• Curlingmorsan

Mammor i Onsala/Vallda

Hej!

Vi ska flytta till Onsala (Buerås) i februari. Jag känner inte en kotte där och eftersom jag ska vara hemma hela våren/sommaren så hade det varit roligt att lära känna andra mammor i närheten.

Och eftersom det inte verkar som ni har någon tråd här på FL så tänkte jag att då får jag starta en.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-17 22:10:49:
    Vilka-är-vi-i-tråden-lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28013392.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:38
    Här är nya tråden: Onsala/Valldatråden del 2 www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30578856.html

• Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda
  • Piluttan

Hej alla!

Jag och Vilmer har permission från Östra, RS.. var hemskt läskigt igår för han blev dålig på en halv minut. Så det är RS som storkillarna har också. Dumma dagis. Så Monica, vilken tur att ni inte kom hit och lekte i torsdags!! Så nu får ni hålla tummarna att han inte blir sämre. Öroninflammation har han också.. Men nu har jag en nöjd kille som ligger och fäktar här i soffan bredvid mig.

Prästen är jättetrevlig och bra tycker jag, han döpte L också!

• Curlingmorsan

Piluttan fy vad hemskt! Hoppas att han snart blir bättre!

Jag var inne på akuten med felix igår. Han hade svårt att andas och fick inhalera Ventoline (?). Men vi slapp stanna kvar utan fick åka hem. han har oxå öroninflammation och feber. Längtar till våren (sommaren) så att alla dessa äckliga jobbiga förkylningar försvinner!

Ebba & Felix mamma
  • Hugo med familj

Piluttan: Stackars er...tycker så synd om er. Varför måste de små bli så dåliga?
    Försökte ringa dig, men antar att du kanske åkt tillbaka till Östra igen. Verkligen tur att det inte blev någon lek i torsdags...men det får vi ta igen när killarna blir bättre!
    Ligger Ludvig och Hugo också inne? Eller är de hemma med pappa?

Hör av dig när du får möljighet.

Massor av krya-på-er - kramar!!

• Hugo med familj

Cattan: Vilken tur att de är en glad och pratsam präst..hade ju varit jobbigt om det varit tvärtom!
    Då är det bara för mig att baka en massa bullar :), eller kanske lite semler för det är ju Fettisdagen nästa vecka :) . I like!!!
    Ja då syns vi i kyrkan :)

• cattan

Anton åkte oxå på RS,,, som tur är har han "bara" rosslig hosta och är pigg annars. Ingen feber och han äter och sover lugnt. Sänkan var 19 så han hade tur. "kramar" till lilla Vilmer att han kryar på sig!!

• Curlingmorsan

I natt kom magsjukan å hälsade på oss.  Ebba kräktes ner min (!) säng. :(  Johan åkte till Helsingborg imorse och kommer inte hem förrän imorgon så jag hoppas verkligen INTE att jag blir sjuk nu!

Ebba & Felix mamma
  • Ida2

Stackars alla er som är sjuka eller har sjuka barn. Hoppas de kryar på sig snabbt!

• Piluttan

Usch vad läskigt det är med blåsten!! Känns som att huset ska lyfta

Hur gamla är era 07:or? Hade varit kul att träffa några som Vilmer kan leka med! Nu är han ju lite liten för att leka men senare

• cattan

Piluttan:
    Anton är född 7 oktober,,,så han är snart 4 månader!
    Hur är det med Vilmer?

Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda