• Curlingmorsan

Mammor i Onsala/Vallda

Hej!

Vi ska flytta till Onsala (Buerås) i februari. Jag känner inte en kotte där och eftersom jag ska vara hemma hela våren/sommaren så hade det varit roligt att lära känna andra mammor i närheten.

Och eftersom det inte verkar som ni har någon tråd här på FL så tänkte jag att då får jag starta en.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-17 22:10:49:
    Vilka-är-vi-i-tråden-lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28013392.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:38
    Här är nya tråden: Onsala/Valldatråden del 2 www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30578856.html

• Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda
  • Hugo med familj

Hejsan på er!!
    Ja det är bara att gratulera dig/er Svanhild, jättekul!!!

Piluttan - jag tar gärna den där promenaden..men vi va uppe med lilla Hugo på vårdcentralen idag och han har fått öronhinneinflamation den lille stackaren. Va uppe förra måndagen också men då tyckte läkaren att de va så lite att de inte skrev ut någon medicin, så nu har han gått hemma och varit hängig i onödan...fy..
    Sen har vi lilla Hanna hon är uppe på akuten med sin pappa just nu, vi tror hon har fått RS-viruset....fixade inte att åka upp med henne jag blir så himla ledsen, känner sig som världens kassaste mamma just nu.... men vi får hålla tummarna. Hon är ju bara 2 månader stackaren.
    Så du kanske förstår att vi får flytta fram promenaden ett litet tag ialla fall.
    Det där med jumpingen...så följer jag gärna med, att kunna träna i Onsala känns kanon..men jag måste verkligen börja om från början har helt världelös kondis..

Cattan + Piluttan - Kul med eran trip till Liseberg...hade också ambitioner att åka dit, men det sprack tyvärr...vi får ta igen det nästa år.

• Curlingmorsan

Hugo med familj sjuka barn är inte roligt. Hoppas verkligen att det inte är någon fara med lilla Hanna! Vi var oxå på akuten idag, Felix hade svårt att andas. Men det var "ingen fara", fick flytande Ventolin utskrivet som ska vidga hans luftrör. Så himla typiskt att dom blir sjuka just nu vid jul.

Eftersom alla andra här verkar vara sugna på att börja träna så får väl jag oxå hänga på då (om jag inte lyckas komma på någon bra undanflykt ). Jag hatar verkligen att träna och har ingen kondition alls. så Hugo med familj vi två kan flåsa ikapp Ha ha!

• Piluttan

Hugomamma: Stackaren! Alla tre! Jag känner igen det, vi var på Östra med Ludvig flera gånger, första när han var fyra veckor, Hugo drog hem allt ifrån dagis. Sedan när Hugo blev större fick han det inte själv men Ludvig fick =( Vet hur jobbigt det är. Vilmer fick sin första förkylning när han var nio dagar.. men han åt och verkade inte så slö, så vi åkte aldrig upp med honom. Nu har alla varit friska ett tag, så det kommer nog lagom till julafton Det är ju så jobbigt, och du är absolut ingen dålig mamma för det, det kan ju inte du rå för! I så fall är jag jordens sämsta

Men träningen får komma sedan, än trivs jag så bra med min fettvalk runt midjan *fniss*

Cattan: Vi vet inte riktigt hur lång Ludvig är, men han fick åka det som var 90 cm.. Snart skall vi på tvåårskontrollen

Nu kallar killarna på mig..

• Hugo med familj

Hejsan!!
    Pilutta+ebbabebbasmamma - Tack för peppningen...känns redan mycket bättre :)
    Skönt att veta att man inte är ensam..
    Lilla Hanna hade "bara" fått en ORDENTLIG förkyldning med en väldigt jobbig hosta, det känns ju skönt att veta att det inte var så allvarligt. Men som sagt det är aldrig roligt när ens barn är sjuka.
    Har Ni något bra tips om hur man får i en två-åring medicin??
    Försöker lägga den i drickan men han märker det direkt, vi får tvinga i honom den, men det känns inte heller så bra...så några tips om hur ni får i era barn medicin vore kanon. Men det finns nog inget mirakel sätt??!!
    Pilutta - hur lång tid tog det innan Vilmer blev bra?
    Man känner sig rätt så kluven..man vill ju att Hugo skall få gå på dagis 15 tim/vecka. Men man vill inte att han skall komma hem med en massa basilusker..men vad gör man.
    Man försöker ju hålla sig borta från stora folkmassor, men så får man skiten ändå. Klart att man inte kan gardera sig mot allt.
    Ebbabebbasmamma: Hoppas att lille Felix blir bättre av sin medicin snart! Jobbig när det sätter sig på andningen.

Väntar gärna med träningen...för till jul skall det ätas så det står härliga till..... ;)

Tror Ni att vi får någon vit jul....?
    Hade jag haft oändligt mycket pengar så skulle jag hyra mig en snökanon och spruta ner hela trädgården :)

• Curlingmorsan

Hugo m familj: Vi hade oxå problem med att få i Ebba medicin förut. Vi höll fast henne och tvingade i henne den med hjälp av en spruta. Det var krig varje gång! Men så en gång fick jag för mig att testa att ge henne så hon drack själv, det funkade skitbra! Så nu har vi snarare problemet att hon VILL ha medicin även när hon inte behöver. Så när Felix va sjuk så fick hon oxå medicin (fick lura henne med vatten). Det enda som kan va lite svårt är när det är Kåvepenin den smakar ju så himla illa, men då får hon lite saft efteråt. Men hon är lite speciell vår dotter, själv klarar jag absolut INTE av medicin i flytande form.

• svanhild

Hej Hugo med familj. Samuel hade RS när han var 3 veckor gammal. Vi låg inlagda i 4 dygn men allt gick bra! De sa att när småbarn får RS så löper de större risk att få astmabesvär och sånt men Samuel har sen dess varit väldigt frisk så för oss slutade allt väl :)

• cattan

Usch,,,alltid jobbigt när barnen blir sjuka. Har oxå haft jättejobbigt att ge medicin till min tvååring. Som tur är har hon inte varit mycket sjuk. En gång har hon fått pencilllin för öronen,men efter att hon kräkts upp all doser utom en på helgen gav jag upp. Lilleman ska nog få öva med vatten i mecicinsprutan så han blir van från början! Alva har ju blivit anti allt med sjukhus eftesom hon går på laserbehandling och sövs varannan månad

• baronlinda

Hej alla!

Det verkar som om de flesta är förkylda nu. Våran Eric har varit förkyld i 2 omgångar och nu har han hostat som en tok den sista veckan. Han vaknar varje gång han hostar och gråter, gör väl ont kan jag tro. Nu har även storebror börjat hosta han med...suck!! Hoppas bara att det inte är som värst vid jul iallafall.

Kommer ni med småttingar att ha en julgran i år? Vi är tveksamma; Eric han är på allt just nu och reser sej och drar i allt och stoppar allt i munnen. Så vi kanske hoppar över det. Men då blir Elias helt ifrån sej och säger att det inte kommer att bli nån jul hemma för att vi ingen gran har.....vad ska man göra?

Kul om det är fler som vill hänga på i "flåsmästerskapet" efter jul. Nu blir det absolut ingen träning för mej i jul.

Ha det gott alla!
    kram på er

Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda