• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • litetknyte

Hej hej!

Tack för stöttande ord angående mitt missade jobb. Känns lite bättre idag men jag klurar på hur jag nånsin ska få nåt nytt jobb eftersom ALLA har så saaaaaabla mkt erfarenhet… suck. Men som sagt, får ta nya tag när självförtroendet kommit tillbaka lite mer.

Sara – fy vad jobbigt! Det är så himla skrämmande hur hårt klimat det är i samhället även för våra barn nu för tiden! Jag bävar för att måsta ta emot mobbingbesked eller liknande i framtiden… Vad GÖR man som förälder i sådana situationer?? Inget kan man ju göra och det måste ju vara helt fruktansvärt! Sjukt också att det blir på skolans ansvar att uppfostra dagens barn i den utsträckning som det verkar vara nu… huvva! Kram till dig, du gör det bra!

Pingu – ååååh GRATTIS till A! Underbart, skönt att det lönar sig för honom att han jobbar så mkt.

Sussie – hihi, jadå, kalla mig vad du vill. Krya på foten och Conne!

N jobbar i helgen så här har vi mysdag idag istället. Så nu ska jag ner och dricka en kopp kaffe med min lilla familj.

Kram alla!

Älskar min lilla Vinge-ling
  • Emeraldy
    Camilla:
    En av tjejerna i klassen vill t om byta skola eftersom hon känner sig så utsatt och hennes pappa var med i skolan igår så jag pratade givetvis mycket med honom. Jag kunde verkligen känna hans smärta. "Hon är ju mitt allt, jag blir som en grottmänniska när nån gör henne illa" sa han. Och oj, vad jag förstår honom. Jag känner som så, att Moa får ha all dyslexi/dyskalkyli och andra svårigheter som finns - bara hon har vänner

Annika:
    Japp, vi drar iväg med husvagnen. Magnus fick kämpa hela kvällen igår med att få loss den, men det gick till slut. Ska bli så mysigt Vi följer tyvärr inte med på Mora Träsk. Moa skulle kanske gilla det, men jag inbillar mig ändå att hon är lite för liten.
    Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • mysia

Oj vad ni har skrivit. Kommer att glömma hälften av vad kan tänkt skriva,men men.

Annika: Vad roligt för A med jobbet. Ja för hela familjen såklart.

Anna: Ha så roligt i helgen, hoppas du hittar ett bra läppstift.

Sara: Ha det så bra i helgen i husvagnen.

Camilla: ha det så mysigt idag.

Sussie: Kolla upp foten, man vet aldrig vad som hänt. Svullnaden i min fot har äntligen börjat ge med sig, och det tog över en vecka, men smärtan är borta. Så går det inte över på en vecka,smärtan alltså,så kan det ha hänt nåt allvarligt med den.

Ledsen nu om jag glömt nån, men det får ni ta.

Själv så jobbar jag ikväll och hela söndag(9-20:30)men imorgon är jag ledig så då ska jag träffa några kompisar och fika och spela spel,för en har fyllt år och den andra fyller snart. Så det blir nog trevligt.

Tindra är på dagis nu,så jag ska passa på att söka jobb, inte för att jag lär få nåt, men man måste ju försöka.
    I em ska jag lämna Tindra hos farmor och farfar innan jag ska på jobbet. och så ska hon sova över där. Dom tyckte att jag och p behövde sova ordentligt en natt. Tindra har ju sovit oroligt en längre tid nu, så vi är rätt slut både jag och P.

Annars mår jag dåligt,som vanligt. Vet inte vad det är , men det är nåt psykiskt. Allt känns liksom fel, jag känner mig usel som människa, mamma, fru, kompis, om ni förstår vad jag menar. Vet inte vad jag vill med mitt liv. ibland har jag bara lust att sticka från allt, själviska jag.Men jag orkar snart inge mer.

Ska tröstäta lite nu...jag vet, inge bra.

• Emeraldy

Annica:
    Jag ger dig det råd jag själv borde ta till mig; Går och prata med nån! Det är verkligen jätteskönt att få lätta sitt hjärta för en utomstående som man inte behöver känna nåt dåligt samvete gentemot. Kram på dig!

• mysia
    Emeraldy skrev 2008-02-08 10:31:25 följande:
    Annica:Jag ger dig det råd jag själv borde ta till mig; Går och prata med nån! Det är verkligen jätteskönt att få lätta sitt hjärta för en utomstående som man inte behöver känna nåt dåligt samvete gentemot. Kram på dig!
    Med nån psykolog menar du? ja,det skulle vara bra. men det kostar så mycket. Och då börjar jag och p tjafsa om det, och jag orkar bara inte med det.
    Men tack för att ni finns.
  • Emeraldy

Jag tror att kuratorerna på Vårdcentralen är gratis, kostar i alla fall inte mycket. Annars finns ju psykologstudenterna som har gratis mottagning.

• mysia

Nu har jag iallafall sökt undersköterskejobbet. Eller jag har skrivit det, ska bara lägga det på lådan.
    Ska nog gå en promenad efter lunch, behöver lite luft och motion.

Ska gå och skrapa en triss nu som jag köpte igår.

• mysia
    Emeraldy skrev 2008-02-08 10:38:25 följande:
    Jag tror att kuratorerna på Vårdcentralen är gratis, kostar i alla fall inte mycket. Annars finns ju psykologstudenterna som har gratis mottagning.
    Ok,tack, ska kolla upp det.
  • litetknyte
    Sara - ja, det gör så ONT inuti en när man hör om sånt där, tänker ju direkt på Vinga och mår bara såååå dåligt! Håller med dig till fullo, även om jag ju helst vill att allt går på räls för dotra mi.

mysia - kram till dig! Du och jag (och Sara?) får peppa varann att ta tag i att gå å prata med nån! Jag har tänkt göra det så länge men fegar bara ur...
    Älskar min lilla Vinge-ling
  • Emeraldy

Camilla:
    Haha, ja, som lärare vet jag ju hur jobbigt det är för de elever som har inlärningssvårigheter, så självklart önskar jag att Moa får lätt där också

Ja, jag vet inte vad det är, att det ska vara så svårt att ta tag i det här med att prata med nån! Jag har ju gjort det en gång och vet ju hur bra jag mådde av det!

Svar på tråden Mina goa vänner!