• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Tuttie

Här sover cornelia fotfarande snart 2 timmar..Var länge sedan hon sov så här länge.. lillskruttungen...

Ångrar att jag inte la mig nått.. men men skylla sig själv.

Hoppas Moa får sova nått nu då.

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • Alice i Umeå

Nu sover även Alice ute i vagnen, 10 minuters promenad sen sov hon. Skönt när man kan gå in och äta i lugn och ro. Vi får väl se hur länge det håller i sig idag.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Tuttie

Oj 2½ timme sov hon...brukar inte hända..

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • mysia

Tittar snabbt in, skriver mer sen.

Sussie: Oj vilken historia om han med övervikten. ja,precis, vi får stötta varandra. Vad säger du, ska vi bli tränarkompisar? Visseligen bor vi långt ifrån varandra, men vi kan sporra och peppa varandra iallafall via telefon eller msm. har du nån msn?

Middag nu. Stekt rödspätta, p-mos och grönsaker.

Vi hörs sen.

• litetknyte

Hej på er!

Jag har varit på APT idag och fick veta att jag iaf inte behöver flytta på mig. Det var en annan tjej som sa att hon gärna ville byta så förmodligen behöver jag inte byta inom verksamheten iaf. Plus att jag förmodligen inte kommer behöva jobba helger heller, så nu känns det liiiiite bättre att gå tillbaka iaf. Är mao på lite bättre humör idag. Känns skönt.

Sara
    - vi har ofta haft vikariestopp och har så nu med på mitt jobb, och det är hemskt att vara hemma och sjuk. D ska mkt till för att nån stannar hemma, men har man barn så måste man ju på ett annat sätt... Det är inte kul dock... huvva!

Vinga älskar (tyvärr...) tv. Favvofilmen är "låtta laga mat" (Råttatouille), fast vi inte ens har den på svenska haha, och favvoprogrammet är Musses klubbhus. Det är ett måste på mornarna, annars blir hon typ förbannad, haha.

Ikväll har vi samfällighetsmöte och direkt därefter ska jag på Pilates. Ska bli skönt!

Krya på alla små sjuklingar och Sussies fot.

Älskar min lilla Vinge-ling
  • mysia

Camilla: Vad skönt att du slipper flytta på dig och att du inte behöver arbeta helg.Jag har pratat med rekryteringsenheten och hon skulle verkligen försöka hjälpa mig att hitta något annat jobb. Hon förstod att det var svårt med dom arbetstiderna för en barnfamilj, vi får ju som aldrig ses hela familjen.
    Du har verkligen fastnat för pilates. Måste verkligen köra igång med det. Har ju 3 pilates dvd:er, men tror ni att jag någonsin tittar och kör ett pass? Nä, just det. Dax för förändring.

• Emeraldy

Haha, konstigt att örontermometern inte funkar när det är puckon som använder den Nu har vi läst instruktionsboken och konstaterat att vi helt enkelt har gjort fel! Med tanke på hur sällan Moa är sjuk är det kanske inte så konstigt att vi hinner glömma hur den funkar mellan gångerna  Nu när vi använde den "rätt" visade den i alla fall 40,1. Hon har legat på min mage framför soffan i över en timme nu på eftermiddagen. Rätt mysigt. Nu ska vi stoppa lite mat i magen och sen blir det en liten sväng till Apoteket för att köpa Alvedon.

Camilla:
    Skönt att det känns bättre med jobbet

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • mysia

Sara: Ha ha, ja det kan ju vara bra att ha läst instruktionerna före. Skickar en stor kram till lilla sjuklingen.

• litetknyte
    mysia - jaaaa, Pilates är den högre maktens gåva till lata mig.
  • litetknyte
    Sara - oj, det var inte lite feber heller! Stackars liten, krya på kram.
Svar på tråden Mina goa vänner!