• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Emeraldy

Suddig bild på mitt lilla sjuka troll. Det måste ha blivit nån knasig inställning på vår kamera för alla bilder jag har tagit på slutet har blivit jättesuddiga. Blonda jag är inte så insatt hur kameran fungerar - jag tar bara kort

Suddig bild på sjukt lilltroll.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Tuttie

SaraStackars Moa. Hoppas verkligen hon piggar på sig.  Surt med Rektorn. Får man ens säga så igentligen? Tur att Magnus kan vara hemma.

cornelia sover oxå,Får se hur länge bara. Hon är fortfarande inte pigg. Är ltie orolig att hon fått samma som farfar o det gav ju lunginflammation.. Men det är nog bara en vanlig förkylning. Hon blir ju hemma resten av veckan så hon hinner nog pigga på sig..

synd bara med Örträsk i helgen.

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • Tuttie
    Emeraldy skrev 2008-02-06 11:23:13 följande:
    Suddig bild på mitt lilla sjuka troll. Det måste ha blivit nån knasig inställning på vår kamera för alla bilder jag har tagit på slutet har blivit jättesuddiga. Blonda jag är inte så insatt hur kameran fungerar - jag tar bara kort
    Med dockan o allt...Sötis Moa.
  • Emeraldy

Jo, hon har blivit förtjust i den där dockan. Det är en likadan som Thea hade med sig på nyår, som hon var jättekär i, bara en mindre variant. Det är faktiskt första dockan/gosedjuret som Moa intresserar sig för. "Gocka"

Jag tror att det är lika för alla skolor i Umeå faktiskt, inte bara ett påhitt av vår rektor. Sen hur långt man hårddrar det är väl upp till varje skola kanske...

• mysia

Sara: Stackars Moa. Söt bild på lilla sjuklingen, trots att den var suddig.

Nu har Sofia varit och hämtat cyckeln, hoppas den kommer till mer användning i Stöcke än på umedalen.

Vi har precis ätit lunch, så nu blir det en liten promenad.

• Tuttie
    Emeraldy skrev 2008-02-06 11:30:13 följande:
    Jo, hon har blivit förtjust i den där dockan. Det är en likadan som Thea hade med sig på nyår, som hon var jättekär i, bara en mindre variant. Det är faktiskt första dockan/gosedjuret som Moa intresserar sig för. "Gocka" Jag tror att det är lika för alla skolor i Umeå faktiskt, inte bara ett påhitt av vår rektor. Sen hur långt man hårddrar det är väl upp till varje skola kanske...
    Jo jag vet att det är så hos oss oxå. Tycker bara det är så fräkt...
  • Alice i Umeå

Hej hej!! Alice har blivit väldigt förtjust i att se på tv. Antingen Apa eller Fiskar. Alltså Nicke Nyfiken eller hitta Nemo. Ser just nu. Vill inte sova riktigt än. Vi får väl se när hon blir trött. Inge mer bajs sen i går eftermiddag så det känns ju lovande.

Det verkar vara väldigt många som är sjuka just nu, halva dagis är ju hemma. Två grannar som är hemma med sina barn men tyvärr kan man ju inte heller umgås för då kanske de smittar varann. Vi tittade in hos en granne en snabbis, han har också diaree, de går på samma dagis.

Jag var i alla fall lite duktig och cyklade lite i morse. Men jag måste smygstara, har inte tränat på länge så man ska ju inte rivstarta direkt när man är gravid. Och jag brukar alltid få så ont i rumpan när jag inte cyklat på länge. Tänkte köra kanske 20 minuter om dagen första veckan och sen öka lite grann i taget.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Alice i Umeå

Ja det var imponerande, vi får väl försöka stötta varann lite mer. Gröt till frukost är ju det allra bästa. Och gott är det också.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Emeraldy

Hurtigt av dig, Agneta

Nu har jag lyckats få Moa att somna ute i vagnen. Hon sov bara ett minuter i sängen och vaknade och var så olycklig. Det märks verkligen att hon har det jobbigt nu, för oftast är hon inte påverkad alls när hon är sjuk. Hon fick i sig lite yoghurt och nu sover hon alltså. Hoppas att hon får sova en stund.

Svar på tråden Mina goa vänner!