• Curlingmorsan

Mammor i Onsala/Vallda

Hej!

Vi ska flytta till Onsala (Buerås) i februari. Jag känner inte en kotte där och eftersom jag ska vara hemma hela våren/sommaren så hade det varit roligt att lära känna andra mammor i närheten.

Och eftersom det inte verkar som ni har någon tråd här på FL så tänkte jag att då får jag starta en.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-17 22:10:49:
    Vilka-är-vi-i-tråden-lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28013392.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:38
    Här är nya tråden: Onsala/Valldatråden del 2 www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30578856.html

• Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda
  • Heloa

Åh fyy vad jobbigt med krånglande magar!
    Här e det mest problem med sömnen tycker jag.
    Undra när man får sova en heeel natt (?!)...

Baronlinda: Sminkparty låter ju jättekul!
    Vore inte fel med lite tips på festmake-up inför bröloppet i maj.

Ha en skön helg allihopa!
    /Helena & Emelie

• Curlingmorsan

Jaha då var det min å Ebbas tur att vara magsjuka. :( Stackars lilla skruttan har kräkts minst 15 gånger i natt. Men nu mår vi lite bättre båda två, ligger nerbäddade i soffan och myser.

Jenny usch magkatarr är inget roligt. Hoppas att du snart blir bättre!

Heloa sova en hel natt? Vad är det? Det har vi inte gjort på snart 3½år ;)

Ebba & Felix mamma
  • Ida2
    Hugo med familj skrev 2008-03-06 20:09:59 följande:
    Party party..hade varit så kul!Vi kan väl försöka ha ett party med de som är intresserade på denna tråden?? Borde ju bli några.Vi kan ju sätta ett prel. datum så kan vi se hur många som kan?
    Hade gärna varit med på ett sminkparty men känns som jag har så svårt att boka in något nu när det bara är två veckor kvar tills bebisen är beräknad och jag har två tentor att göra innan dess Ledsen

Stackars alla er som är dåliga, hoppas ni blir bättre fort!
  • Heloa

Ebbabebbasmamma: Tur att det finns kaffe! he he
    Fast du som inte dricker får väl ta till andra knep
    Krya på er!
    Kram

• Hugo med familj

Hej Svejs!
    Stackars alla Ni som är dåliga...och käksjukan är ju bland de vidrigaste man kan ha :(

Idag var vi på ÖF för första gången, det vara jättetrevligt.
    Skall nog dit nästa fredag igen....

Ha nu en riktigt go helg allesammans....och krya på er som är sjuka!!!

• baronlinda

Hej

ÅH stackars er som har magsjuka. Hoppas att Ebba kryar på sej snart. Det är ju svårt att unvika att rester också blir dåliga:(

Kul att det är så många som är intresserade av att komma på party. Jag tycker att det hade varit lättast om vi sätter ett prel datum för att se hur många som kan. Det optimala är att inte vara fler än 4 /gång.
    vad sägs om 12/3 kl 19. eller 16/3 kl 15. Är det nån som vill ha det hemma eller tycker ni det är bättre att komma hit? Mej spelar ingen roll!

Ha en bra helg!
    Till er som är sjuka...KRYA PÅ ER!!!!!

• Jenny

Jag är definitivt intresserad av sminkparty - behöver alla tips jag kan få! Det funkar vilken av dagarna som helst för mig. Vi håller på att renovera gästtoan här hemma, vilket går lååångsamt, men innebär att det ser ut som kriget. Står bla en toastol mitt på golvet i hallen - ser inte alls konstigt ut... Så det passar inte så bra här, men jag kommer gärna hem till dig! (Eller om nån annan vill offra sig )

Mamma till Alice 050510
  • Curlingmorsan

Åhh jag hade oxå velat gå på sminkparty, med 12/3 ska jag till stallet och 16/3 just kl 15.00 är det möte med vägföreningen här i Buerås. Men eftersom vi bara kan vara 4 åt gången så hoppas jag att det blir fler tillfällen Baronlinda. :)

Ebba & Felix mamma
  • baronlinda

Givetvis så kan vi ta en annan dag...inga problem...synd att det var just dom dagarna då. Jag bara tog några slumpvis som passade mej bra. Men jag ordnar så du kan vara med en gång också!!

• Curlingmorsan

Nu ska ni få höra nåt sjukt! Det ringde hit för någon timme sen, det va en kille som ringt fel. 2 sekunder senare ringer han igen, jag svarar med att "nu har du ringt fel igen". "Nej det har jag inte, för jag ringer hem till mig själv men hamnar hos dig". VA?!? Då har han ingen kopplingston på sin hemtelefon, så han ringer från sin mobil till sitt hemnummer och hamnar hos oss. Så vi testade att ringa från vår hemtelefon till våra mobiler, då kommer hans nummer upp. Och när vi ringer från våra mobiler hem till oss så går det fram signaler men det ringer inte här. Så undra vem som fått vårat nummer. Vi har ju haft problem med vårat bredband, så när dom har "fixat" det så har dom korskopplat telefonerna.  Helt sjukt! :)

Ebba & Felix mamma
Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda