• Curlingmorsan

Mammor i Onsala/Vallda

Hej!

Vi ska flytta till Onsala (Buerås) i februari. Jag känner inte en kotte där och eftersom jag ska vara hemma hela våren/sommaren så hade det varit roligt att lära känna andra mammor i närheten.

Och eftersom det inte verkar som ni har någon tråd här på FL så tänkte jag att då får jag starta en.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-17 22:10:49:
    Vilka-är-vi-i-tråden-lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28013392.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:38
    Här är nya tråden: Onsala/Valldatråden del 2 www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30578856.html

• Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda
  • Curlingmorsan

God kväll tjejer!

Hoppas ni haft en bra dag! Idag har Ebba varit hos dagmamman så jag och Felix har haft en riktig slappardag. Han äter fortfarande på natten men igår fick han mat rätt sent så i natt visste jag att han inte var hungrig utan bara ville ha mat för att det är gott. Så inatt var jag en elak mamma och gav honom ingen mat, han blev fly förbannad och skrek i 1½timme. Men jag gav mig inte så tillslut så somnade han. Men han var riktigt trött idag på dagen så vi gick och la oss och sov i TRE timmar! Helt underbart gott! Och sen bakade vi lussekatter (jag bakade och Felix åt russin ). Riktig mysdag!

Nu ska jag snart åka till stallet. Så lyxigt och skönt med lite egentid.

Ha det gott!

• Hugo med familj

Hej på er!!
    Känns som man inte hinner med alla inläggen...men vi kommer nog att knäcka "Aletråden" var så säker :)
    Ja det verkar verkligen vara ett gott "Gäng" som hittat till denna tråden. Hoppas verkligen att vi hinner träffas någon gång...hade varit kul.
    Va duktiga Ni är Ebbabebbansmamma samt Piluttan att ni är klara med era julklappar...de va inte de svaret jag ville ha :) så nu får jag lite smått panik.

Piluttan - Säg bara till med promenaden...så kommer jag som ett skott.

Har ett litet tips eller så känner Ni andra också känner till det men de finns en bonde som bor vid Gräppås som har en del mark, där kan man hugga sin egna gran för 80.-, den kanske inte är helt EU anpassad men den är charmig och hela familjen kan vara med och välja...sen bjuder bonden på glögg o pepparkakor om man vill ha. Tror att han brukar ha det helgen innan julafton..en liten kul grej som man kan göra till en tradition.

Har varit på Hugos första lussefirande idag...de va verkligen så fint och han satt snällt kvar hela tiden...mamma är såååå stolt.

Nu är det läggdags!

• Curlingmorsan

hugo med familj jag känner igen den där superstolta känslan. Ebba hade sitt första luciatåg i tisdags, åhh man blev helt rörd och såå himla stolt.

Det lät mysigt det där med att hugga egen gran. Det får vi ta och göra nästa år.

Klart vi ska hinna träffas! Om vi inte träffas innan så lovar jag att bjuda på inflyttningsfika i slutet av februari.

Nu kallar min säng på mig oxå! kram och god natt!

• Heloa

Det låter som att ni haft bra Luciafirande med era barn
    Min lilla är ju bara 5 mån så än sålänge får hon titta på
    när jag bakar Lussekatter
    Va trevligt att det är så många på denna tråden.
    Ser fram emot inflyttningsfika Ebbabebbasmamma
    Ser fram emot våren överhuvudtaget. Sol, värme och att kunna
    göra lite saker själv utan att vara bunden av amning hela tiden..ja ni vet ju hur det är...
    Tex börja träna! Friskis o svettis i KBA blir mitt nyårsläfte
    hi hi

/Helena

• Curlingmorsan

Finns det något café eller något i Onsala eller vallda eller måste man åka in till Kungsbacka om man vill fika?

• cattan

Hej alla glada onsalabor...

Ebbabebba.... Det finns ett fik nere i Spekedal, de är mycket angelägna över att folk ska hitta dit. Jag har varit där med Alva och fikat, de har lite lättare lucher oxå. Annars blir det lätt att man åker till KBA om man har andra ärenden samtidigt.

Såg att det pratades om öppna förskolan. Tycker själv att kyrkans är mycket trevligare och större ytor. Det är mycket folk ibland, rekordet är nog 90 st men man kan ju sprida ut sig ganska bra. Nu är det ju julledigt men annars är det måndagar
    12-14 och fredagar 9-12

• Busis

hej hej. Här har ni en valldabo med två busar på 5½år och 10månader. Bor precis vid toråsskolan och trivs jätte bra här men är uppvuxen i onsala.

• kanelbullen38

Jag tränar på Friskis i Kungsbacka. Skivstång 19.45 på tisdagar och 17.30 på fredagar. Perfekt ! Jag har ett gympakort och det kostar inte mer än 1 400 kr på ett år.

När det gäller fika så föredrar jag Espresso House i Kungsmässan för de har så gott kaffe ...

• Busis

Ser att det pratas om träning. Ska börja lite försiktigt på friskis där min man går nästa år Har lovat mig själv att försöka bli av med hela bebismagen till sommaren. Men kan bara träna på helgerna eftersom här kommer att springa dagbarn hemma på dagarna.

Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda