• Curlingmorsan

Mammor i Onsala/Vallda

Hej!

Vi ska flytta till Onsala (Buerås) i februari. Jag känner inte en kotte där och eftersom jag ska vara hemma hela våren/sommaren så hade det varit roligt att lära känna andra mammor i närheten.

Och eftersom det inte verkar som ni har någon tråd här på FL så tänkte jag att då får jag starta en.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-17 22:10:49:
    Vilka-är-vi-i-tråden-lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28013392.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:38
    Här är nya tråden: Onsala/Valldatråden del 2 www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30578856.html

• Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda
  • lin83

Haha!! skrattar ihjäl mig... Måste ju vara hela 20-30 m till lådan för dig

Heloa skrev 2008-01-25 14:51:57 följande:
    Vi hade gärna prenumererat på GP om vi inte hade så långt till brevlådan. Snacka om att va lat!! ha haTill er alla mammor och kommande mammor som gillar att promeneraskulle jag vilja passa på att göra lite reklam för min pappasbok : "göteborgarnas promenadguide" (www.promenadguiden.se)Mycket fina bilder och bra tips om man inte vet vart man ska promenera. Dock inte här i kungsbacka , utan kring Gbg, men det kan ju va kul med lite utflykter när våren börjar närma sig!
  • Heloa

Ja hi hi Riktigt så lat e jag väl inte egentligen

Ska nog masa mig ut o hämta posten, men det lockar ju inte i det här vädret!
    Fyy vad det e trist med detta gråa väder.
    Visst e det underbart när våren kommer och man kan sitta ute och grilla på altanen?!

• lin83

visst e de lite trist men de e rätt skönt å sitta inne å kura ibland med. Längtar till sommaren, ljuset, fläskfilén på grillen, en kall öl, pratet med grannarna som vaknat upp ur sina hålor... Hur har de gått med din träning? Har du kommit igång?

Heloa skrev 2008-01-25 16:05:47 följande:
    Ja hi hi Riktigt så lat e jag väl inte egentligenSka nog masa mig ut o hämta posten, men det lockar ju inte i det här vädret!Fyy vad det e trist med detta gråa väder. Visst e det underbart när våren kommer och man kan sitta ute och grilla på altanen?!
  • Ida2
    lin83 skrev 2008-01-25 16:10:34 följande:
    visst e de lite trist men de e rätt skönt å sitta inne å kura ibland med. Längtar till sommaren, ljuset, fläskfilén på grillen, en kall öl, pratet med grannarna som vaknat upp ur sina hålor... Hur har de gått med din träning? Har du kommit igång?
    Åhhh vad mysigt det låter. Vill också ha sommar...och dricka en kall öl...men det går ju inte just nu (fast jag är glad ändå förstås).
  • Heloa

Lin83: Ja det håller jag verkligen med dig om!

Jodå, har faktiskt vart riktigt duktig!
    Var på spinning igår Friskis
    Det var riktigt tufft nu när man inte tränat på över 1,5 år,
    men skönt efteråt.
    Du får väl hänga med sen när din bäbis blivit större

• lin83

Ida: Till sommaren så kan vi ju de!! mmm gott!!

Helena: De va inte dåligt!! Lite mör i kroppen nu då?
    Hänger gärna med sen! men då får de vara i myrtempo, kommer avlida annars Går ju på magplask nu å den innehåller ju bl.a 30 min vattengympa, inte så farligt egentligen men e helt slut i kroppen när jag kommer hem.

• Heloa

Lin83: jaa, man e helt mör i kroppen nu he he
    Men jag ska ta en bastu snart! Det e skönt när man har träningsvärk.
    Jag gick också på va-gympa när jag var gravid, fast mitt hette
    magkänslan. Det var skönt och lagom tempo

Ebbabebbasmamma: perfekt att ha brevlådan alldelles utanför!
    Det e ju faktiskt en del här som får gå en bit...

• cattan

Hugo med familj:
    Kan det vara er Hanna som döps 10 februari? Vi hade nämligen dopsamtal igår, och jag tyckte jag kände igen era namn. Isåfall ses vi för Anton döps samtidigt

• Piluttan

Nää.. vi skall också döpa den 10 februari. Hur dags döper ni?

Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda