• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Liloot

Hej på er!

Sussie: Va tråkigt att du är så ledsen Gulle Conne som bryr sig om sin mamma Skickar massa kramar!

Sara: Tyckte det där Lostavsnittet var så där. Man fick ju iofs en liten tillbakablick och lite förklaringar hur allt hänger ihop, men inget man MÅSTE se.
    Har aldrig gett Thea någon medicin (förutom alvedon), så jag har inte mycket råd att komma med hur ni ska få henne den... men tvångmetoden låter "lättast".

Annika: Klart hon får följa med Nemas problemas!

Ikväll har jag haft första provet på mattekursen. Kändes helt okej faktiskt. Det gick nog ganska så bra. Får tillbaka provet om en vecka, det ska bli spännande!

Imorgon är jag LEEEEEEEEEEEEDIG! Så skönt Har ju jobbat heltid dom senaste veckorna, och gud va skönt det ska bli med en ledig dag mitt i veckan. Det är ju guld!

Natti!

Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • Liloot

eller jooo... Thea fick ju penicillinkur näre hon hade blivit kattrivet... den måste ju varit flytande? Vi gav nog den med spruta tror jag. Men hon var ju så liten då så det gick nog lättare då än det skulle göra nu.

• Tuttie

Hej ..

Här har ni mig ...Jag är hemma idag. Sover skit dåligt på nätterna nu. Drömmer om farmor att hennes  liv hänger på mig o att jag står brevid henne men kan inte göra nått så hon dör i mina armar.... Grymt tungt,...

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • Tuttie

Nu har jag pratat me begravningsbyrån..

O min älskade farmor har varit bestämd in i det sista. hon har planerat upp sin begravning in i minsta detalj redan. Lilltanten.

Men iaf den 7/3 kl13,30 är det och 12,30 kommer jag att få kistan öppnad för mig så jag ska få ta mitt sista farväl. Kommer även lämna en blomma till henne då som följer med henne till kremeringen ...För dom blommorna man lägger på kistan kastas ju bara så det känns bra att "min" blomma iaf får följa henne. Funderar även på att skicka med ett kort på Cornelia..Vad tycker ni om det?

Oj vad jag saknar henne, känns så märkligt att sitta här och planera hennes begravning.

Skönt att Anders är med mig iaf. Sen vet jag inte hur vi gör om vi bara flyger ner över dagen eller åker hem på lördagen. Kanske tar bilen ner ..vi får se.

VEt inte om jag är så sugen på lördag längre. Känns som fel. Fast samtidigt känns det som om jag kan behöva er. Vi får se hur jag gör.

• mysia

Hej tjejer

Tittar in en snabbis,ska snart fara iväg på käkgymnastiken.
    Idag har jag varit på schemaläggning. Är rätt nöjd med schemat. Är ledig påskhelgen, eller jag jobbar långfredag fram till 17 och på annandag påsk, men jag är iallafall ledig lördag och söndag, så då blir det forhoppningsvis en tur till stugan.

Sussie: Förstår att du saknar din farmor. Vad skönt för dig att dom kunde ordna så du fick en sista stund med henne.
    Jobbigt med drömmarna.

Sara: Hoppas ni fått tag i en spruta. Det funkar bäst för Tindra med spruta, men eftersom hon har fått rätt mycket medicin sista tiden så tar hon faktiskt ibland lilla medicinmuggen själv och dricker. Nu har hon dock varit utan medicin ett tag så vi får se hur det går nästa gång.

Härligt väder idag, trist att jag inte kan vara med Tindra idag. Får hoppas på bra väder imorgon oxå.

Ha en bra dag allihopa.

Vi hörs.

• litetknyte

Hej hej.

Vi har varit och veckohandlat på fm och fixat nytt pass till N. Jag upptäckte häromdan att hans gamla gick ut förra året. Så d va bara å pallra sig till Polisen.

Nu har jag just ätit lunch och en semla, N tränar och Vinga sover.

Sara - usch vad jag lider med er! Hoppas Moa blir frisk och att ni lyckas få i henne medicinen! Gruvar för den dag vi måste tvinga i Vinga sånt...

Sussie - kramar till dig! Jag förstår att du är ambivalent inför lördagen. Det kan ju både vara jobbigt med glatt humör och fest men samtidigt kan det vara skönt att få lite avbrott i sorgen och tänka på nåt annat. Vore kul om du kom iaf, var längesen vi sågs!

Älskar min lilla Vinge-ling
  • Liloot
    Sussie: Oj va långt bort begravningen var Brukar den inte vara inom nån vecka efter nån gått bort? Eller jag vet inte, kan inte sånt, men det kändes långt bort med en månad.
    Du får ju avgöra själv hur du vill göra på lördag, det känner du bäst om du orkar och har lust. Hoppas det känns bättre snart!

Jag och Johan var och åt lunch idag, sen skjutsa johan ner mig på stan. Tänkte gå och strosa lite i affärer. Men Thea bara SKREK och var helt tokig. Hon skulle inte sitta/sova i vagnen, skulle gå själv. Men det går ju inte när man är på stan. Så johan fick hämta oss på stan, så det blev inget av det.

Nu sitter jag på johans jobb och segar, Thea somnade ju såklart på två sekunder i bilen.
  • Tuttie

Anna: Tycker oxå det var långt bort...Men men.

Knasiga Thea.

ska försöka peppa mig själv ang lördag.

• mysia

Är ensam ikväll, P ska på O´learys med en jobbarkompis. Så han äter säkert nån god mat, medan jag och Tindra ätit spenatsoppa, ja ja,nyttigare är det iallafall.

Tindra tittar på Bolloibompa nu, men jag hoppas hon vill lägga sig tidigt ikväll, skulle vara skönt med en avkopplande stund för sig själv, har varit full rulle hela dagen idag.
    Gick en sväng förbi lilla mirakel efter schemaläggningen, där jag hittade en söt kofta, dom hade rea 50 %. Så den kostade 149 kr, lagomt pris. Sen blev den en söt liten mugg oxå.

Anna: Tråkigt att Thea inte var på shoppinghumör. Så typiskt att hon somnade i bilen.

Camilla: Lät gott med semla. Får nog hålla mig till torsdag, då blir det nog lite godsaker.

• Emeraldy

Suck, här är det som vanligt idag. Moas feber ger sig inte. I morse hade hon bara drygt 37, och hon var relativt pigg hela förmiddagen, men nu på eftermiddagen/kvällen var hon uppe i 40 igen. Ska ringa till läkaren på Vårdcentralen imorgon, eftersom de rekommenderade det när vi var på akuten, plus att vi måste få ett läkarintyg om vi ska kunna vara hemma längre med henne.

Vi har fixat en spruta nu och lyckats få i Moa lite medicin, men usch, vad hemskt det känns att tvånghålla henne när hon gallskriker och tårarna sprutar

Själv hade jag ju tänkt jobba idag, men det gick verkligen inte. Jag vet inte vad det är med mig. Det riktigt konstiga är att jag inte har nån feber. Inatt hade jag frossa och jag toksvettas och fryser om vartannat - ändå visar termometern ingenting. Är jättesnuvig och hostig, har huvudvärk och är helt slut i kroppen. Känns som jag har sprungit ett maratonlopp (har ju gjort det så många gånger, så jag vet hur det känns )

Är lite sur, jag har inte lyckats få hem de två Lost-avsnitt som kommit. Hade ju passat bra att se det istället för alla skitprogram som jag zappat igenom nu i några dagar.

Sussie:
    Jag tycker det låter som en fin idé att lägga med ett kort på Cornelia i kistan.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
Svar på tråden Mina goa vänner!