• Curlingmorsan

Mammor i Onsala/Vallda

Hej!

Vi ska flytta till Onsala (Buerås) i februari. Jag känner inte en kotte där och eftersom jag ska vara hemma hela våren/sommaren så hade det varit roligt att lära känna andra mammor i närheten.

Och eftersom det inte verkar som ni har någon tråd här på FL så tänkte jag att då får jag starta en.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-17 22:10:49:
    Vilka-är-vi-i-tråden-lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28013392.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:38
    Här är nya tråden: Onsala/Valldatråden del 2 www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30578856.html

• Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda
  • cattan

Jenny: Hör gärna av dig, Åsa har ju bara Alva nu så vi är väldigt flexibla

• Ida2

Så nu är jag på plats och är en "riktig Onsalamamma"
    Här är flyttlådor överallt och med tre våningar, en fruktansvärd foglossning och förkylning är det lite tungt måste jag säga, men det ska nog bli ordning här med tillslut

Curlingmorsan skrev 2008-02-13 12:56:37 följande:
    Någon här som även har "stora" barn hemma? Eller går alla på dagis/dagmamma?
    Jag har en 2½ åring hemma och som kommer vara hemma minst till hösten (han går på dagis tre dagar i veckan fram tills sista mars)
  • cattan

Välkommen till Onsala,,, hoppas ni ska trivas

• Ida2
    cattan skrev 2008-02-13 19:22:17 följande:
    Välkommen till Onsala,,, hoppas ni ska trivas
    Tack! Det kommer vi säkert göra, känns redan så.
  • Jenny
    Curlingmorsan skrev 2008-02-13 12:56:37 följande:
    Någon här som även har "stora" barn hemma? Eller går alla på dagis/dagmamma?
    Alice fyller tre i maj och går 15 timmar/vecka på dagis + när jag jobbar.  Annars är hon oxå hemma.
    Mamma till Alice 050510
  • baronlinda

Ida 2: vart var det ni hade flyttat? Välkommen till onsala!!

Jag har Elias men han 'är på dagis 15 tim ons-fre. Han börjar skolan till hösten...gulp! Kan inte fatta att han blivit så stor...min lille plutt!!

• Ida2
    baronlinda skrev 2008-02-14 07:54:16 följande:
    Ida 2: vart var det ni hade flyttat? Välkommen till onsala!!Jag har Elias men han 'är på dagis 15 tim ons-fre. Han börjar skolan till hösten...gulp! Kan inte fatta att han blivit så stor...min lille plutt!!
    Tack Vi har flyttat till Presse.

Vad spännande att sonen ska börja skolan till hösten! Kan tänka mig att det känns som det har gått fort. Jag tycker de 2½ åren sedan sonen kom har gått otroligt fort!
  • Curlingmorsan

Go´morgon!

Bara en natt kvar här i Älvängen, sen blir vi oxå Onsalabor. Just nu vill jag inte alls flytta, men lite sent att komma på det nu =) Känns så himla skumt att aldrig mer få bo här i vårat hus.

Ebba & Felix mamma
  • Jenny

Känner igen den känslan från när vi flyttade. Ångrade mig massa gånger (innan vi väl flyttade alltså - sen har det bara känts rätt) Det hela förstärktes av att det var mitt ex och hans nya tjej o son (som är lika gammal som Alice) som köpte vårt radhus. Känns fortfafrande mysko att de nu pratar med "våra" grannar och leker med Alice kompisar från föräldragruppen...

Mamma till Alice 050510
  • Curlingmorsan

Heeej!

Tjoho Johan har lånat mobilt bredband! Så nu kan jag komma in här på kvällarna när jag får låna hans dator :)

Vi har fortfarande en del kartonger att packa upp men har kommit i ganska bra ordning ändå. Men känns helt overkligt att vi ska bo här, känns som att vi bara är här på besök... med alla våra grejer. ;) Ha ha!

Vad säga om fika här tisdagen den 4:e mars?

Ha det gott!

Ebba & Felix mamma
Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda