• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • litetknyte

Hej hej!

Inget nytt jobb bidde d för mig den här gången heller. Hade det ju iofs på känn en hel del och precis som jag misstänkte var det erfarenheten jag föll på gentemot de andra. Åsså sa han att jag kan tänka på att vara lite mer säljande i mitt framträdande i framtiden. Jag kan bara hålla med och förstå vad han menar, men jag är ändå besviken, ville ju så gärna.
    Men men, nya tag en annan dag...

mysia - jag vet inte om jag SER några resultat precis, har fått höra att jag ser smalare ut men jag känner absolut inte det själv, men däremot KÄNNER jag resultat. Har blivit starkare i powerhouse som det kallas, och en aaaaning smidigare och känner att jag har lite mer kroppskontroll faktiskt. Men det är ju bara andra terminen jag kör Pilates, så jag misströstar inte. Till min lycka blir det fortsättningskurs efter denna också:

Sussie - jobbigt med foten ju. Klappa på den från mig.

Älskar min lilla Vinge-ling
  • Liloot
    Sussie: Usch då Det kan inte vara nån spricka eller så i foten då? Kanske värt att fara upp och kolla?

Annika: Det lät absolut intressant! Ska kolla om det passar så återkommer jag!

Camilla: Va tråkigt Nya tag!

Jag skulle vilja ha något annat jobb innan jag ska börja plugga. Hade varit så skoj att prova på något annat, har ju bara jobbat med det här i mitt yrkesliv. Skulle va skoj att få lite perspektiv innan man äntrar universtietsvärlden. Men det känns knasigt att ta ett jobb för att sen säga upp sig till sommaren. Om man inte skulle hitta nåt vik då.. hmmm.... aja, vardagen rullar på iaf.

Ikväll ska vi se på Gay-galan på teve haha! Det kan nog vara roligt att se, smyg-gayar som vi är. eller inte
    Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • Emeraldy

Hej gott folk. Idag har Magnus varit hemma med Moa som fortfarande har hög feber. Nu när jag skulle natta henne, så lade hon sig ner, vände sig om och somnade. Det som brukar ta runt en timme. Lillhjärtat mitt  Imorgon ska jag vara hemma. Har pratat med rektorn som sa att assistenten skulle ta min klass imorgon, men hon är också borta (stackars vikarie ) så jag fick faktiskt tillåtelse att ringa Vikariebanken eftersom det inte fanns nån annan som kunde hoppa in.

Imorgon när Magnus kommit hem drar vi till Angsjön med husvagnen, ska bli så himla mysigt.

Anna:
    Jag tycker ju du var en riktit hottie som blond, men du är säkert jättefin nu också

Camilla:
    Trist att du inte fick jobbet. Även om man är inställd på ett negativt besked så blir man ju besviken.

Själv har jag det så fruktansvärt på jobbet nu så jag vet inte riktigt var jag ska börja nysta. Det är så många barn som mår dåligt i klassen och nu är det ett par föräldrar som har begärt riktiga krafttag från oss. Nästa vecka ska jag och assistenten ha ett "krismöte" med rektorn och se vad vi ska göra. Just nu känns det inte osannolikt att vi skulle kunna vara nästa skola som handlar på löpsedlarna i mobbingärenden t ex.

Sussie:
    Hoppas foten blir bättre snart.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Pingulina

Gokväll! Är ensam ikväll igen, A jobbar över. Jag visste ju att det skulle blikörigt fram till resan men det känns ändå som att det är FÖR mycket. Eftersom jag själv jobbar mycket nu plus läser kursen så har jag inte alls samma ork med hus & hem och stackars Nellie så får ha en sur mamma hela tiden. Och Nellie blir bara mer och mer trotsig och vi ryker ihop titt som tätt, temperament var det ja

Anna, skönt att dom kommer tillbaka nästa vecka så ni får det lite lugnare på jobbet. Var i thailand är det dom är?

Sara, låter som att det är skittufft på skolan för dig! Men hon blev väl inte sjukskriven utan orsak hon du vikarierar för Fundersam Läser ju en massa litteratur om specialpedagogik nu och ätgätrdsprogram, och hur mycket rätt till hjälp elever med särkilt stöd har i skolan. Men tjena, hur fixar man det i praktiken liksom??

Camilla, synd på jobbet!! Jag fick inte heller kommunjobbet men jag blev ju inte ens kallad på intervju trots att vi bara var 11 sökanden. Du blev ju kallad av 90 liksom Förvånad Alltid nåt positivt iaf

Sussie, mora träsk är på ersboda folkets hus.

Vet förresten inte om jag berättat vad det var som hände på A's jobb här när det var så mycket? Hans chef fick sparken och A fick erbjudande om jobbet och har tackat ja, så han är numera filialchef med 70 anställda under sig Och nåt ännu roligare är att dom fick lassajobbet, alltså nya kvinnokliniken som ska byggas, han var så lycklig igår så jag tror han skrattade konstant i flera timmar

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Emeraldy
    Annika:
    Du gör det bra som fixar allt när Andreas jobbar så mycket! Du får gratulera honom till nya jobbet

Jo, jag har ju i bakhuvudet att läraren innan mig blev sjukskriven. Nu berodde det väl inte enbart på klassen, men visst spelade det in. Det är väl tur att jag är så "pigg" på att jobba efter att ha varit hemma så länge, inbillar mig att jag har lite mer ork då. Och mina onsdagar, mina onsdagar!!! Tack gode gud, för mina lediga onsdagar
  • Emeraldy

Alltså, jag tycker det är knepigt med det här med inkomstredovisningen till dagisavgiften. När jag bara jobbar 75% kommer vi inte upp i nån maxtaxa och därför känns det ju bra om man kan redovisa inkomsten och på så sätt spara nån krona. Men ska man behöva göra det varje månad? Nån som vet hur spannen ser ut? Alltså, mellan den och den inkomsten betalar man si och så mycket. Min lärarinkomst ser ju likadan ut varje månad, men jag tar ju ut föräldrapenning på onsdagarna och beroende på om jag tar ut garantidagar eller "riktiga" dagar, så är ju skillnaden runt 2000 kronor i inkomst. Om man dessutom är hemma med vård av barn så förändras ju också inkomsten. Hur gör ni andra som inte har maxtaxa??

• Alice i Umeå

Hej hej!! Beställde just en sån där inkomstdeklaration för dagis avgiften för jag kommer ju vara hemma från 1 mars. Vet inte heller riktigt hur jag ska skriva, när jag är föräldraledig tar man kanske inte ut lika många dagar varje månad, ska man hålla på att ändra hela tiden???

Såg annonsen om Mora träsk i dagens vk, blev också ganska sugen då Alice tycker att de är roliga. Och hon kan ju sitta och se på tv i 2 timmar utan problem så det skulle vara kul tycker jag.

Idag bajsade hon för första gången sen i tisdags då hon bajsade vatten, fast och fint. Känns bra att hon är på bättringsvägen. Vi åker ju till Övik i morgon och sen blir det IKEA på lördag. Fast då får Alice stanna i övik. Farmor ska vara barnvakt. Skönt att få gå på IKEA i lugn och ro.

Sussie: Krya på foten!!

Anna: Häftigt! Jag har som fastnat i mitt svarta träsk, förut ändrade jag hårfärg väldigt ofta men nu har jag haft svart i flera år, trivs i och för sig men samtidigt känns det lite tråkigt ibland. Nån gång har jag blekt lite slingor i det och fått lite effekt men sen blir jag lite less.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Emeraldy

Åh, vad skoj att gå på IKEA Vi borde också ta oss dit snart, för det lutar åt att vi ska köpa en MALM-säng till Moa, plus att det ju alltid finns massa andra skojiga grejer att köpa

• Tuttie

Usch idag har jag haft en skit dag.

Först värker foten som F*N Så jag blir hemma med C imorgon då  hon fortfarande är sjuk

Sen har jag mått allmänt skumt idag..

Haft som blodsockerfall 2 gånger..Om det är länge sedan jag ätit o blivit liksom tvär hungrig... Jag gråter för ingenting , känner mig uppsväld .. Orolig i magen men inte "magsjukdålig" Allmänt konstig liksom.

Sara: Stackars Moa. Hopps hon piggar på sig. Skönt att du "fick lov" att vara hemma. Är grymt avis på Angsjön... Vi kanske titta över nått. Jag ringer i så fall.

Annika: Åh gratta han till jobbet, kul! Du gör det bra som är så mycket själv. Heja dej.

Anna: kul med ny färg, skulle oxå behöva det. men jag är så jäkla snål så jag köper nog en färg bara Generad gissar att det ska man inte säga hogt till en frisörska... Skulle även behöva klippa mig..

Agneta. skönt att det är fast form igen.

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • Tuttie
    Emeraldy skrev 2008-02-07 21:29:20 följande:
    Åh, vad skoj att gå på IKEA Vi borde också ta oss dit snart, för det lutar åt att vi ska köpa en MALM-säng till Moa, plus att det ju alltid finns massa andra skojiga grejer att köpa
    Dom är fina! vilken färg? Ja dom är ju inte så höga om hon far ut.

Glömde förrut

Milla: Trist med jobbet. Men det kommer fler chanser... Förresten är det okej att jag skriver Milla till dej?
    Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
Svar på tråden Mina goa vänner!