• Curlingmorsan

Mammor i Onsala/Vallda

Hej!

Vi ska flytta till Onsala (Buerås) i februari. Jag känner inte en kotte där och eftersom jag ska vara hemma hela våren/sommaren så hade det varit roligt att lära känna andra mammor i närheten.

Och eftersom det inte verkar som ni har någon tråd här på FL så tänkte jag att då får jag starta en.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-17 22:10:49:
    Vilka-är-vi-i-tråden-lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28013392.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:38
    Här är nya tråden: Onsala/Valldatråden del 2 www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30578856.html

• Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda
  • Piluttan

Cattan: Vad roligt, då är det ju i alla fall tre som är någorlunda samma ålder!

Vilmer har blivit sämre igen, fått feber och är ledsen. Nu sussar han äntligen. Det skulle gå upp och ner lite sa de på Barnakuten.

Hur fort gick det över på Anton?

• cattan

Piluttan:
    Det blev aldrig så illa med Anton, har inte haft feber och så. Bara hosta som man hörde från luftrören men den gick över på någon dag efter att han inhalerat och fått utskrivet astmamedicin. Den var luftrörsvidgande. Nu har han bara "vanlig" förkylningshosta, och den kommer mest när han skriker.

• baronlinda

Hej på er

Äntligen är datorn fixad, tänk att man blir helt rastlös när man inte kommer in på den. Nej jag e inte beroendeRäcka ut tungan

eric är född 17 feb 07 så nu blir han snart 1! Vad har detta året tagit vägen undrar jag?! Och elias börjar skolan till hösten...hualigen...jag har blivit gammal;).

Hoppas att alla som är sjuka snart kryar på sej!! Tänker på er.
    ha en trevlig lör kväll!!

• Curlingmorsan

God morgon tjejer!

Både Johan & Ebba har legat magsjuka men än så länge har både jag och Felix klarat oss. Håller tummarna att faran är över nu! Har ju verkligen inte tid att bli sjuk nu!

Vet att jag frågade er en gång förut om vilken storlek ni hade på era soptunnor. Jag trodde att det bara fanns Stor eller Liten att välja mellan, men nu såg jag att det finns tre olika storlekar! Vilken ska man ha??? Ebba har fortfarande blöja på natten så det blir ju ganska många blöjor och vi är värdelösa på att soppsortera och återvinna. Hoppas vi kommer bli bättre nu när vi har lite mer plats att ha allt på.

Vart hämtar man och skickar paket när man bor i Onsala? På Hemköp eller? För man måste väl inte åka hela vägen in till Kungsbacka???

Och den viktigaste frågan av alla: Vart ligger närmaste BRA godisaffär? =)

Nu är det frukostdax! =)

Kram kram

Ebba & Felix mamma
  • Ida2
    Curlingmorsan skrev 2008-02-03 09:26:32 följande:
    God morgon tjejer!Både Johan & Ebba har legat magsjuka men än så länge har både jag och Felix klarat oss. Håller tummarna att faran är över nu! Har ju verkligen inte tid att bli sjuk nu!Vet att jag frågade er en gång förut om vilken storlek ni hade på era soptunnor. Jag trodde att det bara fanns Stor eller Liten att välja mellan, men nu såg jag att det finns tre olika storlekar! Vilken ska man ha??? Ebba har fortfarande blöja på natten så det blir ju ganska många blöjor och vi är värdelösa på att soppsortera och återvinna. Hoppas vi kommer bli bättre nu när vi har lite mer plats att ha allt på.Vart hämtar man och skickar paket när man bor i Onsala? På Hemköp eller? För man måste väl inte åka hela vägen in till Kungsbacka???Och den viktigaste frågan av alla: Vart ligger närmaste BRA godisaffär? =)Nu är det frukostdax! =)Kram kram
    Vad jag har hört är det Lollipop på Gottskärsvägen 19 som man kan posta och hämta paket hos.

Vi har en mellan storlek på soptunnan, samma har mamma och pappa. Har ju inte flyttat in än men de som bott där innan sa att de hade haft den även när de hade blöjbarn och att det fungerade bra så vi hoppas på det.
  • cattan
    Curlingmorsan skrev 2008-02-03 09:26:32 följande:
    Och den viktigaste frågan av alla: Vart ligger närmaste BRA godisaffär? =)
    Lollipop har mycket godis oxå....
  • Curlingmorsan

Tack för infon cattan & Ida =)

Nu kommer ännu fler frågor =) Sitter och fyller i barnomsorgsblanketterna (liite sent ute jag vet ;)). Som nr 1 kommer vi söka dagmamma i Buerås. Men som nr 2 och 3 tänkte vi söka dagis, någon som vet något om Mariedals förskola och Älskogsbräcka förskola? För vad jag fattat det så är det dom två som kommer ligga närmast oss.

Ebba & Felix mamma
  • cattan

Mariedal bygger nya avdelningar så där är nog chansen större. Älskogsbräcka har trångbodda lokaler och inget kommunalt vatten och avlopp än så länge, därför har de mindre antal barn. Där måste man hämta sina barn direkt när det blir strömavbrott. Annars vet jag inte så mycket om dem.

• Jenny

Hej alla mammor!
    Jenny här, mamma till Alice född 5 maj 05, snart tre år alltså.  Catrin känner jag ju sen innan - vi har ju samma dagmamma till töserna. I alla fall en vecka till - Alice ska sen börja på Älskogsbräcka.

Jag har hört gott om både Mariedal o Älskogsbräcka, men eftersom vi bor i Sevekulla är Ju Ä. närmre för oss. Skönt att kunna gå och hämta på dagis! Älskogsbräcka har precis utökat barngrupperna lite så det kan vara lite lättare att få plats där nu. Har en nyinflyttad granne som fick plats där direkt. Kan återkomma med mer info efter att vi börjat.

Mamma till Alice 050510
  • Curlingmorsan

God morgon girls!

Så nu är barnomsorgsansökan inskickad. 1: Dagmamma i Buerås, 2: Älskogsbräcka och 3: Mariedal. =)

Nu ska jag snart sätta mig och räkna på hur stort lån vi kommer behöva ta. Måste ju ha pengar så vi kan förvandla leråkern utanför huset till gräsmatta oxå. Och se vad vi ev kan spara in på osv. Trist men ett måste tyvärr! Varför har man inte ett pengaträd i trädgården???

Ebba & Felix mamma
Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda