• Curlingmorsan

Mammor i Onsala/Vallda

Hej!

Vi ska flytta till Onsala (Buerås) i februari. Jag känner inte en kotte där och eftersom jag ska vara hemma hela våren/sommaren så hade det varit roligt att lära känna andra mammor i närheten.

Och eftersom det inte verkar som ni har någon tråd här på FL så tänkte jag att då får jag starta en.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-17 22:10:49:
    Vilka-är-vi-i-tråden-lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28013392.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:38
    Här är nya tråden: Onsala/Valldatråden del 2 www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30578856.html

• Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda
  • Jenny

Välkommen till Onsala då! Var det Buerås ni flyttat till? *glömsk*Generad

4 mars funkar bra för mig, men bara på em, Alice går på dagis till klockan två.

Mamma till Alice 050510
  • cattan

Dubbelsidig öroninflammation på Anton,,, tar det aldrig slut...
    Längtar till vår och sommar utan alla baciller!!

Vad säga om fika här tisdagen den 4:e mars?
    Ska kolla upp det,,,vore roligt.
  • Heloa

Jättetrevligt med fika! Jag kan nog närsomhelst, jag bor
    ju så nära också

• Curlingmorsan

Japp det är till Buerås vi flyttat. Ni som bor här i närheten får ge er tillkänna om ni ser mig när ni är ute och går. :) Just nu kan man inte missa mig, har ett JÄTTE munsår under näsan. Såå snyggt! Not!

Är dunderförkyld men om jag blivit bättre tills på fredag så tänkte vi försöka åka till Öppna Förskolan i Onsala kyrka. Så om någon av er andra är där så får ni gärna ge er tillkänna. Jag är ganska liten (granntjejerna här trodde att jag var ett stort barn ;) ha ha!) och har en väääldigt pratglad dotter och en lite mindre pratglad son med mig. :) Om inte annat så kan man inte ungå mitt gigantiska munsår. :(

Jenny vilka dagar går Alice på dagis?

Ebba & Felix mamma
  • lin83

Ska kolla efter munsår Välkomna till "landet" då!!
    Har ev planer redan den 4 men e inte bestämt. Annars vankar jag gärna upp till er på fika! Vore gör trevligt!! Messar dig så fort jag vet.
    Vart på magplask nu, helt slut... Förlovningsdag idag med så nu blir de räkor å pommac (jippi ) framför Lost, mys pys! Ha de gott så länge!!

• Ida2

Hej!
    Hade gärna varit  med den 4 mars. Men jag har två tentor veckan därpå som jag vill ha klarat innan bebisen kommer och Edvin går på dagis den 4e så att jag ska kunna plugga...
    Hoppas det blir fler tillfällen sen som jag kan vara med på istället. Skulle vara jätteroligt att träffa er!

• Ida2

..."två tentor veckorna därpå" ska det stå...

• Jenny

Alice går på dagis må, ti, tors 9-14. Om jag inte jobbar, då blir det ändringar. Är arbetsökande, deltidsanställd och behovare allt på samma gång, vilket är superkrångligt när man ska ha barnomsorg...

Ska jobba på fredag, annars hade jag varit lite sugn på öppnis. Kanske nästa vecka.

Catrin: hoppas Anton kryar på sig snabbt! Pratade Åsa med dig om nästa vecka? Onsdag om det funkar...

Mamma till Alice 050510
  • cattan

Jenny; Japp, vi sa nog att det går bra ( har jag för mig...) Vi hör av oss.

Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda