• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Emeraldy

Sussie:
    Det är helt okej att ha byxor. De begravningar jag har varit på, har jag främst tänkt på att vara "välklädd", att inte sticka ut för mycket. Sen är det nog inte hela världen om du bär svart, mörkgrått eller mörkblått osv. Jag inbillar mig att det är lite "striktare" när äldre människor begravs än yngre, då står det ju ofta i dödsannonsen att man ska ha ljus klädsel.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Tuttie

Sara: Tack!

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • Emeraldy

Nu har Magnus och Moa kommit hem från Vårdcentralen. De tog snabbsänka igen och den var betydligt högre nu än i söndags på akuten så det gjorde läkaren lite fundersam. Han sa att det inte finns några tydliga tecken på att det är lunginflammation men att det kan vara det ändå. Risken finns också att det är urinvägsinfektion, så vi ska nu ta urinprov på henne (varför går hon inte på potta - hade ju varit mycket enklare!!) och lämna in det för analys. Är det det så blir det ju penicillinkur, annars vet jag inte.

Precis så där var det för oss också. Alltså att sänkan var högre andra gången vi var där. Fick vänta på VC i flera timmar innan han till slut kissade. Han fick en påse som de tejpade över hela "paketet". INTE kul, lider med er.

Älskade unge!
  • Emeraldy

Fan, det här händer inte Rektorn ringde precis och berättade att pappan till en av mina elever dog igår Ingen vet vad som hände! Han var ju på föräldramötet och såg ut att vara i min ålder!! Fan, jag orkar inte det här. Det är så himla mycket bekymmer i den här klassen ändå!

Sofia:
    Vi fick med en sån där plastpåse hem, var ju inte det lättaste att sätta dit på en vrålande, ålande lilltjej. Hoppas bara att vi har gjort rätt nu så det kommer nåt kiss i den.

Men fy fan vad hemskt Sara! Gud vad jag är glad att jag inte blev lärare, klarar verkligen inte av ledsna barn Har barnet en trygg mamma då?

Som tur är behövs bara några droppar för att få ett fullvärdigt prov.

Älskade unge!
  • litetknyte
    Sussie - de två senaste begravningarna jag varit på har jag haft svart kjol och vit skjorta/blus. Om det inte står något om klädsel bör det väl vara lite valfritt? Ta nåt du känner dig bekväm i. Fy vad jag lider med dig! Är så jobbigt när någon nära går bort.

Sara - hoppas verkligen att det inte är lunginflammation Moa har! Hoppas ni får svar och att liten blir frisk snarast! Krya på dig också!
    Gud så hemskt med pappan som dog! Huga!

Här har jag just lagt Vinga, men hon ligger bara och surrar ännu. Halv ett kommer min mamma så då ska jag iväg på halv planeringsdag med jobbet. Ikväll är det Pilates igen.  Ingen rast och ingen ro här inte.
    Älskar min lilla Vinge-ling
  • Emeraldy

Sofia:
    Jag vet inte Flickan hade varit i skolan idag, i chocktillstånd; hon hade busat på som vanligt och berättat för alla att pappa är död

Usch vad tragiskt. Hoppas hon får all hjälp i världen nu då! Det var väl inte samma barn som är mobbad? *hoppas inte*

Älskade unge!
Svar på tråden Mina goa vänner!