• Curlingmorsan

Mammor i Onsala/Vallda

Hej!

Vi ska flytta till Onsala (Buerås) i februari. Jag känner inte en kotte där och eftersom jag ska vara hemma hela våren/sommaren så hade det varit roligt att lära känna andra mammor i närheten.

Och eftersom det inte verkar som ni har någon tråd här på FL så tänkte jag att då får jag starta en.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-17 22:10:49:
    Vilka-är-vi-i-tråden-lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28013392.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:38
    Här är nya tråden: Onsala/Valldatråden del 2 www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30578856.html

• Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda
  • Curlingmorsan

Snurrig jag är, har nog blandat ihop Heloa och Lin83 För visst var det Lin83 som bodde på nr 14? Eller blandar jag ihop igen?

• Heloa

Jag och Lin 83 bor nästan grannar.
    Vi bor på Nyponrosvägen, hon bor på ja..bueråsvägen är det väl?

• Busis

Det mesta julstöket är färdigt för oss. Ska fira jul med familjen i Onsala hemma hos mamma och pappa. Angående gran så har vi en plastgran eftersom Johan är allergisk och för att vår minsta tjej älskar att dra i saker så vi har en liten gran som står på ett bord.
    De felsta här tycks komma från Onsala hållet, hoppas det inte gör något att jag hoppat in Alltid kul med nya människor. Var med i en kungsbacka tråd för ett tag sedan men det dog ut i sanden efter två fikor.......tråkigt när det blir så tycker jag. Nä nu ska jag iväg till banken.

Ha det bra så länge alla.

• Curlingmorsan

Busis självklart är du lika välkommen som alla andra! Tråden är ju för både Onsala och Valldabor

Heloa nu hänger jag med Men då var det Lin83s hus jag spanade in i söndags

• Piluttan

Hej hej!

Hugos familj: Jag tror att Vilmer var rejält snorig i en vecka, använde nog Näs-Fridan i nästan två veckor, fast inte så ofta på slutet. Hur är det med alla idag?

Här får granen stå ifred, men nästa år när Vilmer är ett år och en månad så får den nog stå på loftet. Där hade vi den förra året när Ludvig var knappt ett år. Vill ju inte att den skall välta över sötnosarna..

Hur är det med alla idag? Vi har varit ute på lekplatsen på förmiddagen, kallt ute! Nu är det sovstund och sedan skall jag försöka få till pepparkaksbak. Hoppas att lilla Vilmer håller sig lugn bara.. annars får han vara i sjalen och så får vi hoppas att jag knyter rätt så att han inte trillar ut är lite nybörjare!

Ebbabebbas mamma: Vad är det för hus ni bygger?

• Curlingmorsan

Piluttan vi har köpt ett hus i Buerås som håller på att byggas. Det är ett lösvirkeshus som en kille byggt själv från grunden. Kul att ingen annan har ett likadant hus

• svanhild

Hej alla glada! Jag sitter på jobbet... :( Men jag har bara några timmar kvar sen börjar min julledighet!!!!
    Ska bli sååå skönt. Vi ska fira hemma hos oss för första gången vilket ska bli mysigt. Slippa åka mellan olika ställen.

• kanelbullen38

Oj - vad det ska bli härligt med ledighet. Min man är ledig alla dagar i jul/nyår så vi kommer att kunna mysa HELA familjen. Min 15-åring stormade hem idag och var så lycklig för att hon fått bra betyg. (vi har lovat henne en systemkamera om hon lyckas få 8 VG) Det blev 9 VG och 1 MVG. Jag måste säga att den moroten har ökat hennes studiemotivation med 100 %!

Min lilla 12-åring har inte kommit hem ännu, men när hon gör det har jag lovat göra hemlagad pizza.

DET SKA BLI HÄRLIGT MED JUL!!!

• kanelbullen38

Ebbabebbasmamma:

Tack ! Ja, det har inte varit lätt att motivera henne... Skolan är faktiskt rätt jobbig. Hon har haft 2 prov i veckan hela hösten. Har tyckt synd om henne. Bara plugga, plugga, plugga..
    Hon är intresserad av fotografering och vill komma in på Ljud och bild - skolan i Kungsbacka.

Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda