• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Emeraldy

Här har vi en liten sjukling idag. Passar ju bra iom att vi ändå är hemma. Moa har varit lite hostig och snorig och inatt var hon väldigt varm. Hon är rätt gnölig nu på morgonen, så det är nåt som inte stämmer. Vi använder ju en sån här örontermometer, men den är ju inte tillförlitlig för fem öre. Tar man tempen flera gånger visar den ju helt olika. Tror å andra sidan inte att det skulle funka att ta tempen med nån annan termometer, så det är väl bara att göra som jag gör med mig själv; känna av läget. Jag kollar ALDRIG om jag har feber, det känner jag ju.

Så här blir det också lugna gatan idag. Kanske, kanske att jag går ner på stan en sväng. Skulle behöva nya skosnören

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • mysia

God morgon

Sara: Tråkigt att Moa är sjuk. Håller med om att örontermometrar alltid visar olika. har dock hört att man ska alltid kolla samma öra, men det brukar ändå inte alltid stämma.

Agneta: Ok, tråkigt, men det är nog bäst att Alice får bli frisk först innan vi ses.

Tindra är fortfarande hostig, ska hon någonsin bli frisk?

Nu ska jag städa undan frukosten och bädda sängen.

Vi hörs

• mysia

Sara: Hur är det med Moa nu? Är hon fortfarande varm?

• Tuttie

Här är Cornelia fortfarande sjuk Hon hostar ju snart upp lungorna ..stackarn.
    Snoret och ögonen rinner så hon ser nästan bedrövlig ut. Men ingen feber... Skönt.

Annars har jag så ont i foten....

Ringe till en av kontakt personerna på polisen och dom hade fått in 109 ansökningar men han trodde efter att jag berättat vad jag gjort tidigare att jag nog låg bra till. Så nu är det bara hoppas. .. Men nog hinner ju ändras när dom väl börjar gå igenom alla ansökningar.

Krya på dej Moa!

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • Emeraldy
    Annica: Jo, Moa är rätt varm, men hon är på gott humör. Hon har också en väldigt jobbig hosta och snor som rinner. Hon sitter och ritar nu. Jag satte på en tecknad film åt henne, men hon är fortfarande helt ointresserad av TV

Sussie: Jobbigt att ha ont i foten. Håller tummarna för dig om jobbet!
  • mysia

Sussie: Låter ju lovande om det där jobbet. Håller tummarna. Hoppas foten snart blir bättre.

Sara: Tindra får kanske lära Moa hur man sitter still framför tv:n. Tindra är helt fascinerad av tecknad film. Hon vill inte göra nåt annat just nu. Funderar på att gå på öf i em, tror dom har öppet, får kolla upp det.

• Emeraldy

Annica:
    Jag tycker faktiskt att det är helt okej att Moa inte gillar TV Hon lär få sin beskärda del av TV-tittande i alla fall

Det är lite typiskt att det är pappa-öppet på ÖF på onsdagar när jag är ledig, annars hade vi nog varit där en del.

Moa blir mer och mer gnällig och är jättevarm nu, så pigg är hon inte, mitt lilla hjärta

• Emeraldy

Nu sover mitt lilltroll. Hon gick fram till vår säng och visade att hon ville upp (den är för hög för henne). Sen somnade hon inom ett par minuter, stekhet.

Så imorgon blir det första VAB-dagen för oss skulle jag tro. Antar att det blir Magnus som får vara hemma.

Vi har fått nya direktiv på skolan som säger att vi inte får ta in vikarie om vi är borta, utan då ska arbetslaget och resten av kollegorna täcka upp. Precis som vi har folk som bara sitter och rullar tummarna Skrikandes Det här kommer ju göra att man knappt "vågar" vara sjuk eller VABa eftersom man då försätter kollegorna i en jäkla sits.

Svar på tråden Mina goa vänner!