• Curlingmorsan

Mammor i Onsala/Vallda

Hej!

Vi ska flytta till Onsala (Buerås) i februari. Jag känner inte en kotte där och eftersom jag ska vara hemma hela våren/sommaren så hade det varit roligt att lära känna andra mammor i närheten.

Och eftersom det inte verkar som ni har någon tråd här på FL så tänkte jag att då får jag starta en.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-17 22:10:49:
    Vilka-är-vi-i-tråden-lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28013392.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:38
    Här är nya tråden: Onsala/Valldatråden del 2 www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30578856.html

• Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda
  • Heloa

Okej! Men då är ni ju iallafall från GBG. Jag trodde du var från Älvängen.
    Jag bodde i majorna i en lägenhet innan vi flyttade hit
    hösten-05. Minns första natten här. Det var så tyst och mörkt, tänkte -GUd vad har vi gjort?!
    Men så tog det några dagar och sen trivdes jag jättebra härute!
    Jag tyckte också att det kändes lååångt ut på landet från GBG, men
    det känns så när man inte känner igen sig.
    Nu när jag vet och kan alla vägar härute känns det mycket närmare
    gbg. Det tar bara 25 min till sisjön där jag jobbar (säröleden)
    om det inte e för mycket köer. Så det e ju helt ok!!
    Kunde ta 40 min med spårvagnen in till stan förut.
    Jaha då har du sett vårt hus med de bruna 70-tals markiserna hi hi

• Heloa

Föressten "det fiins folket" bor på fjordsidan he he
    Här i Buerås är det nog mer avslappnad miljö. Mycket gamla sommarstugor häruppigenom området som du säkert märkt. Fast många bygger ju ut.
    Tycker varenda en håller på att bygga ut sin hus när man promenerar här Och det ploppar upp nya hus överallt!
    På bara 2 år har det hänt mycket här.

• svanhild

Jag håller med Heloa, de fina folket bor inte i buerås. Jag har i alla fall aldrig känt av det. Jag är själv från Hisingen från början och jobbar oxå i sisjön. Det tar kanske 10 minuter längre bara med bil. Helt ok! Älskar att bo ute i skogen, kändes ovant i början men nu kan jag inte tänkta mig annat!

• Piluttan

Hej på er!

Vad bra att öf i kyrkan var på fredagar fortfarande. Mina stora killar skall vara på dagis och dagmamma tis, ons och tors, så jag tänkte gå dit på fredagar när lillebror blir lite äldre.

Hugos familj: När skall vi ta promenad tycker du? Nu verkar det som att båda killarna får vara hemma den här veckan, går magsjuka på Hugos dagis och det tror jag att vi hoppar över så här inför jul Lekplatsen i gula området någon förmiddag kanske?

Vi har också satt upp julgranen och kunde inte hålla oss från att klä den heller =)) Killarna hängde alla kulor på var sin gren, så det var bara att fördela ut dem när de inte såg.. Igår var vi på Liseberg och det var så mysigt, men när vi åkte hem vid halv femtiden var det sjukt mycket folk.. Kom knappt ut från parkeringen med bilen..

Nu skall jag äta lite och hoppas att lugnet varar ett tag till här hemma..

Jag tränade i Onsala gymnastikförening första hösten vi bodde här och jag tänkte köpa nytt kort när Vilmer blir lite större (läs när jag inte ammar heeela kvällarna..).

Kram på er!

• cattan

Piluttan: Vi var oxå på Liseberg i går. Håller med om att det var lite för mycket folk.Det fanns inte en perkeringsplats i hela focushuset så vi fick åka ett bra tag innan vi blev av med bilen.... Men lite julstämning fick vi nog av alla ljus, lukter och julmusik på Liseberg.

Hallå Petra,,,hur går det för er??

• svanhild

Hej Cattan! Jo allt går bra! Fick faktiskt ett plus på gravtestet imorse :) Väldigt tidigt så man får hålla tummarna att allt går bra... Hur går det för er med de 2 små?

• cattan

Oj, grattis Det var ju inte så jag menade med min fråga iof..... Men jättekul!!!! Jo det går bra här hemma. Någon tvåbarnschock har jag inte märkt av ännu. Anton har lite magont om dagarna, men jag hopppas det går över runt 3 månader... Åsa ska ha en liten i juni.

• Piluttan

Svanhild/Petra(?): Grattis till plusset i morse!! Vad kul!! Är det en tvåa, eller kanske något annat nummer? Stort grattis i alla fall!!!

Cattan: Ja, hemskt mysigt på Liseberg! Och kul för killarna att åka lite karusell =)

• svanhild

Tack Cattan och Piluttan! Jo det är nr 2. Samuel fyllde 2 nu i december så han blir storebror innan han är 3.
    Cattan: Åh då får du gratta Åsa från mig! Kram

• cattan

Piluttan: Alva åkte faktiskt inget,,,,hon är för kort/liten för det mesta som var öppet,,,,till sommaren får hon ju åka mer.

Petra: Ja, jag ska hälsa,,,Alva får ju tyvärr börja hos sin reservdagmamma efetr nyår, det finns ju risk att Åsa inte kan jobba mycket längra med tanke på fogarna hon hade med Frida. Sen när jag börjar jobba igen ska hon in på Presse. Med lilleman får vi se hur vi gör...

Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda