• Curlingmorsan

Mammor i Onsala/Vallda

Hej!

Vi ska flytta till Onsala (Buerås) i februari. Jag känner inte en kotte där och eftersom jag ska vara hemma hela våren/sommaren så hade det varit roligt att lära känna andra mammor i närheten.

Och eftersom det inte verkar som ni har någon tråd här på FL så tänkte jag att då får jag starta en.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-17 22:10:49:
    Vilka-är-vi-i-tråden-lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28013392.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:38
    Här är nya tråden: Onsala/Valldatråden del 2 www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30578856.html

• Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda
  • Jenny

Jag är inte så ofta på öppnis nu när Alicce är lite större, men de gånger jag gått har varit på fredagar till Kyrkans öppna förskola. Ofta mkt folk, men stora lokaler o väldigt trevligt!

Mamma till Alice 050510
  • cattan

Vi brukar gå till kyrkans öppna förskola på fredagar, 9-12.

• Ida2

Jag är gärna med och träffas i början av mars. Har ingen bil på dagtid men antar att jag kan ta bussen om det bara är jag och Edvin.

• Curlingmorsan

Ida bara så du vet så är det en bra bit att gå från busshållplatsen, vi bor nästan längst in i området.

Ebba & Felix mamma
  • Jenny

Fast det är väldigt roligt att packa upp sen!

Andra dagen för Alice på dagis idag och det funkar jättebra. inte för att jag trott annat iofs, men det känns ju skönt iaf.

Mamma till Alice 050510
  • Curlingmorsan

Ha ha Jenny ja det är väl sant iofs :) Vad roligt att det går så bra för Alice på dagis!

Nu ska vi snart gå bort till dagis (alla 3 dagmammorna är där på tisdagar). Ebba har nämligen bestämt att hon ska bjuda på tårta som avslutningsfika. Så mitt i allt packande fick jag göra en tårta oxå ;)

Ebba & Felix mamma
  • cattan

Jenny: Skönt att det går bra för Alice på dagis. Blir kul för tjejerna att ses på rytmiken! Jag har biljetterna.

• Jenny

Jag trodde iofs att det skulle gå bra, vilket kanske påverkar Alice oxå när jag tänker efter... Men det har aldrig varit problem att lämna henne, vare sig på dagis/dagmamma eller hos släktingar. Hon har aldrig varit ledsen eller ropat efter oss eller så.

Ser oxå fram mot rytmiken, tror Alice kommer gilla det skarpt! Fast vi kanske kan ses innan dess? Jag bjuder gärna på fika nästa vecka! Om bara inskolningen fortsätter funka bra så börjar hon "på riktigt" redan på tisdag.

Mamma till Alice 050510
Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda