• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • mysia

Hej tjejer

Verkar bara hänt tråkiga saker här på tråden. Ledsen för allas skull.

Skickar en stor alla hjärtans kram till er alla. Tycker så mycket om er. Tack för att ni finns.

Nu har Tindra oxå drabbats av feber,39 grader hade hon imorse :( Tror dock att det kommer från bihålorna. Hon har ju varit tät i näsan ett tag. Så nu får vi verkligen försöka få ut all snor idag.
    Nu sitter hon dock och småpratar med sig själv medans hon ser på en film.

Vågar jag gå en promenad med henne när hon ska sova, om hon har feber, eller är det dumt?

Annars så funderar jag angående jobb. Jag har några altenativ. Vad tycker ni?

* Vara kvar på detta jobb jag har nu, och samtidigt leta efter ett nytt jobb.

* Leta sommarjobb, och därmed sluta på detta jobb om jag får ett sommarjobb. Men då har jag inget jobb efter sommaren, dock kanske jag har rätt till alfa-kassa. och lättare att hoppa på vilket jobb närsomhelst. Men ekonomiskt sätt blir det mindre pengar ett tag.

Har ni nåt fler altenativ?

• Alice i Umeå

Glad Alla hjärtans dag på er allihopa!!!

Här är vi också hemma idag men just nu känns det väldigt onödigt, hon är ju hur pigg som hellst och ingen feber, dock hade hon lite i går kväll.

Annica: Det är klart du kan gå ut med henne fast hon har feber, så länge hon inte blir kall. Frisk luft är faktiskt bra om man är sjuk. Så länge det inte är 30 minus eller så.
    Jag tycker att du ska vara kvar så länge du inte har något annat, men sök alla jobb du bara kan tänka dig, det är ju bara att du säger upp dig där du är nu om du skulle få något annat. Och än om du bara får ett sommarjobb som är 100 % så ta det, du kan ju få fortsätta efter sommaren, men det är ju bara att fortsätta leta. Jag kollar alltid på jobb även fast jag har en fast tjänst och så, man kan ju alltid hitta något bättre och då är det ju bara att säga upp sig.

När vi kom ner i morse låg en ask med chokladhjärtan på bordet och en lapp: Älskar er hur mycket som hellst!!!

Då blir man kär, var tvungen att skicka ett sms där jag skrev: Vi älskar dig också!!

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • litetknyte

Hej på er!

Jag har nyss ringt till Vingas blivande dagis, då vi inte fått  nån som helst info om hur och när vi ska vara på inskolning nästa torsdag... de påstod att de skickat ut välkomstbrev till alla, det kommer väl idag om det inte kommit bort, men iaf ska vi vara där kl 9 på torsdag och sen kommer man varva 9-11 och 13-15 varannan dag då det är två grupper som ska inskolas samtidigt... hoppas d kommer gå bra! Håll tummarna för oss!!

Idag kommer två kompisar med deras barn hit och umgås en stund innan N slutar jobbet.

Stror -kram till er alla!

Älskar min lilla Vinge-ling
  • mysia

Agneta: Vad gulligt med choklad. Önskar P kunde göra nåt sånt för mig. men en blomma kanske jag får, hoppas jag.
    Vad bra, då tar jag mig en liten prommis,det är ju inte så kallt idag.
    Har sökt ett jobb som personlig assistent idag. Vad tror ni? Nåt för mig va? platsbanken.ams.se/direkt/72/080213,150070,020911,12,1266572.shtml

Camilla: Konstigt att ni inte fått nåt brev. Håller tummarna för er.

Får inte i Tindra nån vätska. Men en glass ville hon ha, så lite vätska får hon ju i sig då.

• mysia

Agneta: Vad gulligt med choklad. Önskar P kunde göra nåt sånt för mig. men en blomma kanske jag får, hoppas jag.
    Vad bra, då tar jag mig en liten prommis,det är ju inte så kallt idag.
    Har sökt ett jobb som personlig assistent idag. Vad tror ni? Nåt för mig va? platsbanken.ams.se/direkt/72/080213,150070,020911,12,1266572.shtml

Camilla: Konstigt att ni inte fått nåt brev. Håller tummarna för er.

Får inte i Tindra nån vätska. Men en glass ville hon ha, så lite vätska får hon ju i sig då.

• mysia

Oj,det blev dubbelt. Inte meningen.

Vilken mat brukar barn vara sugen på trots att dom är sjuk. Några tips? Tindra säger bara Nej till allt, förutom glass då.

• Alice i Umeå

Nyponsoppa? Välling? Yougurt? Sånt brukar funka på Alice när hon inte är så sugen på mat. Och då vet man att de får i sig vätska.

Nu har jag bytt gardiner i alla sovrum uppe. Duktigt av mig. Funderar på att fara på Expo när Alice har sovit, länge sedan jag var där och det finns ju så mycket roligt. Har dessutom presentkort på 100 kr där. Kanske räcker en bit i alla fall.

• mysia

Agneta: Vad du varit hurtig. Att du orkar. Hur känns det? Börjar det bli tungt?

Jag fick i Tindra lite majs, och juice, hon ville inte ha välling. Får prova med yoghurt till mellis.
    Vi gick en promenad till kvantum, och där köpte jag lite choklad och middag till idag och en tidning.
    Tindra sov knappt en timme, så nu ska jag försöka roa henne.

• Alice i Umeå

Jo, nu börjar det bli tugnt. Idag fick vi en tid för vårt andra ultraljud den 3 mars. Ska bli spännande. Och den 5 mars ska jag göra glykosbelastning. Känns inte lika kul men men...

Alice sover, somnade inte förrän kl 13:20 ca. Vi sov ju typ till kl 9 så då blir allt lite förskjutet.

Annica: Duktigt med promenad, var bara ute ca 10 minuter när Alice skulle sova, tycker inte att det är så roligt när det blåser så mycket, ändå verkar det ju lugnare idag än igår. Jag försöker vara hurtig på cykeln i stället. Köpte ju en på ÖB, fick ett blad idag och då hade de sänkt den med 100 kr. Typiskt!! Men det var ju inte så farligt ändå, jag betalade 895 kr. Känns helt ok för en ny cykel.

• Emeraldy

Hej på er i tråden!
    Jag sitter fortfarande med en huvudvärk som inte är av denna värld. Känns rätt obehagligt. Vi har fått svar på Moas prover som visade att hon hade nån form av infektion i kroppen (nähä?) så det blir antibiotika fr o m idag.

Jag har haft tät mailkontakt med rektorn nu när jag varit borta och det verkar som hon prioriterar läget i min klass och det ska sättas in massa resurser nu, hoppas det ger nåt resultat.

Annica:
    Moa har i stort sett levt på apelsinjuice nu när hon har varit sjuk. Man får ju lägga alla "nyttighets-värderingar" åt sidan såna här gånger. Kommer nog bli lite tufft att gå tillbaka till vanliga vanor sen, nu när hon har vant sig att få juice...

Camilla:
    Det kommer säkert gå jättebra för Vinga. Som jag har förstått det är ju hon också en väldigt försiktig tjej, som Moa. Moa älskar ju förskolan och har tuffat på sig rejält sen hon började. Ska bli spännande att se hur det går att lämna henne på måndag (förhoppningsvis) efter hon då har varit hemma i nästan två veckor.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
Svar på tråden Mina goa vänner!