• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • mysia

Håller med er om att det är svårt att ta tag i att prata med nån utomstående. jag vill, men vågar liksom inte.

har precis fått i mig lunch, så nu är jag proppmätt.
    Ska packa Tindras väska nu och så äter vi mellis hos farmor och farfar om ett par timmar. Tänkte gå en prommis eller åka pulka med henne där.

• Emeraldy

Åh, hoppas det fortsätter vara så här fint väder hela helgen Me löv husvagnslivet Moa sover så jag håller på att packa in grejerna. När den inte har använts på ett halvår är det en del saker som ska stuvas in!

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • mysia

Sara: Håller tummarna att det ska vara forsatt fint. Längtar till imorgon, är det fint väder då, så ska jag ta med Tindra till pulkpacken. Ska bli kul.

Har huvudvärk, hoppas det släpper snart, inte kul att jobba när man mår dåligt.

• Pingulina

Har nyss ätit lunch och till efterätt blev det lite Rocky Road-glass, såå gott, det är ju fredag

Var iväg på Strömpilen och köpte ett par jeans och ett par svarta lite "finare" mjukbrallor, behövde verkligen byxor som jag kan ha på jobbet. Och så blev det en enkel svart topp som passar till det mesta, praktiskt att ha med enkla, enfärgade toppar till Thailand så att man kombinera det mesta och därmed minimera packningen. Blir ju lätt för mycket ändå när man ska iväg. Nellie fick ett par jättehärliga mjukisbyxor och en pyjamas från Lindex.

Var ute efter vinterskor till Nellie också men på Maxi fanns det inga skor i Nellies storlek kvar. Ska ta en promenad till Skokanonen på Mariedal när jag hämtat Nellie och se om det finns några skor där.

Annica (och Sara och Camilla), jag tror att psykologstudenternas mottagning är riktigt bra, och att slippa betala en massa underlättar ju för att man verkligen ska gå dit, men kuratorer finns ju som sagt på vårdcentralerna också. Tyvärr tror jag att dom har låååång kö.

Ja, det är verkligen hemskt hur grymt klimatet är på skolorna idag. Och att ens barn ska ha det bra är ju det viktigaste i ens liv, jag skulle nog också bli en grottmänniska som den pappan sa. Det vi kan göra som föräldrar är ju att skapa ett bra nätverk runt våra familjer så att skolan inte blir det enda stället där barnen kan ha kompisar. Och även att gå på aktivitetr som inte har med skolan att göra för där kan man ju också träffa vänner. Men självklart vill man ju att barnen ska ha kompisar på skolan också eftersom de tillbringar mycket tid där...

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Emeraldy

Ooooh, jag är ute på lite hal is nu känns det som. Jag har skickat iväg veckobrevet till föräldrarna, som jag gör varje fredag, men idag var jag inte lika positiv som tidigare. Jag känner att måttet är rågat och att föräldrarna måste få veta sanningen, hur tråkig den är. Har redan fått ett telefonsamtal och två mail... Jag förutsätter ju att alla föräldrar vill att deras barn ska ha det bra i skolan, men tyvärr är det inte alls som ser sitt eget barns roll i det hela.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Alice i Umeå

HEj hej!! Kikar bara in en snabbis, håller på packa för vi ska snart till Övik. Men det kanske inte blir ikea, Peters bror och hans tjej skulle åka in med Tyra, hade ramlat och slagit huvudet på dagis och kräktes en del. Vi får helt enkelt se hur det ser ut i morgon bitti. Annars är vi bara kvar i övik och umgås där. Kommer hem i morgon kväll för jag jobbar söndag morgon. Igår firade vi 5 år och var ute och käkade lite god mat. Men jag åt nog för mycket för jag mådde dåligt hela natten och på förmiddagen, nu känns det bättre men har inte ätit något idag, är inte ens sugen på något. Inte hungrig. Men men...

Krya på er alla som har ont eller mår lite dåligt!!! Skickar kramar till alla som känner att de vill ha en.

Och trevlig helg på er allihopa! Vi ses!!

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Liloot

Kikar bara in en snabbis!

Ikväll blir det lugna gatan skulle jag tro. Let's dance och ett glas vin låter som en utmärkt idé.

Hittade ett jättefint läppstift på Body shop! Tack för tipset Sara

Sara: Hoppas du får bra reaktioner från föräldrarna! Strongt av dig att sätta ner foten! *kram*

Annica: Tycker verkligen att P verkar skum. Att han börjar tjafsa om du vill gå till en psykolog och kalla det kokodoktorn (det hade han väl sagt tidigare nångång?!). Det låter helt sjukt omoget. Stå på dig om du känenr att du vill prata ut med nån! Han måste ju vilja att du ska må bra?!

Annika: Kul med shopping Jag har också shoppat lite idag! Läppstift, skor och ett par benvärmare Hemlis Trodde aldrig jag skulle köpa ett par såna, men nu är det gjort Blir nog fräsigt till imorgon kväll med högklackade skor till

Nu ska vi och handla lite!

Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • mamma till Viktor och William

Kramar till er alla som mår dåligt på ett eller annat sätt.

Tycker väl inte heller tillvaron är toppen just nu. Trivs ju kanon med jobbet men är ändå stressad av att inte få jobba mer.... En glad nyhet är att vi fick upp lönen ett par tusen! 19540:- tjänar man som undersköterska idag..... Helt okej fast över tjugo ska jag vara innan året är slut!

Det som tar mest energi nu är nog lilleman. Inget man gör blir rätt. Han vänder sig mot precis ALLT. Inget är bra. Måste vara jobbigt för honom. Vi försöker ju bara säga vad som gäller och sedan hålla fast vid det och det känns som en bra strategi men det suger verkligen musten ur en! Sen är det ju den där vikten som man aldrig gör någonting åt.... SUCK man har nog någon form av ätstörning.

Nuuuu känns det bättre Var tvungen att få ur mig lite

ANNARS är jag lycklig

Sara: Stå på dig! De finns alltid föräldrar som vägrar inse fakta men jag tycker du gör helt rätt! Hur mår lilltrollet idag?

Annika: mmmmmm glass

Anna: Ska du ut på krogen när det är melodifestval???? *eeeee känner mig gammal*

Jag idag blev det då den stora dagen då Viktor blir korthårig *tror jag*.

Kalas blir det också då syrrans kille fyller år.

Ingen som vet av en bra sjukgymnast?

Älskade unge!
  • Pingulina

God morgon!

Det blev inte så trevligt igår kväll som jag tänkte. Efter middagen fick jag jätteont i magen och tillbringade kvällen i fosterställning i soffan. Fortsatte att vakna i natt med ont i magen och illamående och magen känns lite sådär nu också och illamåendet kommer och går. Usch, jag vill inte att det ska vara magsjuka, blä. Nellie och A mår då bra än så länge.

Idag verkar det inte bli så fint väder. Bra, så kan jag sitta inne och plugga med gott samvete.

Sofia, grattis till den nya lönen!! Vet dock ingen bra sjukgymnast, har du ont?

Sara, jag tycker det är rätt av dig att vara ärlig, föräldrarna måste få veta att allt inte är okej.

Jag ska vaxa benen nästa vecka, någon som gjort det eller vet hur långt man måste "spara ut" håret på benen för bästa resultat? Har inte rakat benen på ett par dagar och har inte tänkt göra det fram till fredag när jag ska vaxa. Undrar hur ont det gör? Det kan ju inte vara värre än att föda barn och tatuera sig?

Anna, haha, lycka till med benvärmarna ikväll Förresten, jag skulle vilja ha såndär Jennifer ANiston-färg på håret. Ljusbrun skulle jag säga att det är men du säger väl blond Det kanske inte går att få till nu på en gång men så småningom tänkte jag

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Liloot
    Sofia: hahaha, melodifestivalen slutar ju typ halv tio. Så den ser man ju på förfesten *daaah*
    Skönt att få skriva av dig lite

Annika: Jo, så småningom går det nog att lösa med den färgen. Men inte nu på engång. Eller det GÅR ju, men då är det en hel del avfärgning och infärgning och slingor efter det som gäller. Och det är nog inte att rekommendera just innan ni ska till thailand... håret tar ju endel stryk där också.
    Jag har vaxat benen, och det blir bättre ju längre håret är. Det kan vara på gränsen nu för dig. Hon jag gick till rekommenderade att man gjorde om det typ en vecka efter för att få bort alla hår som var för korta första gången man gjorde det. Håren växer ju olika beroende på när dom "ramlade av" benen. Så en del små strån kan ju ha lostnat (ööh, stavas?) dagen innan du vaxar dig och då växer dom ju ut direkt. *förklarar* Men du kan ju göra det direkt du kommer till thailand igen så borde det bli perfa Och det gör inte ondare än att föda barn eller tatuera sig
    Are you going to the grave with unlived life in your vains?
Svar på tråden Mina goa vänner!