• Curlingmorsan

Mammor i Onsala/Vallda

Hej!

Vi ska flytta till Onsala (Buerås) i februari. Jag känner inte en kotte där och eftersom jag ska vara hemma hela våren/sommaren så hade det varit roligt att lära känna andra mammor i närheten.

Och eftersom det inte verkar som ni har någon tråd här på FL så tänkte jag att då får jag starta en.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-17 22:10:49:
    Vilka-är-vi-i-tråden-lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28013392.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:38
    Här är nya tråden: Onsala/Valldatråden del 2 www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30578856.html

• Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda
  • Piluttan

Men då är det öf i kyrkan på fredagar, inte onsdagar? Är det bara till två på måndagar?

• Hugo med familj

Hej Svejs!!
    Sitter framför datorn en fredagkväll...trollungarna har gott å lagt sig och sambon är på julbord med jobbet, så vad passar inte bättre än att sätta sig och skriva lite i tråden.

Angående fikaställen så får vi träffas hos varandra :)

Vad bra med lite folk som skall börja träna...skulle själv behöva det för att få bort de där "extra" som gärna sätter sig efter en graviditet, men det hör väl till. Har de inte någon form av jumping i Onsala, har för mig att jag sett något flygblad som kom i lådan i höstas?? Annars så fungerar ju Friskis perfekt.

Vad synd om kyrkan inte har öppet längre än till 14:00 på måndagar för det är precis under Hugos sovtid..osis, så det får nog bli fredag för våran del.

Hej Busis...så du skall bli dagmamma om jag förstår det rätt??
    Vi flyttade från Vallda i våras...från Humlestigen, som ligger lite längre ner på Rörmöstvägen.

Trevlig helg på er!!!

• cattan

Måndagem och fredagfm är vad som gäller i kyrkan. Övrig tid har Lena hand om Regnbågens förskola i samma lokaler.

• baronlinda

Hej
    Har precis kommit hem efter en helg i Värnamo hos vänner. Det är alltid kul att träffas men det är ganska jobbigt att sova borta med barnen...särskilt i en liten 2:a. Tillråga på det har Eric varit så förkyld och hostat, det är lite jobbigt när man inte kan gå upp med honom utan att väcka hela sällskapet.

Det finns en gymnastikförening i Onsala. Det passar mej alldeles utmärkt då jag inte alltid har tid att åka till kba bara för att träna. Tar ca 5 min med cykel till iserås och fjord. Och det är billigt!

Busis:
    Jag har en kille som är född 25/9-02 och en till född 17/2 -07. Jag tycker att jag känner igen dej på korten i ditt album. Vilka underbara sötnosar du har!!

Hoppas att ni alla mår bra och att julfriden har börjat innfinna sej i hemmet!

• Busis

baronlinda: Ja där ser man......jag är uppvuxen i onsala å har alltid bott där men nu bor vi i vallda eftersom vi inte hittat något hus i vår prisklass i onsala men i framtiden kanske....drömmer om att ha ett eget hus nån gång.

• svanhild

Hej alla glada! Är oxå småbarnsmamma i Onsala. Bor i Norra Hagen... Jag läste om träningen, jag tränar oxå här i Onsala gymnasikförening. Perfekt, dels tränar jag efter Samuel har somnat och det är jättebilligt. Rekommenderas varmt!

• Curlingmorsan

God kväll girls!

Idag har vi satt upp julgranen och tagit fram alla tomtar. Såå himla mysigt! Nu fattas bara snön!

Har varit i Buerås och kikat på vårt hus idag oxå. Hade inte hänt så mycket sen sist men ändå kul att se det.

Nu ska jag börja slå in julklapparna.

Kram på er!

• Heloa

Vi promenerade förbi ert hus idag. Det såg fint ut!

Hur kommer det sig föressten att ni valt att flytta till Onsala?
    (förutom att Onsala är väääldigt trevligt område he he )
    Jobbar ni i Gbg eller Kungsbacka?
    Tänkte det e ju lite långt från Älvängen.
    /Helena

• Curlingmorsan

Ha ha ja du Heloa det undrar jag oxå Jag kommer från Hisingen från början och Johan kommer från Kållered så ingen av oss har anknytning till vare sig Onsala eller Älvängen. Vi hamnade i Älvängen av en ren slump och samma slump förde oss till Onsala. Efter 5år i Älvängen så känner vi oss ändå inte "hemma" så vi bestämde oss för att flytta härifrån. Det kändes som ett bra tillfälle nu innan Felix ska börja på dagis/dagmamma och jag ska börja söka jobb (sa upp mig när jag var hemma med Ebba). Vi ville bo nära Göteborg men ändå lite utanför. Först fick vi för oss Varberg men näe det var alldeles för långt från Göteborg kom jag på sen. Och så av nån anledning så var vi på Mc donalds i Kungsbacka, det var första gången jag överhuvudtaget var i Kungsbacka och hmm ja det verkade ju trevligt. Så efter lite prat så insåg vi att jo vi vill nog ner åt det hållet. Så vi började leta hus i kungsbacka men hittade inget, sen kikade vi i Fjärås och blev helt frälsta. I Fjärås skulle vi bo! Men efter massa visningar och tre förlorade budgivningar så bestämde vi oss för att vidga vyerna. Så vi började kika på Vallda och Onsala oxå. Och helt plötsligt så fanns det där, VÅRT hus! Det pirrade i magen direkt när jag såg bilderna på Hemnet och när vi väl såg huset i verkligheten så var vi helt sålda (trots att det än så länge bara är betonggolv och gipsväggar invändigt ). Så att vi hamnade i Onsala är en ren slump helt enkelt. Måste erkänna att jag tyckte (tycker) att Onsala ligger väääldigt långt bort och jag är lite osäker på om jag kommer passa in blande "det fiina folket" (ha ha vadå fördommar!). Men jag tror och hoppas att vi kommer trivas kanon!

Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda