• Curlingmorsan

Mammor i Onsala/Vallda

Hej!

Vi ska flytta till Onsala (Buerås) i februari. Jag känner inte en kotte där och eftersom jag ska vara hemma hela våren/sommaren så hade det varit roligt att lära känna andra mammor i närheten.

Och eftersom det inte verkar som ni har någon tråd här på FL så tänkte jag att då får jag starta en.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-17 22:10:49:
    Vilka-är-vi-i-tråden-lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28013392.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:38
    Här är nya tråden: Onsala/Valldatråden del 2 www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30578856.html

• Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda
  • svanhild

Samuel går på Älgskogsbräcka och det är toppen där tycker jag. Ligger jättemysigt och personalen är kanon! Samuel älskar det :)
    De har som cattan säger inget kommunalt vatten men det är inget som vi märker av. De får inte lova att säga att vi måste hämta barnen om det blir strömavbrott men vi har sagt till att de i alla fall ska ringa oss så kommer ju vi och hämtar de små ändå.
    Det ska väl inte hända så ofta...

• Jenny

Då kommer ju Alice o Samuel bli dagiskompisar - går han på Skeppet, det ska Alice göra. Hoppas inskolningen kommer igång - var på VC idag o fick penicillin för öroninflamation. Dock HELT omöjligt att få i henne det! Tips emottages tacksamt - annars tror jag vi låter det vara o bara kör med nässpray.

Mamma till Alice 050510
  • svanhild

Jo Samuel går på skeppet så då blir de kompisar, va kul! Han gillar tjejerna så då får vi nog höra talas om Alice :)
    När ska hon börja?

• Jenny

Kul att ha lite koll på nån av dagiskompisarna! Fast iofs går några av grannbarnen där oxå.
    Hon börjar redan på måndag - fick beskedet i fredags så det är snabba ryck. Som "tur" är så är jag arbetslös för tillfället - det hade nog inte varit jättelätt att ta ledigt från jobbet för inskolning med en veckas varsel...

Mamma till Alice 050510
  • Curlingmorsan

Vår telefon kommer inte bli inkopplad förräns runt den 20:e och sen så tar det 2 veckor innan vi får internet. Hur ska jag klara mig?! =)

Vilka här är det som brukar gå på Öppna Förskolan och vart och vilka dagar brukar ni gå?

Ebba & Felix mamma
  • Ida2
    Curlingmorsan skrev 2008-02-06 16:24:22 följande:
    Vår telefon kommer inte bli inkopplad förräns runt den 20:e och sen så tar det 2 veckor innan vi får internet. Hur ska jag klara mig?! =) Vilka här är det som brukar gå på Öppna Förskolan och vart och vilka dagar brukar ni gå?
    Ja för oss har det krånglat med inkopplingen av internet. Det skulle ta 10 dagar från nu. Och jag som är helt beroende av Internet särskilt eftersom jag har mitt företag hemifrån. De hade tydligen kunnat koppla in det tidigare sa hon min man pratade med igår men han som vi pratade med först sa att de inte kunde det...
    Ja, ja. På lördag flyttar vi helt. Magnus har varit nere med saker varje kväll ändå känns det som det aldrig tar slut här hemma. Hur mycket som helst att packa!

Hoppas jag kan träffa på någon av er snart. Skulle vara kul.
  • Curlingmorsan

Vad sägs om en fika hos mig i början på mars? Då borde vi ha kommit iordning. Men eftersom jag inte ko0mmer ha någon dator då så kanske vi kan ordna en telefonlista? Så kan vi höras av även via sms. Ni som vill vara med kan väl inboxa mig erat nummer så fixar jag ihop en lista. =)

Ebba & Felix mamma
  • Heloa

Halloj! Jag brukar gå på öppna förskolan på tisdagar.
    Då är det för barn mellan 0-1 år.
    (Den som ligger mittemot BVC här i Onsala)
    Kankse vi syns där nån gång, vore trevligt!

• Curlingmorsan

Tyvärr kommer jag inte kunna gå dit Heloa eftersom jag har Ebba hemma oxå. Och ja just det Felix fyller ju 1år nästa veckan så han är väl oxå för stor?

Ebba & Felix mamma
  • Heloa

A-ha!
    Det e nog helt okej att du tar med Felix dit ändå!
    Vad jag har hört är man välkommen vilken dag som helst, men det e väl lite mer anpassat för just "bebisar" på tisdagar, de har tex
    sångstund.

Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda