• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Tuttie

annica:Kul o shoppa lite.

Här blir det verkligen att hålla i stålana..nu när vi ska spara lite pengar till resan, vi ska ner till Sthlm o sen måste kanske jag ner till boupptäkningen igen , ska se om vi kan lösa den över telefonen, man är ju inte gjord av pengar..Tyvärr.

Sara: usch låter inge trevligt.Hoppas du piggar på dig. Spec innan lördag.

Ja visst låter det lite fint.

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • Tuttie

Förresten..Cornelia har börjat disa vällingen... Hon dricker en halv flaska om man gör på 250-270 vatten... Både på morgonen och kvällen.

Dags att inför nått annat snart då kanske. Eller så får hon klara sig till frukosten på dagis.

• Emeraldy

Sussie:
    Moa har ju inte druckit välling på morgonen på över ett år (vi slutade när vi kom hem från Thailand) Hon har inga problem att vänta ett par timmar på frukost. På kvällarna vill hon fortfarande dricka (förutom nu när hon är sjuk) men vissa perioder har hon inte varit intresserad, och då har hon ibland fått nåt annat istället (frukt, macka) eller ingenting om vi har ätit middag sent. Välling är ju bra om man har tokhungriga barn på morgonen, men det är ju inte hela världen om de inte längre vill ha den

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • mysia

Sara: Krya på er hela familjen.

Sussie: Tindra har oxå börjat dissa vällingen, dricker bara ibland, och väldigt lite när hon väl vill ha flaskan.

Tindra ville inte ha så mycket middag idag och nästan ingen välling,så himla ovanligt för att vara henne.

Nu ska jag krypa upp i soffan med en kopp te och en brownie.

Kram på er alla

• mamma till Viktor och William

Hej hej

Viktor har också dissat vällingen i perioder men jag tycker den är guld värd så jag är glad att han fortfarande vill ha den.

När det gäller medicin har vi haft sån tur att Viktor tyckt den varit god men vissa gånger (typ mitt i natten) har han stenvägrat och då är det sprutan som gäller.

Sara: Vi fick inget svar på varför han hade feber så länge, han hade ju höjd sänka men läkaren trodde mer på virus så vi fick inget penecillin. Det är ju såklart bäst om man kan undvika det... Hoppas hon är feberfri imorgon nu!

Älskade unge!
  • Alice i Umeå

Hej hej!!

Ang. medicin, vi har gett med spruta ett par gånger men hon blev mest rädd för den. En vanlig matsked är nog det som funkat bäst för oss. Eller en sån här plast mugg.

Vi har börjat dra ner på vällingen på kvällarna. Tesa och Robban hade fått sebastian att sova hela nätter efter ett tips om att ge mindre välling på kvällarna. De sover tydligen sämre om de är jättemätta, och det funkar faktiskt. Sover inte hela natten men betydligt längre än vad hon har gjort förrut. Förrut gjorde vi på 240 vatten, nu 160. Ska dra ner lite till också men vi tar det lite försiktigt.

Annika: Var du sugen på Mora träsk eller? Vi är sugna. Tesa och Sebastian var också kanske sugna, hon skulle kolla tills i morgon. Stog i tidningen att man skulle ringa och boka biljetter så jag funderar om man ska göra det i morgon i sånna fall. Det kanske var någon fler också???

Anna: Tråkigt att inte få gå på stan när man hade tänkt. Var en sväng i morse och då hade jag ingen vagn med mig men det gick bra i alla fall. Skulle bara in på Åhlens och köpa lite alla hjärtans dags presenter. Alice vill nästan alltid gå själv numera, inte så ofta hon åker vagn faktiskt. Peter har hämtat på dagis flera dagar utan vagn och då har hon gått hela vägen själv.

Vi hade inte tänkt att skaffa en tvillingvagn och nu är jag bara mer övertygad att det skulle vara bortkastade pengar,  i sommar tror jag inte hon vill åka så mycket. Vi har ju en ståbräda till Brion och så har jag ju bärselen till bebis i fall Alice skulle vilja åka vagn. Tror även att det inte blir så långa promenader när jag har båda hemma, det blir nog mest när Alice är på dagis och jag är hemma med bebis. Det är nog oftast då man kommer att fara på stan och så också, känns lite bökigt att fara på stan med båda två.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Emeraldy

Morrn, morrn. Magnus och Moa har precis farit till Vårdcentralen. Hon hade bara 37,5 i morse, men det hade hon å andra sidan igår också, och ändå var hon uppe i 40 på eftermiddagen. Själv står jag knappt på benen, fattar inte vad det är för fel??? Skrikandes

Agneta:
    Tror inte heller ni kommer behöva en tvillingvagn! Bra att spara in lite pengar till annat

• Tuttie

Sara: Så det är Magnus som är hemma med Moa? Och du är bara sjuk?
    Det kanske är dags attdu oxå går till läkarn... Eller hur!

Hoppas verkligen du piggar på dej.

• Emeraldy

Sussie:
    Ja, Magnus har varit hemma med Moa. Jag har grymt dåligt samvete för det, men jag pallar verkligen inte Ligger och sover större delen av dagen. Hrpfm, det ska mer till innan jag går till läkare Jag får bara hoppas att jag piggar på mig snarast, annars måste jag ju lik förbannat gå, för att få läkarintyg.

• Tuttie

Sara. Ja hoppas du slipper.

Varken igår eller idag (än så länge) har jag haft någon större aptit... Är inte hungrig... Igår åt jag en macka till frukost, ett pkt nudlar till lunch och två (tunn) pannkakor till middag..

Idag åt jag en halv portion havregrynsgröt.

Suck!

Annars, om det inte är någon klädkod för begravningen måste man ha svart då?

Ska man ha kjol eller byxor eller kläning.. Anders komemr ha en svart kostym kan jag oxå ha byxor då?

Svar på tråden Mina goa vänner!