• Curlingmorsan

Mammor i Onsala/Vallda

Hej!

Vi ska flytta till Onsala (Buerås) i februari. Jag känner inte en kotte där och eftersom jag ska vara hemma hela våren/sommaren så hade det varit roligt att lära känna andra mammor i närheten.

Och eftersom det inte verkar som ni har någon tråd här på FL så tänkte jag att då får jag starta en.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-17 22:10:49:
    Vilka-är-vi-i-tråden-lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28013392.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:38
    Här är nya tråden: Onsala/Valldatråden del 2 www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30578856.html

• Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda
  • Curlingmorsan

Hej hej!

Felix har åkt på magsjuka :( Han började kräkas igår morse och kräktes ett par gånger där på morgonen/fm men sen var han pigg och glad och till slut så vågade jag tom ge honom lite nyponsoppa och lite smörgås till mellanmål. Men sen på kvällen när jag åkt till stallet så spydde han igen. :( Suck! Så ingen Öppna förskola för oss imorgon tyvärr. Hatar magsjuka så vi håller oss ifrån folk i minst 48 tim efter sista kräkningen, vill ju inte smitta nån annan med skiten.

Ebba & Felix mamma
  • Ida2

Hej!

Synd att jag inte kunde vara med på träffen. Hoppas jag kan komma med nästa gånt!

• Hugo med familj

Hej!
    Baronlinda: Ja, jag hoppas verkligen att vi alla kommer att träffas fler gånger...
    Du kanske kan ha något sminkparty snart???
    Ja hade faktiskt tänkt att åka till öppna förskolan imorgon...tror det börjar klockan 09.00.

Ebbabebba: Stackars lilla Felix, tråkigt när de inte är rikigt bra. Hoppas att han känner sig bättre snart.
    Gratta lilla Ebba på hennes namnsdag från oss :)

Ida2: Ja det var synd att du inte kunde vara med men det är klart att du skall vara med nästa gång!!!

• Curlingmorsan

Ja Öppna förskolan är kl 9-12 imorgon. Och kl 14-16 på måndagar.

Ebba tackar för grattiset. Hon tycker att det här med namnsdag är lite konstigt, för hon hade nämnligen namnsdag igår oxå. Alla ringer och grattar två dagar i rad, konstigt! :) så nu börjar hon prata om kalas och paket. Ha ha!

Felix har inte kräkts mer nu så jag hoppas verkligen att han är på bättringsvägen. Men jag känner mig som en "potta skit", dunderförkyld och ont i huvudet. Så nu tog min underbara man (som kom hem tidigare från jobbet) med sig båda barnen och hund på en långpromenad så att jag ska få sova. :D

Ha det gott i solen alla!

Ebba & Felix mamma
  • baronlinda

Hej

Hugo m familj; om det finns intresse så har jag gärna ett party, bara att bestämma om du eller nån annan vill ha det hemma eller om ni hellre vill komma hem till mej.

Ebbabebba: Hoppas att felix mår bättre och att ni andra klarar er. vi hade magsjuka för ca 2 v sedan och det var ingen rolig historia.

• Curlingmorsan

Jaa sminkparty låter kul! Men Baronlinda då måste du ge massa tips, jag kan verkligen inte sminka mig. Använder på sin höjd lite brunkräm och mascara. Där vi bodde förut så gick jag in till grannens 15-åriga dotter och bad henne sminka mig om vi sulle iväg på nån fest. ;) Ha ha!

Nu är Fille mycket bättre, han har inte kräkts på nästan ett dygn. Och han har börjat leka lite grann. Skönt!

Ebba & Felix mamma
  • Hugo med familj

Party party..hade varit så kul!
    Vi kan väl försöka ha ett party med de som är intresserade på denna tråden?? Borde ju bli några.
    Vi kan ju sätta ett prel. datum så kan vi se hur många som kan?

• Piluttan

Jag skulle gärna vilja vara med på party också Håller på att få lilla Vilmer att ta ersättning, men killen blir bara tvärilsk.. men skam den som ger sig!! Annars får han väl följa med på party antar jag..

Ebbabebbas mamma: usch och fy för kräksjuka, hoppas att ni andra slipper! Här är alla tre killarna sjuka, lite feber och mycket hosta så det blir ingen öf för oss. Undra om vi någon gång kommer att kunna gå dit?!

• cattan

Ja, magsjuka är aldig roligt, hoppas man klarar sig undan.... Vi har ju haft allt annat känns det som....

Idag var vi på rytmik på fyren. Tjejerna hoppade, dansade och sjöng,,,,var väldigt trevligt.

Hugo med familj: Då ses vi på ÖF imorgon!

• Jenny

Här hemma är det "bara" jag som är dålig. Jag har fått magkatarr, och mår pest. Ont i magen, hungrig och illamående samtidigt. Har fått tabletter nu, hoppas de hjälper snart.

Alice har det iaf bra. Skönt för både henne o mig att det blir dagis idag, så hon får rusa av sig lite.

Mamma till Alice 050510
Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda