• Curlingmorsan

Mammor i Onsala/Vallda

Hej!

Vi ska flytta till Onsala (Buerås) i februari. Jag känner inte en kotte där och eftersom jag ska vara hemma hela våren/sommaren så hade det varit roligt att lära känna andra mammor i närheten.

Och eftersom det inte verkar som ni har någon tråd här på FL så tänkte jag att då får jag starta en.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-17 22:10:49:
    Vilka-är-vi-i-tråden-lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28013392.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:38
    Här är nya tråden: Onsala/Valldatråden del 2 www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30578856.html

• Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda
  • cattan

Kl 13, det är ett dop kl 14 oxå berättade Tore,,,3 barn på varje dop. Vilket är ert? Fick se en lista på alla namn,,vore ju häftigt om det blir samtidigt

• Piluttan

Klockan två skall Vilmer döpas =)

• cattan

Piluttan:
    ok, men då ses vi säkert på kyrktrappan

• LadyLee

Halloj!

Tack Ebbabebbasmamma för tipset om tråden. Efter att ha missat det 3 veckor i gästboken, sen jul och ytterligare 2,5 veckas semester så kikar jag äntligen in i er tråd. Flyttade själv till Onsala för 1,5 år sen och vi trivs toppen här, jag min man och vår snart 2-åriga dotter. Ska kika in på er presentationstråd med

• Hugo med familj

Cattan:Stämmer bra...lilla Hanna skall döpas den 10 feb kl: 13:00. Prellen kommer på hembesök nästa tisdag...va han trevlig?

Piluttan: Ni mä :)...synd att det inte var samma tid...
    Hur mår dina små annars? Är de fortfarande sjuka?

• Ida2

Vad lustigt att ni är så många som ska döpa era barn samma dag

På fredag får vi huset!! Ska bli så spännande! Känns overkligt att vi verkligen ska flytta snart!! Förvånad

• Curlingmorsan

Ja visst känns det helt skumt Ida2?! Man har gått å väntat å längtat efter den dagen då man får nyckeln till huset, men man (iaf jag) har tyckt att det varit lååångt kvar. Men nu är man där! Oj vad snabbt det har gått Men skulle inte ni flytta nästa helg?

Ebba & Felix mamma
  • cattan

Hugo med familj: Ja, han var pratsam iaf. Stannade i över en timma och åt 3 bullar Då ses vi ju i kyrkan. Bara till att hålla tummarna att Anton inte skriker hela tiden

• Ida2
    Curlingmorsan skrev 2008-01-29 14:43:47 följande:
    Ja visst känns det helt skumt Ida2?! Man har gått å väntat å längtat efter den dagen då man får nyckeln till huset, men man (iaf jag) har tyckt att det varit lååångt kvar. Men nu är man där! Oj vad snabbt det har gått Men skulle inte ni flytta nästa helg?
    Ja, vi flyttar inte denna helgen utan nästan men får huset nu på fredag. Ska åka dit i helgen och ta med lite grejer och Magnus ska tapetsera om ett av rummen och så.
  • Curlingmorsan

Ha ha cattan det låter som prästen vi hade när Felix döptes (även om det omöjligt kan va samma då denna prästen jobbar här). Han åt gladeligen MASSA kakor och pratade å pratade, trodde aldrig han skulle gå. Han gick tom med Ebba in på hennes rum å lekte lite.

Ebba & Felix mamma
Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda