• Curlingmorsan

Mammor i Onsala/Vallda

Hej!

Vi ska flytta till Onsala (Buerås) i februari. Jag känner inte en kotte där och eftersom jag ska vara hemma hela våren/sommaren så hade det varit roligt att lära känna andra mammor i närheten.

Och eftersom det inte verkar som ni har någon tråd här på FL så tänkte jag att då får jag starta en.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-17 22:10:49:
    Vilka-är-vi-i-tråden-lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28013392.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:38
    Här är nya tråden: Onsala/Valldatråden del 2 www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30578856.html

• Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda
  • Hugo med familj

Hejsan tjejer!!
    Länge sedan jag e inne och skrev något på denna sidan...
    Först vill jag önska alla nya Onsalabor välkomna!! Hoppas verkligen ni kommer att trivas!!!

Ebbabebbasmamma: jag vet exakt hur det känns med munsår...mitt har precis gått över...är bara lite lätt rödflammig på stället, men det kan man ju all stå ut med :)
    Jag får alltid munsår om jag har någon infektion i kroppen och sen brukar det sitta i i ca 2 veckor..blä.
    Jobbigt när man paratar med någon för då står de bara och stirrar på munsåret och inte i ögonen, precis som de pratar med munsåret ;)

Kul att Ni skall till öppnaförskolan imorgon , man kanske skall ta och pallra sig upp dit...hade varit kul.

cattan: Då var dopet gjort..kul förresten att träffas. Man han ju inte prata så mycket, kände sig lite stressad, men det får vi ta igen en annan gång. Men vilken skön prelle...hur go som helst.
    Hoppas att Anton kryar på sig snart.

Hoppar gärna på fikat den 4:e!!!

• Ida2

Oj, oj, oj vad det blåser! Är rädd att ett träd snart ska falla in genom fönstret.

• lin83

Usch!! Å så klart blir man sugen på nåt som man inte har hemma när de blåser så här...
    Hur mår lilla bebben?

Ida2 skrev 2008-02-22 16:44:16 följande:
    Oj, oj, oj vad det blåser! Är rädd att ett träd snart ska falla in genom fönstret.
  • Curlingmorsan

Är såå glad att vi har hunnit såga ner alla stora träd på tomten när det blåser så här. Va ute och gick förut när det kom vårsta hagel skuren. AJ! Skitläskigt!

Idag har vi varit på kyrkans Öppna förskola. Jättetrevligt! Alla var så trevliga och omhändertagande (finns det ett ord som heter så? ;)). Så på måndag åker vi nog dit igen.

Nu har jag lovat Ebba att vi ska plocka fram popcornmaskinen (onödigt köp! ;)) och så ska vi tända eld i braskaminen. Myspys!

Ha en trevlig kväll allihopa!

Ebba & Felix mamma
  • cattan

Hugo med familj: Ja, skönt att dopet gick bra , även om det var Anton som skrek högst såklart Vi var på båtmuseet efteråt, jättemysig lokal att hyra till en överkomlig peng. Ett tips till er alla Fullt utrustat med kök, bord och stolar.

Ebbabebbasmamma: Kul att du gillade kyrkis! Vi kommer nog på fredag iaf, längesedan vi var där. Var Lena där? Hon är ju så gullig!

• baronlinda

Hej på Er!

Jag är gärna med på fika den 4:e. Kul att se vart ni har flyttat. Är inte jätte hemma i Burås omr, har ett litet hum eftersom Elias har gått hos dagmamma där ett kort tag.

Jag håller med cattan, längtar med till vår och sommar utan massa baciller och annat trams.

Hoppas att ni alla får en trevlig fredagkväll!
    Jag hoppas att inte strömmen går så jag kan kolla på TV....

• Ida2
    lin83 skrev 2008-02-22 17:12:13 följande:
    Usch!! Å så klart blir man sugen på nåt som man inte har hemma när de blåser så här... Hur mår lilla bebben?
    Bebisen i magen mår bra, men det börjar bli tungt nu Ja, du vet ju.
    Var på Ikea hela dagen igår och det var inte lätt med foglossningen. Var väldigt trött sen!

Hoppas ni har en härlig helg allihop!
  • Curlingmorsan

Måste bara tipsa om kyrkans öppna förskola i Onsala, såå trevlig och välkomnande personal. Och massor av yta att springa på för lite större barn (ja även Felix kutar fram och tillbax ;))

Ebba & Felix mamma
  • Ida2
    Curlingmorsan skrev 2008-02-25 18:55:05 följande:
    Måste bara tipsa om kyrkans öppna förskola i Onsala, såå trevlig och välkomnande personal. Och massor av yta att springa på för lite större barn (ja även Felix kutar fram och tillbax ;))
    Låter kul. När är det som de har öppet?
  • cattan

Ida2: Måndagar 12-14, Fredagar 9-12, Sen har du Noas Ark nere vid kyrkans ängar på torsdagar 9-14, där får barnen hjälpa till att mata alla djuren och det är en liten samling, och fika om man vill det.

Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda