• Curlingmorsan

Mammor i Onsala/Vallda

Hej!

Vi ska flytta till Onsala (Buerås) i februari. Jag känner inte en kotte där och eftersom jag ska vara hemma hela våren/sommaren så hade det varit roligt att lära känna andra mammor i närheten.

Och eftersom det inte verkar som ni har någon tråd här på FL så tänkte jag att då får jag starta en.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-17 22:10:49:
    Vilka-är-vi-i-tråden-lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28013392.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:38
    Här är nya tråden: Onsala/Valldatråden del 2 www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30578856.html

• Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda
  • Piluttan

Baronlinda: Då kanske man skulle ta en promenad till Millessons, här är också väldigt tomt!

• Ida2
    snosan skrev 2008-01-14 12:09:25 följande:
    Ida 2: Kul med flytten, är någon av er från Onsala eller ville ni bara ut mot havet?
    Jag kommer från Åsa så det är ju inte så långt därifrån. Har tittat överallt söderut på hus och radhus innan det tillslut blev detta. Vi gifte oss i onsala också Har en kompis som bor i närheten och några inne i Kungsbacka. Min man kommer från Skärhamn.

baronlinda: Vi flyttar till Presseområdet. Har köpt en Teutonia Mistral S efter myckt funderande. Ville först ha en syskonvagn men eftersom sonen kommer vara 2 år och 9 månader när bebisen kommer avrådde alla mig från det. Så det blir en ståbräda istället. Vagnen vi köpte var helt ny men ett visningsex så vi fick den ca 2000 kronor billigare, så det känns bra även om jag hade valt en annan färg om jag fått bestämma helt själv
  • Curlingmorsan
    Piluttan på P.O.P i Frölunda fanns det iaf blåa termobyxor, tror även att det fanns svarta i stl 110/116. Jacka vet jag inte, jag köpte en "3 i 1" jacka till Felix men det va ju i stl 74.
    Ebba & Felix mamma
  • cattan

Ida2: Vår dotter var knappt 2 år när hon blev storasyster och vi har oxå bara ståbräda. Men det beror väl på hur mycket barnet gillar att gå. Alva går gärna och är jätteduktig så för oss hade det varit väldigt onödigt med en större vagn.

• baronlinda

go kväll!!

Så var det äntligen gjort...tränat första gången efter jul. Kan villigt erkänna att det var såå jobbigt att gå iväg...men nu så känner jag mej så sporrad att bara tuta och köra! Nu ska den stora ringen på magen bort!!

Hur mår ni alla? Hoppas att allt är bra. Tycker att vi kanske ´kan ta en promme nån dag nästa vecka, nån som vill haka på?

Är det nån som skulle vilja hjälpa mej med en sak? Har fått en utmaning att under feb ha 30 nya ansikten som provar hudvårdsprodukterna. Så  jag tänkte att nån kanske ville testa?

Vill ni så kan ni skriva i inboxen...

Ha det bäst!!

• Ida2
    cattan skrev 2008-01-16 19:38:51 följande:
    Ida2: Vår dotter var knappt 2 år när hon blev storasyster och vi har oxå bara ståbräda. Men det beror väl på hur mycket barnet gillar att gå. Alva går gärna och är jätteduktig så för oss hade det varit väldigt onödigt med en större vagn.
    Ja, det var säkert det bästa. Har testat ståbrädan och han verkar gilla den. Blir lite lättare sen när vi är i Onsala också och inte går på så stora vägar. Här bor vi mitt i stan och Edvin springer gärna iväg och det känns väldigt oroligt här med alla bilar och så.
  • Curlingmorsan

Hellu flix!

Hoppas att ni har en trevlig söndagförmiddag! Här väntar vi på Johans morfar som ska komma å hjälpa oss koppla in ett element. Är ju massa småsaker som måste fixas nu innan flytten. Annars så är det packning och vekohandling som står på schemat idag. Börjar få lite panik när jag inser att det är mindre än 1 månad kvar till flytt. Hur 17 ska vi hinna?! Skönt att vi har kvar vårat hus 1 månad efteråt så vi slipper stressa ihjäl oss.

Nä nu ska jag ner och dra upp Ebba ur badkaret. Om hon hade fått bestämma så hade hon legat i badkaret hela dagarna.

Ha det gott tjejer!

Ebba & Felix mamma
  • baronlinda

hej

ja så var det mån igen. Förstår inte vad helgerna tar vägen. Tycker att det är fredag och sen är det mån igen. Ja så e det , tiden kan gärna gå lite snabbt fram till våren men sen får den stanna ett tag!

Hoppas att ni har haft en bra helg.

• Curlingmorsan

Hej hopp!

Idag har jag och barnen varit på fika med massa trevliga tjejer från "Ale-tråden". Tycker att det är så himla trevligt när det är massor av mammor å barn och lite sådär halvkaotiskt Längtar tills jag flyttat så att jag kan bjuda hem er!

Felix är inne i en period när han vaknar mitt i natten och vill vara vaken ett par timmar. Helst av allt hade han velat gå ner å leka. Det vill INTE hans föräldrar kan jag tala om! Gahh!

Ebba & Felix mamma
  • Ida2
    Curlingmorsan skrev 2008-01-20 11:23:25 följande:
    Hellu flix!Hoppas att ni har en trevlig söndagförmiddag! Här väntar vi på Johans morfar som ska komma å hjälpa oss koppla in ett element. Är ju massa småsaker som måste fixas nu innan flytten. Annars så är det packning och vekohandling som står på schemat idag. Börjar få lite panik när jag inser att det är mindre än 1 månad kvar till flytt. Hur 17 ska vi hinna?! Skönt att vi har kvar vårat hus 1 månad efteråt så vi slipper stressa ihjäl oss.Nä nu ska jag ner och dra upp Ebba ur badkaret. Om hon hade fått bestämma så hade hon legat i badkaret hela dagarna. Ha det gott tjejer!
    Vad härligt att ni har kvar huset i 1 månad. Då kan ni ju ta det lite med ro. Börjar bli väldigt stressad själv. Är bara 1½ vecka tills vi får huset och 2½ tills vi flyttar in. Har börjat packa lite men har massor kvar! Är lite jobbigt också för jag har sådan foglossning så att stå och packa ned i kartonger gör ont efter ett tag. Känns stressigt att allt ska hinnas med innan bebisen kommer men det ska nog lösa sig
Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda