Inlägg från: litetknyte |Visa alla inlägg
  • litetknyte

Mina goa vänner!

God fortsättning alla!

Vi hade trevligt igår och lagom lugnt, fast det blev sent... för ovanlighetens skull när jag är i farten... Kom hem vid 4 typ. Vinga vaknade 9 så lite trött är jag allt, men inte så fasligt bakis tack å lov.

Vinga somnade hos våra kompisar vid 22 och sen åkte hon och N hem efter 12-slaget så hon var uppe en stund och kollade fyrverkerierna. Det tyckte hon var kul som attans. Sa OOOOOJ hela tiden.

Här ska det oxå skärpas till det med kosten - igen. Trist men man är tydligen inte 20 längre å kan äta hur mkt som helst av vad som helst, *morr*. Idag har vi dock ätit pizza (som jag inte ens tycker om) och så blir det godis framför tv-n, imorron e en annan dag...

Ha en bra kväll.

Älskar min lilla Vinge-ling
  • litetknyte

Hejsan hejsan.

Sara - vad skumt att börja jobba igen, jag har ju två månader kvar, men det känns helkonstigt att snart börja. Tiden med Vinga hemma har gått såååå otroligt fort, sanslöst. Hoppas du kommer trivas på ditt nya jobb iaf.

Vi har haft en soft morgon och när N kommer hem från jobbet blir det Coop Forum och Jula en sväng. Måste handla lite nyttigare mat.

Sussie - inget IKEA för mig, tyvärr. Kommer få ut kring 2000 kr i månaden nu jan, feb så det är inte riktigt ekonomiskt läge för några såna utsvävningar...

Vi sparar bara 100:- i månaden till Vinga just nu, har inte så mkt mer över i dagsläget, men d kanske blir mer senare om vi har tur. Vi sparar bara på vanligt sparkonto.

• litetknyte
    Agneta - så där smart har inte jag tänkt när det gäller sparande åt barnen. Tåls att diskutera med maken, helt klart.

Sussie - duktig Conne.

Sara - huga. Stackars Moa och er. Hoppas det blir bättre med sovrutinerna nu, men d blir det ju. *kram*

Här har vi städat idag, och jag är på dåligt humör... röksugen och godissugen. Blääää! *tycker lite synd om mig själv*

Vinga har också börjat utöka tvåordsmeningarna till 3-4 ord ibland. Jätte kul att höra ju. Det blir lite tokig grammatik, men man kan ju inte begära hur mkt som helst. Häromdan började hon med en söt grej också; när hon ätit färdigt styr hon bort sin tallrik och säger "tatt tå mycke" (tack så mycket).
  • litetknyte
    Pingu - hihi, ja, visst är de duktiga som tränar att använda ord efter varandra. Man måste ju testa sig fram såklart. Ibland blir det väldigt kul dock. Hihi.
    Jag har slutat - igen - att röka nu ja... fast feströka  måste jag bara...

Anna - tack för pepp, jag känner mig INTE duktig, bara ilsk.

Sara - vad häftigt att Moa är duktig på puzzel. Vinga ger upp direkt med sånt, vägrar försöka om bitarna inte passar direkt, haha.
    Vi kommer ha väldigt varierad inkomst vi också, men har fyllt i en medelinkomst för N och två olika för mig (en fp och en lön) samt skrivit vilka månader som rör vad.

Har nyss bokat in en av massagerna jag fick presentkort på i julklapp. Aaaaaaaaaah, längtar.

Sussie
    - hejja Conne. Vad sött att hon säger min och kramas.
  • litetknyte
    Pingu - på Själ och kropp i Holmsund, hos nån Nabila och så en summa på Wilmas. Blir själ och kropp först.
    Stackars Nellie som är hård i magen.
  • litetknyte

Haha, jo, jag har varit på Wilmas två ggr. Massage en gång och fotbehandling en. Superhärligt båda grejerna verkligen. Men massagen var massa år sen så de har säkert nån ny massör... Men d e supermysigt där och de är nog duktiga.

• litetknyte
    Sussie - jag förstod det, gulligt ändå ju.

Sofia - hehe, Vickevire är en riktigt "karlakarl".
    Jag är INTE en "finns inga dåliga väder bara dåliga kläder - mamma".

Sara - gud vad roligt att höra att det känns så bra för dig med jobbet! Härligt.
    Pssst - jag har också en svullarhelg kvar innan allvaret drar igång på måndag.
  • litetknyte

Hihi vad kul. N och Vinga åkte just på affären och när de skulle gå vände sig Vinga om och vinkade och sa "hej då mamma, syns sen". Har hon aldrig sagt förut, men klockrent var det.

• litetknyte

Åh guuuud så gott med grekisk buffé Pingu! Hade de dolmades???? I så fall MÅSTE jag tvinga med mig N på sånt.

Svar på tråden Mina goa vänner!