• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Alice i Umeå

Hej hej!! Hann jobba i en timme idag sen ringde de från dagis och sa att Alice hade bajsat jättelöst. Så det var bara att fara och hämta henne. Nu sover hon. Sen ska hon ju ha 2 friskdagar hemma så jag blir hemma resten av veckan, är ju ändå ledig på fredag.

Här blir det kanske IKEA till helgen. Vi ska ju ner till Övik och Peters brors tjej Anna var så himla sugen på att fara så det kanske vi gör. Vi hade ju tänkt oss ner 8-9 mars då vi ska på wallmans men det gör inget om det blir 2 gånger heller. Vi ska byta köksbord har vi tänkt, och sen är vi sugen på att byta ut vitrinskåpet till någon annat fint. Och sen behöver man ju alltid lite små saker.

Tycker att det är drygt att vara hemma med Alice när hon är sjuk. För hon blir ju aldrig slö heller, hon är ju alltid sitt vanliga busiga jag och då hon inte får vara på dagis blir hon ju så rastlös och man måste roa hela tiden. Och så kan man ju inte fara och leka med andra barn i och med att hon kanske smittar. Jobbigt. Vet liksom inte vad man ska hitta på hela dagarna, jag är ju för slö desstuom för att busa ordentligt några längre stunder.

Ja ja, det var ju nästan bara om mig.

Tråkigt Annica att det inte blev någon utlands semester. Här lär det inte heller bli någon på ett tag framöver. Hade ju inte heller tänkt till Turkiet men då blev vi ju bjudna. Känns som om det är för mycket vi vill kosta på här hemma, nya möbler, ny dator ska vi nog köpa mm. Peter vill köpa nya tv-stereo-grejer, nu blir det ju ny bil så vi har nog inte råd på ett tag, hellst inte när jag ska vara föräldraledig igen.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Tuttie

Fan vad dött det var här då...  Vad gör alla ikväll?

Idag har jag jobbat, dom hade kris på fritids men imorgon blir jag hemma med C igen. Idag har hon varit hos farmor och lika så på Torsdag.

Idag i skolan hade vi besök av naturskolan och var i skogen, och självklart ska jag trilla.. Trillar så olyckligt att foten blir i ett läge och kroppen i ett annat så nu harjag så ont så ont.
    Går på Ipren nu för att överhuvudtaget kunna existera ... Gör så jävla ont

Suck...

cornelia hostar fortfarade ända från tårna..låter som om det river upp hela magen,halsen på vägen upp.. Stackars liten.

Agneta: Hoppas ALice kryar på sig och att du slipper få det.

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • litetknyte

Ni som kan d här med ck, var köpte ni från internet? Kära mor har börjat med d där nu.

Själv är jag ff deppig för allt m jobbet. Suuuuuck!

Krya på er sjuklingar.

Älskar min lilla Vinge-ling
  • Emeraldy

Camilla:
    Jag köpte från www.nailsbodybeauty.se Där är det fraktfritt om jag minns rätt.

Jag läser allt ni skriver, men jag har så himla fullt i huvudet just nu så jag orkar inte med mina vanliga mastodontinlägg

Kram på er alla.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • mamma till Viktor och William

Usch då Sussie!

Camilla: Helt sjuk vad länge du varit hemma! Jag skulle klättra på väggarna Trist att du känner så där inför jobbet bara...

Vicke och Moa på dagis

Annaaaaaa: Kolla håret på ungen!!! Nu har vi bestämt oss för att klippa det superkort!

Älskade unge!
  • Pingulina

Go kväll!

Hinner inte titta in och skriva så mycket jag heller. Jobbar ju 80% nu eftersom jag ska jobba in tiden under resan. A jobbar fortfarande över mycket och på kvällarna när Nellie lagt sig försöker jag läsa kurslitteratur.

Annica, trist att det inte blev någon resa, men er tur kommer nog så småningom!

Sussie, aj då med foten. Hade du möjlighet att kyla ner den direkt efter? Kommer säkert göra ont ett bra tag Fundersam Hoppas Conne blir frisk snart, och får vara frisk ett tag!

Nu ska jag duscha, har varit och spelat innebandy för första gången sen innan jul. Jobbigt var det och dåligt gick det.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Pingulina

Sofia, haha, vad myyycket hår han har

Tänkte även på att Moa var så finklädd på dagis, vit stickad tröja och allt Nellie får bara gå i sunkiga mjukisbrallor och tröja varje dag, haha, stackars henne.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • mysia

Har precis kommit hem från jobbet. Blev dock lite försenad på väg dit, en trafikolycka hade inträffat bara ett tag före jag for förbi där.

Sussie: Aj, vad olyckligt. Skickar en stor förstående kram, vet hur det känns att ha ont i foten, antar att det är den du har ont i.

Sofia: Fin bild på Viktor och Moa. Vad dom ser stora ut.
    Söta lockar, men jag förstår att ni vill klippa honom.

Ledig imorgon, känns skönt.

Sofia: ni vill inte stanna på lunch imorgon? Alla som vill är välkomna :)

• Emeraldy
    Sofia:
    Haha, kolla håret på vilken unge?? Min dotra ser ju också ut som ett troll Söta är de i alla fall!

Jag var ju hemma i stort sett lika länge som Camilla och var som bekant rätt nöjd med det Men faktiskt måste jag erkänna att det är rätt skönt att ha börjat jobba igen, trots att jag egentligen inte trivs med jobbet. Men jag känner mig piggare på nåt sätt, trots att jag är heltrött på kvällarna! Låter mysko, jag vet 
    Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
Svar på tråden Mina goa vänner!