• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Emeraldy

...tryckte iväg för fort. Idag var hon så arg och gick och skrek "kacka" hela tiden (jacka) och till slut kom hon till Magnus och sa "åka bil" vilket hon aldrig tidigare sagt

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.

Ja det blir ju en extrasväng och speciellt de dagar jag jobbar eftermiddag för då måste jag ju lämna honom före lunch och åka hem igen för att sedan åka på jobbet....

Vad duktig hon blivit!

Älskade unge!
  • Emeraldy

Jaha, du tänkte så! *blonda Sara*

Jo, sen hon började på dagis har hon börjat prata mer och mer. Hon är ju inte ens i närheten av de andra små pjöllertrollen, men det märks en skillnad. Idag sa hon t om en treordmening: Moa sitta här (Boa titta här).

Nu kom jag på en annan sak. Moa har börjat protestera mot att sitta i sin barnmatstol, hon vill sitta på en riktig stol när hon ska äta. Problemet är ju att hon sitter så lågt ner då. Visst borde det finnas nån typ av kudde att sätta på vanliga stolar så hon kommer upp lite? Nån som sett nåt liknande nånstans?

Löp en tripp trapp Sara! Dom är kanon!

Oj 3ordsmeningar känns jääääättelångt bort!

Älskade unge!
  • Emeraldy

Njae, jag tror inte en Tripp Trapp skulle göra skillnad, eftersom hon just nu är inne i en period då hon ska göra allt precis som jag och Magnus... Sen så tycker jag nog inte det är värt priset nu när hon faktiskt kan sitta på en vanlig stol Hemlis 

Haha jag visst är det gulligt när dom härmar precis allt

Älskade unge!
  • Pingulina

Jag blir snart tokig på denna jävla kurs, varför skulle jag gå den??? Har läst litteratur nu varje kväll i en vecka, jag har 16 sidor kvar och sen har jag läst allt. Och imorgon kl.8 ska jag sätta mig vid datorn och skriva uppgiften och jag kliver inte upp ur stolen innan det är gjort Skrikandes Och efter det ska jag slappna av och börja se fram emot resan med lite lugn...

Jag vaknade med skitont i halsen idag och örvärk men nu är det lite bättre. Vill verkligen inte bli sjuk.

Agneta, glömde svara tidigare om Mora Träsk. Vi hade gärna velat gå men kommer låta bli just för smittrisken. Frodas säkert en hel del baskilusker där kan jag tänka. Skulle ni gå eller?

Sara, jag tor att det finns nån typ av specialkuddar (typ för personer med handikapp) som ser ut som en kvadrat och är ca 15 cm hög. Men de är säkert ganska dyra eftersom det är hjälpmedel. Hur många dagar ska Moa äta penicillin? Det brukar gå bättre efter ett par dagar att ge medicinen, dom blir som van till slut.

Sofia, va surt med dagisplatsen. Är det nåt dom fört in nyligt på alla dagis det med syskonförtur eller? För i så fall kommer ju Nellie hamna långt ner i kön till Berghem också...

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Emeraldy
    mamma till Viktor skrev 2008-02-14 20:45:42 följande:
    Haha jag visst är det gulligt när dom härmar precis allt
    ...och rätt jobbigt ibland Men visst, det är verkligen charmigt när man ser hur hon ska härma allt vi gör. Ibland ser hon så koncentrerad och allvarlig ut så man bara har lust att pussa sönder henne
  • Emeraldy

Annika:
    Hon ska få penicillinet tre gånger dagligen i 10 dagar... Känns skitjobbigt, för hon springer ju iväg gallskrikandes bara hon ser sprutan Vi har provat hälla det i en liten mugg också, men hon genomskådar oss direkt

• mysia

Sara: Tindra har oxå börjat rata sin matstol. Hon säger,"sitta stol" och sen kravlar hon sig upp på en vanlig stol, men som du säger, så vågar man inte ha hon där dom hon sitter så långt ut på stolen.

Kul att Moa börjat prata så bra. Visst är det lättare att prata med sitt barn nu? Tindra är som sin mamma, en riktig pladdermoster. Låter som en papegoja, härmar varenda ord. Brukar oftast förstå vad hon menar, men idag sa hon "sepsopp"förstod ingenting. Men tillslut blev hon så frustrerad, och nästan skrek, "mamma, sepsopp, och så pekade hon på ketchupflaskan"
    Ha ha.

Sofia: Tråkigt angående dagisplatsen. Hur går det med cyckeln? Används den någonting?

Imorgon ska jag på vårdcentralen och ta lite prover inför ett läkarbesök i slutet av denna månad. usch, tycker inte om blodprov.
    Sen ska jag jobba på kvällen. Usch, tycker inte om att jobba helg. Håll tummarna att jag får deta ndra jobbet. Det var ju dagtid, så det hade ju varit perfekt.

Svar på tråden Mina goa vänner!