Inlägg från: litetknyte |Visa alla inlägg
  • litetknyte

Mina goa vänner!

mysia - haha, ja visst är det? Däremot önskar jag på allvar att man hade råd att båda jobbade halvtid. Tänkt vilket kvalitetsliv man skulle kunna leva då!
    Älskar min lilla Vinge-ling
  • litetknyte
    Pingu - ja, alla är ju olika. Jag tror att man mår bra av att jobba, men inte med sån hysteri som det är idag... det blir så stressigt och man får såååå lite tid med sina nära och kära. Jag lever efter filosofin "jobba för att överleva - inte leva för att jobba". Tyvärr funkar det dåligt i dagens samhälle.
    Gratta A till löneök och förbättringar på jobb.

Anna - haha, ojoj, inte bra att gå varann på nerverna. Men tänk om ni jobbade halvtid och alla era kompisar också gjorde det - vad mycket kul istf jobb ni skulle kunna hitta på, både tillsammans och var för sig.

Sara - jag har föreslagit att N ska gå ner i arbetstid också, OM jag nån gång får nytt heltidsjobb... men han anser inte att vi har råd... Att jag jobbar deltid är däremot tydligen inte så o-ekonomiskt.
    Jo, jag har tillsvidaretjänst på 80% men vill inte alls vara kvar egentligen... Började plugga för att komma därifrån men d kändes inte som läge att tacka nej till tillsvidare när jag var gravid... Fundersam Söker allt annat jag bara kan men har hittills inte haft nån tur, tyvärr.
    Lycka till imorgon!

Sussie - tack, jag hoppas också.
    Vadå bröllop?? *nyfiken*
  • litetknyte

Hej hej!

Idag har vi haft besök av Vingas kompis Moa och hennes mamma. En heldag med lunch, middag och mys tillsammans.

Anna - Vinga sover max 13 timmar per dygn, oftast mindre.
    Grattis till lyckad gaddning.

Vinga är verkligen i nån typ av tidig 2-års trots nu tror jag. Hon kan ju uttrycka sig så bra också, så hon talar verkligen om ATT nåt är FEL och oftast VAD. Högt och tydligt. Suck.

Pingu - blä för tjafs med jobb. Vet ju hur tärande det är att inte ha det jobb man vill eller ens nåt alls... Håller alla tummar för att det löser sig - snabbt! *kram*

• litetknyte

Åh, men ibland är hon bra go lilla trots-fian min. Nu ligger hon i sin säng och surrar för fullt. Just nu säger hon "mamma, älsta" (= älskar mamma).

• litetknyte
    Sofia - ja, det är ju för väl att de inte är arga och tvärtemot hela tiden, utan bjuder på sitt soliga goa humör också. Då är de bra goa faktiskt.

Pingu - haha, sjysst av Nellie... Fast hon förstår väl att mamma redan fattar det, pappa måste övertygas att han är älskad.
    Åh vad kul att plugga, vill också! VAd är det för kurs??

Anna - jättesnyggt ju!
    Jag VILL tatuera in Vinga (namnet alltså), ev. på underarmens insida, men jag har inte råd åsså har jag inte hittat rätt stil på texten än. Man blir dock väldigt sugen på att göra fler när man väl gjort en, fast jag har inte haft råd ännu.
  • litetknyte
    Pingu - tack och lov för det. Grattis!

mysia - det har funnits en kurs på uni som handlar om kreativt skrivande, minns inte vad den heter dock...
  • litetknyte
    Sara - gud så gulligt, skönt att höra att det finns barn som säger snälla saker också.
  • litetknyte

Hihi, vi får också gå på Rex lix. Pappa med bihang bjuder oss första helgen i februari. Mumma.

lindansare - det var nåt sånt jag hade för mig att den där kursen var. Jag var intresserad av sånt där förr och var på vippen att söka, men tordes inte.

GAAAAAAAAH va godissugen jag är!! Fundersam

Svar på tråden Mina goa vänner!