• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Emeraldy
    Camilla:
    Vi var ju till akuten igår och de prover och tester de gjorde där visade ingenting. Men läkaren sa att vi skulle gå till Vårdcentralen på tisdag eller onsdag, om inte febern gett med sig, för mer ingående tester.

Sofia:
    Fick ni veta vad som var tokigt med Viktor då? Jag minns inte.

Hur sjutton ska vi få i ungen Mollipect???? Hon har ju en hosta som är riktigt, riktigt hemsk, men hon stenvägrar ju medicinen Synd att det inte finns i tablettform, för det har hon ju inga problem med iom att hon är van sin dagliga medicin.

Usch, jag måste verkligen pallra mig till jobbet imorgon, hur nu det ska gå. Först och främst har jag ett jätteviktigt möte med rektorn, som inte kan skjutas på eftersom det känns totalt krisartat i min klass. Sen så sa de på Vikariebanken idag att det inte finns några vikarier imorgon, alla är uppbokade. Vi hade ju egentligen vikariestopp, men ledningen insåg visst rätt snabbt att det inte finns kollegor på skolan som bara kan hoppa in en hel dag. Nähä Fundersam Just nu fasar jag bara för att gå och duscha, inte ens det orkar jag...
    Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Pingulina

Go kväll i tråden!

Nellie somnade för en kvart sen när ja la henne, stackarn hade inte sovit nåt på dagis och var såå trött. Utbrotten duggade tätt efter middagen kan jag ju säga. Nåja, nu sover hon iaf så att jag kan ta itu med skolarbete. A jobbar som vanligt. Igår var jag redo och hoppa av kursen, så himla less när allt hopar sig på detta sätt. Men idag har jag bokat flyg till s-holm när vi har kurssamling där, så nu kan jag inte hoppa av längre. Eller kan och kan men då har jag ju betalt flyg i onödan Och en av böckerna som jag håller på att läsa nu ska inlämnas imorgon och jag fick inte göra omlån, och jag behöver verkligen den när jag ska skriva uppgiften i slutet av veckan, så då måste jag sätta mig nu och skriva av sånt som jag kan tänkas behöva referera till, blä. Okej, nog gnällt...

Sussie, när min farfar dog tog jag flexledigt från jobbet för att åka på begravning. Utan betalning borde du ju få vara ledig, eller menar du med betalning? Ska du inte fortsätta på ditt jobb eller, för du skrev nåt om ett nytt jobb? Knäppt med öppet hus på alla hjärtans dag förresten.

Sara, håll fast och spruta in och försöka få henne att svälja. Spruta in så att det rinner på sidan i munnen för då utlöser man oftast sväljreflexen automatiskt. Och jag vet, det är inte roligt men det går oftast inte på nåt annat sätt. Och det är inte roligt att behöva tvingas tillbaka till jobbet när man inte är frisk nog att orka, men jag förstår att du är så illa tvungen pga situationen i klassen. Hoppas ni får till ett bra möte.

Blä, nu måste jag ta tag i skoluppgiften...

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Tuttie

annika: Man får tjänstledigt med lön för att gå på begravningen men får man ledigt för att åka till annan ort oxå? eller är det liksom bara själva begravningsdagen?

Trist med läxuppgiften. Kul med Sthlm dock När är det?

Sara: Stackars er.. O ja det är så jobbigt att tvinga i dom medicin..Men det är nog bara vålda En håller o en sprutar i den...

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • Emeraldy

Usch, Annika, det låter inget kul att tvinga med spruta Vi fick faktiskt ingen spruta (och vi har ingen heller) utan vi fick nån special-kopp/sked. Första gången gick bra, när hon inte visste vad det var, men sen har hon stenvägrat, oavsett om vi häller på sked, eller i mugg. Men du har väl rätt, att man måste tvinga, men det känns som sagt inget kul 

• Tuttie

glömde...

Håller på att söka nytt jobb för jag vet inte om jag får fortsätta efter 7 mars. Och igentligen vill jag nog inte det. Har sökt Radiooperatör och taxitelefonist. Båda dom 2 jobben är tillsvidare. Känns inte som om att man vill skaffa barn o ha vik 2 mån i taget.. Så ja jag söker nytt jobb så man kanske kan börja planera sin framtid lite mer

• Tuttie

Sara: Oj vad knasigt att ni inte fick någon spruta..Det är SÅ mycket enklare med den. Hoppas ni löser det.

• Pingulina

Vi har aldrig fått någon spruta utan frågat efter en på apoteket. Utan spruta skulle vi aldrig få i henne nån medicin, kanske det går med sked om det ena håller i Moa och vinklar henne bakåt och den andra ger henne en sked med medicin.

Sussie, du måste nog fråga din chef eller löneadminstratör, då måste väl ha koll. Kan du tänka dig att gå tillbaka till taxitelefonist då? Har för miga tt du inte trivdes med det. Förstår dock att det inte känns så tryggt med bara korta vik hela tiden. Visst har Anders iaf fast tjänst?

Jag ska till stockholm 1-3 april.

• Tuttie
    Pingulina skrev 2008-02-11 20:01:01 följande:
    Vi har aldrig fått någon spruta utan frågat efter en på apoteket. Utan spruta skulle vi aldrig få i henne nån medicin, kanske det går med sked om det ena håller i Moa och vinklar henne bakåt och den andra ger henne en sked med medicin.Sussie, du måste nog fråga din chef eller löneadminstratör, då måste väl ha koll. Kan du tänka dig att gå tillbaka till taxitelefonist då? Har för miga tt du inte trivdes med det. Förstår dock att det inte känns så tryggt med bara korta vik hela tiden. Visst har Anders iaf fast tjänst?Jag ska till stockholm 1-3 april.
    Jag tror at tjag igentligen gillade jobbet men det var så struliga arbetstider och ingen organisation där alls...på mix...

här är man ju iaf minst 2 på natten osv...
  • Emeraldy

Annika:
    Nä, vi skulle kanske ha frågat efter en spruta, men vi har ju aldrig gett Moa flytande medicin tidigare, så vi tänkte väl inte på det. Och speciellt inte eftersom de gav oss den här specialskeden, då trodde vi ju att det var så man brukade ge små barn.

Hon somnade strax efter 18:30, men hon har säkert vaknat 7 gånger sen dess pga hostan. Blir en rolig natt det här

• Pingulina

Sara, nä, hur skulle ni ha kunnat veta att man behöver en spruta om dom inte säger nåt, men man lär sig efter ett tag

Anna, är det okej om Nellie följer med när jag ska klippa mig? A jobbar i Övik men han kommer och hämtar henne så fort han hinner.

Svar på tråden Mina goa vänner!