• Curlingmorsan

Mammor i Onsala/Vallda

Hej!

Vi ska flytta till Onsala (Buerås) i februari. Jag känner inte en kotte där och eftersom jag ska vara hemma hela våren/sommaren så hade det varit roligt att lära känna andra mammor i närheten.

Och eftersom det inte verkar som ni har någon tråd här på FL så tänkte jag att då får jag starta en.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-17 22:10:49:
    Vilka-är-vi-i-tråden-lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28013392.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:38
    Här är nya tråden: Onsala/Valldatråden del 2 www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30578856.html

• Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda
  • Ida2

21 mars. Så det är 2 månader kvar.

• Ida2

Ja, jag vet inte riktigt hur det ska gå Förvånad Edvin vaknar fortfarande på nätterna så det kommer nog bli en pärs...Är ju så jobbigt när man inte får sova. Men det ska ju bli otroligt roligt ändå så klart och längtar väldigt mycket. Är så nyfiken på vem som är där inne

• Curlingmorsan
    Ida2: ni har inte kollat alltså?! Jag va så nyfiken så jag va tvungen att kolla med Felix
    Ebba & Felix mamma
  • Ida2

Nej, har inte kollat. Får bli en överaskning.

• Curlingmorsan

Ikväll ska vi prova Kanelbullens smarriga tips på "fredagsmysmat". MUMS! :D

Funderar på en sak, vad prenumererar man på för dagstidning nere i Onsala? Är det GöteborgsPosten som här eller finns det någon typ Hallandsposten eller nåt? Ha ha låter som jag ska flytta lååååååångt bort. Men för mig känns det verkligen så

Ebba & Felix mamma
  • Ida2
    Curlingmorsan skrev 2008-01-25 12:47:02 följande:
    Ikväll ska vi prova Kanelbullens smarriga tips på "fredagsmysmat". MUMS! :DFunderar på en sak, vad prenumererar man på för dagstidning nere i Onsala? Är det GöteborgsPosten som här eller finns det någon typ Hallandsposten eller nåt? Ha ha låter som jag ska flytta lååååååångt bort. Men för mig känns det verkligen så
    Man prenumerar nog både på GP. Det kommer vi fortsätta göra. Sen finns det Norra Halland och Kungsbackaposten också som är lokaltidningar. De är inte så himla avancerade utan tunnare tidningar med mest lokalnyheter.
  • lin83
    GP kommer enda ut hit oxå Vi forsatte med den när vi flyttade ner, vill ju inte bli helt avskärmad Norra Halland å Kungsbacka tidningen får du hem någon gång varje mån gratis så då kan ni ju se va ni tycker om dom. Ååå va gott de lät med mat!! Ska nog vagga ut i köket å möla i mig nått Ha en goo helg!!
    Curlingmorsan skrev 2008-01-25 12:47:02 följande:
    Ikväll ska vi prova Kanelbullens smarriga tips på "fredagsmysmat". MUMS! :DFunderar på en sak, vad prenumererar man på för dagstidning nere i Onsala? Är det GöteborgsPosten som här eller finns det någon typ Hallandsposten eller nåt? Ha ha låter som jag ska flytta lååååååångt bort. Men för mig känns det verkligen så
  • Heloa

Vi hade gärna prenumererat på GP om vi inte hade så långt till brevlådan. Snacka om att va lat!! ha ha

Till er alla mammor och kommande mammor som gillar att promenera
    skulle jag vilja passa på att göra lite reklam för min pappas
    bok : "göteborgarnas promenadguide" (www.promenadguiden.se)
    Mycket fina bilder och bra tips om man inte vet vart man ska promenera. Dock inte här i kungsbacka , utan kring Gbg, men det kan ju va kul med lite utflykter när våren börjar närma sig!

Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda