-
Men ikväll e d min tur att synda. Ska ha lite tjejkväll med en kompis å då får jag frossa.
-
Fin säng Sara. Jag gillar en de har i Ellos faktiskt.
Men Vinga ska ju få en gaaaaammal imperialsäng hon, när det är dags.
www.ellos.se/misc/ProductZoom.aspx
-
Sussie - åh så mysigt det ser ut. Skickar en kram också, jobbigt...
Jag har varit med en kompis och haft tjejkväll igår, åt massa smarriga onyttiga grejjer och surrade fram till halv fyra imorse.
Sen har vi legat och sett på tv i pyjamas hela dan idag, riktiga tonårsfasoner haha, men oooh så mysigt.
N hade också kompis på besök och de hade suttit och spelat 360 hela natten lång, haha.
Alla nöjda å glada mao.
Imorron e d dax för massage för min del, åååh vad jag längtar!
-
Sofia - gör med Vinga??
Ingenting... hon var hemma med N och hans kompis... lekte och grejjade på som vanligt, inte är det några problem... borde det vara det?? Hon somnade vid 21 och vaknade tydligen 07:30.
Jag sov över hos min kompis jag.
Anna - hehe, d va ju N som fick gå upp
men d brukar inte vara några större problem, brukar softa på fm iaf så d e lugnt, bara d inte blir seeeent varenda natt. 
Pingu – hejja dig, grattis till viktnedgången!
Haha, bönor som bär, det är inte illa att Nellie gillar sånt.
Vinga älskar majs och broccoli och tomater, men hon får ibland kliande utslag av tomater så det ger vi henne inte så ofta… Annars kan hon äta lite sallad, gurka, paprika, ärtor, brytbönor, rivna morötter, blomkål och spenat ibland, men oftast broccoli eller majs. Hon är rätt förtjust i frukt och grönt så det är ju bra… försöker ge henne till alla måltider men ibland glöms det ju bort förstås… 
Sussie – puh för att gå i snöoväder. Duktigt av dig.
Själv väntar jag till imorgon då det är step igen.
-
IIIIIIH!!! När jag var på väg till massagen, satt i bilen å körde, så ringde de från jobbet jag sökte som jag berättade om förut. Det som kändes som skrivet för mig.
De kallade mig till en heldag med information och intervju (antar jag...) den 28/1 så då får ni gärna hålla tummarna för mig.
Vill ju såååå gärna byta jobb!!
*nervös och glad*
-
Tack snälla ni! Det är ett jobb som coach i ett samverkansprojekt mellan af, fk, socialtjänsten och psykiatrin.
Jag har ingen aning om hur många det är som blivit kallade på den där heldagen, kanske varenda sökande till tjänsten om jag har otur, men jag hoppas att det är nåt positivt och att det går vägen den här gången! VILL verkligen iaf.
Sara - jag har oxå ångest för att Vinga kan få långa dagar på dagis... det lät så bra med N:s jobb förr, att han skulle kunna hämta tidigt/lämna sent och vara ledig ibland osv, men nu har de fått ÄNNU mer jobb å måste rycka in på lediga dagarna oftast.
Hur ni som redan har barn på dagis får livet att öht gå ihop fattar jag inte faktiskt... stress stress å stress känns d som om d kommer å bli... 
-
Pingu - haha, jo det har du rätt i. Vad jag förstått ska man fånga upp de personer som gått långtidsarbetslösa av anledningar som tex missbruk eller psykisk problematik.
Har ganska perfekt bakgrund när det gäller att se sådant iom mitt nuvarande jobb.
Det är ju det som blir extra jobbigt för oss när jag börjar jobba... N OCH jag jobbar ju helger, så vi kommer nästan aldrig vara lediga tillsammans... blir var 3:e helg om han inte måste jobba extra då...
-
Tänkte på en grej förresten, mysia. Du är väl undersköterska? Kanske du skulle söka mitt jobb OM jag får det nya??
Jag har också sökt jobbet som behandlingsassistent, fast det är lite väl likt det jobb jag redan har så jag är inte jätte sugen på det...
Så svårt d där.
Anna - klurar på om vi skulle komma till dig och frisera lilla damen framöver igen... Om du har tid vill säga.
Gulle Thea. Bob kan visst va kul.
Sofia - hehe, det skulle ju säkert funka det också med Vinga, men det skulle kännas mindre bra.
Pingu - det där med alla intyg och allt skit till akassan känner jag igen. Man får vänta och får krav från af och det är så mkt byråkrati så man blir helt snurrig! Men mitt tips är RING, maila inte, ligg på som f*n så att du får de papper du ska ha. Dubbelkolla gärna med af och akassan innan du skickar in så att du får med allt, rätt ifyllt, på en gång. Jag fick begära nya intyg 3 ggr och skicka in olika grejjer 5 ggr tror jag, innan det blev rätt, så jag var utan inkomst hela tiden när jag var arbetslös (fick jobb innan jag fick min första utbetalning från akassan...)
-
Haha, vilken härlig inledning på mitt förra inläggg...
HEJ PÅ ER!
-
Sofia -
mysia - jag är boendehandledare, typ hemtjänst fast psykiskt funktionshindrade istf gamla.