• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • mysia

Annika: Åhh,innebandy, suck får skippa den imorgon eftersom min fot fortfarande är svullen och värker.
    Sunkiga mjukiskläder, ha ha. Tindra brukar ungefär ha kläder som Moa. Deras mammor har som samma stil, eller hur Sara?...

• Emeraldy

Annika:
    Innan Moa började på dagis kunde hon lätt ha samma kläder flera dagar. Nu åker de i tvätten efter en dag, men jag är ändå positivt överraskad över hur lite hon skitar ner sig på dagis

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy

Haha, Annica, ja, vi brukar ha rätt samma klädsmak när det gäller tjejerna Men Moa har mjukisbrallor och tröja ibland, hon med Men det är ju så sällan vi "klär upp oss" här hemma, så det känns trist att kläderna inte ska komma till användning. Därför brukar Moa ha även "finkläder" på dagis (hon har egentligen inga FINkläder, om ni fattar vad jag menar.

Haha Sara, Moa som har så rakt och fint hår! Å förresten så är hon tjej! Fast visst är dom söta ändå Ett tag efter skulle Moa åka och Viktor köra och det gick liiiiiite fortare än när Moa styrde Viktor Förstår precis vad du menar på tröttheten.

Annica: Ja just det ja jag har glömt svara på det sista du skrev. Jag tar inte med mig Viktor, jag lämnar honom på dagis innan och sedan ska jag på jobbet men tack ändå.

Älskade unge!

Hihi Annika, det är mjukisbrallor för Vicke med. Hur kul är det att klättra och busa med osköna kläder! Dessutom blir han ju skitarg om man tar på honon tex. jeans för då går det ju inte att göra alla övningar man vill

Älskade unge!
  • Emeraldy

Sofia:
    Och jag som skulle ge allt för att Moa skulle få ha Viktors lockar

Nä, nu blir det duschen och sen sängen. Har fått nya Hus&Hem så ikväll blir det ingen Stickan

• Pingulina

Sofia, samma för Nellie, hon blir skitförbannad om jag tar på henne jeans eller andra byxor som inte ger efter som mjukisbrallor. Och sen vet jag hur jag helst vill gå klädd själv

Men det är klart, fintröjorna och klänningarna kommer inte till använding och det är ju sýnd. Fast just nu har Nellie vuxit ur nästan allt sånt hon har haft.

Nu ska jag se House.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • mysia

Sara: Förstår vad du menar med finkläder.
    Tindra har oxå sånna lockar som Viktor, och även om hon är söt, så är det rätt svårt att göra en bra frisyr, lockarna i luggen sticker ut medans resten av håret är uppsatt, ser rätt roligt ut. Så då blir det ofta utsläppt.
    Tindra har och mjukiskläder ibland, fast snygga typ plysch, ha ha.

Sofia: Ok, då vet jag. Då syns vi imorgon.
    Men som sagt, dom som vill komma på kaffe eller te är välkomna. Tindra vill nog leka av sig lite med sina kompisar.

Nu ska jag äta en semla, vi hörs.
    God natt

• litetknyte
    Sofia - jag trivs finfint med att vara hemma fortfarande. Hade jag ett roligare jobb att gå tillbaka till så vore det kanske en annan femma dock... men jag tror iaf att det blir bra för Vinga att börja dagis snart. Få lite kompisar och leka och busa av sig lite.

Söta ungar på bild, Moa såg så vuxen ut!
    Älskar min lilla Vinge-ling
  • Alice i Umeå

Hej hej!! Jättefin bild på Moa och Viktor.

Sussie:  Aj aj, inte roligt.

Annica: Som sagt är vi hemma men vi ska nog inte träffas då jag inte vet hur mycket Alice smittar, så vi blir hemma och osociala.

Ikväll har jag haft besök av min syster, kul att få lite sällskap när Peter var och spelade badmington. I morgon kväll ska jag och fika med april gänget. Ska bli kul. På torsdag ska kanske jag och Peter gå ut och äta, vi firar 5 år. Men den riktiga firningen blir när vi åker till Sundsvall. Kul att ha lite att se fram emot i veckan i alla fall när man bara är hemma. Är hon inte allt för bajsig på Torsdag ska vi kanske åka till syrran för hon var ledig då.

Ja ja, det var nog allt för mig. Ska gå och sova snart.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
Svar på tråden Mina goa vänner!