• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • mysia

Sara: Tråkigt att du har huvudvärk. Skickar en kram
    Tindra älskar apelsinjuice, vill ha det varje morgon, men idag vill hon inte ha något. Fick i henne lite yoghurt till mellis. Hon pratade nyss om macka, så jag ska börja med maten nu, och äter hon inte så blir det väl en macka.

Agneta: Spännande med ultraljud nu när bebisen är så stor.
    Ja,det var inte kul i blåsten, men bättre än igår som du sa.

• Emeraldy

Jag har fått en inbjudan att vara med på ett Gangstar-party. Nån som sett några kläder därifrån? På hemsidan (www.gangstar.se) finns det inga bilder just nu (har förstått att vårkollektionen precis är på intågande).

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Tuttie
    Alice i Umeå skrev 2008-02-14 14:03:27 följande:
    Jo, nu börjar det bli tugnt. Idag fick vi en tid för vårt andra ultraljud den 3 mars. Ska bli spännande. Och den 5 mars ska jag göra glykosbelastning. Känns inte lika kul men men... Alice sover, somnade inte förrän kl 13:20 ca. Vi sov ju typ till kl 9 så då blir allt lite förskjutet. Annica: Duktigt med promenad, var bara ute ca 10 minuter när Alice skulle sova, tycker inte att det är så roligt när det blåser så mycket, ändå verkar det ju lugnare idag än igår. Jag försöker vara hurtig på cykeln i stället. Köpte ju en på ÖB, fick ett blad idag och då hade de sänkt den med 100 kr. Typiskt!! Men det var ju inte så farligt ändå, jag betalade 895 kr. Känns helt ok för en ny cykel.
    Åh jag fick ju oxå göra så sent ultraljud. kul!

Sara. krya på dej. Hoppas Moa piggar på sig nu då när hon får pencelin.
    Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • litetknyte

Hihi, som jag förstod fick vi brevet idag från dagis. Typiskt när man ringer då dyker info upp såklart. Jag hoppas också att det går bra för Vinga på dagis, och precis som du säger Sara så är Vinga en försiktig tjej. Men det blir säkert jätte bra, det måste det ju bli.

Älskar min lilla Vinge-ling
  • mysia

Sara: har aldrig hört talas om gangstar, tyvärr. Men det verkar ju vara rätt tuffa kläder. Skulle vara intressant att se Moa i sånna kläder. :)

Camilla: Det kommer gå så bra så, för Vinga på dagis.

Har precis ätit, och Tindra åt inte så mycket. Hon velade så mycket angående vad hon ville dricka, juice, mjölk, nä, juice. Suck, man blir ju tokig. ledsen för allt, och mycket slem finns i halsen hör jag. Sög ur en hel del snor, men det verkar finnas mängder kvar. Hur mycket snor kan rymmas i en sån liten näsa?

Sara: Har hon feber idag också Sara? Hur känns det, kommer du på lördag?

Är sååååå besviken! Viktor kommer inte att få plats på dagis i Stöcke i höst heller Nya reglerna om att syskon går före puttar ju ner han på typ 40e plats igen.... Gråter

Har varit och hälsat på morfar ikväll och Viktor skulle ge bort ett hjärta som han gjort på dagis men när vi skulle hem så ville han ju såklart ta med sig det

Älskade unge!

Vi fick förresten allahjärtansdaghjärtan (godis) idag och Viktor fick smaka för första gången. Han tyckte inte ens om det

Älskade unge!
  • Emeraldy
    Sofia:
    Jo, Moa har fortfarande feber, men den är inte lika hög. Varken igår eller idag har hon kommit upp i 40 grader så hon är nog på bättringsvägen. Men fy fan, vad jag avskyr att tvinga i henne medicin

Vad rart att de fick göra hjärtan på dagis Jag tror Moa kommer må så bra av att få komma tillbaka dit!

Vad ledsamt med dagisplats, förstår att ni är besvikna Jag pratade med en mamma på vår avdelning för ett tag sen och hon sa att de hade varit på Matrisen i två år, i väntan på plats i Stöcke...

Agneta:
    Hur kommer det sig att ni får göra ett andra ultraljud?

Sara: Vad skönt, kan tänkt mig att hon är less på att vara hemma Ja det känns lönlöst att ens stå i kö faktiskt. Syskon föds ju hela tiden så vi lär väl få vara på teg i all evighet. Det blir ju så jävla dyrt! SUCK SUCK MEGA SUCK!Gråter

Älskade unge!
  • Emeraldy

Varför blir det dyrare för er att ha honom på Matrisen?

Jo, nog är hon rätt less på att vara hemma nu

Svar på tråden Mina goa vänner!