gott

• Curlingmorsan

När jag flyttade hit till Älvängen kände jag inte heller någon (är från Hisingen). Så när min dotter Ebba föddes så startade jag en "Aletråd" här på FL. Nu 3år senare har vi blivit ett jättestort gäng (och det tillkommer nya hela tiden). Ibland träffas vi dagtid hemma hos någon med alla barnen och fikar, ibland går bara vi vuxna ut och äter, vi har pysselkvällar, sing-star-kvällar, mm. Och nu i oktober så var 11 av oss i halmstad och bodde på hotell. Vi shoppade, va ute och åt gott och dansade halva natten. Jättekul! Så ni förstår att jag har stora förväntningar på denna tråden?! Ha ha! Nej då, men det är kul att lära känna folk som bor runt omkring och ha en tråd här på FL där man kan prata av sig lite.

Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda