• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Alice i Umeå

Hej hej!!

Jo, vi ska göra ett till UL för jag hade s k föreliggande moderkaka. Den låg så långt ner, nästan för öppningen om jag minns rätt. Och då ska vi bara kolla att den har flyttat på sig, vilket den gör i typ 98 % av fallen. Annars blir det snitt.

Tror inte jag heller kommer att fara på Mora Träsk. Känns inge roligt att fara bara jag och Alice. Vi kommer nog att gå ut och äta i stället då svärmor skickade upp pengar till en alla hjärtans middag. Sen kommer Peter att fara på House of Metal och då far nog jag och Alice hem och har myskväll.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Alice i Umeå

Just det, glömde skriva, Alice har inte suttit i matstolen på säkert 3 månader. Hon ratade den innan jul och sen dess har hon suttit på en vanlig och vi har ju ändå bar bord i köket men det funkar hur bra som hellst.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Emeraldy

Agneta:
    Ja, just det, nu minns jag att du pratade om ett ev snitt!

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Tuttie

Hallojsan tjejer!

Jag har haft lång dag på jobebt idag 7,30-20,00 Men när jag kommer hem så står en rödros modell Lååång o en burk Gelehjärtan här... Han är för go min älskling.

Cornelia pratar oxå på mycket, idag åt vi burgare till midda(hann hem o tvär äta) och jag o Anders åt med bröd men C fick i sin talrik o bröd till.. Och a hade glömt att ge henne en gaffel..och hon tjata och affe Jasså säger jag har pappa drukigt kaffe.. nej  mamma Affe säger hon.. o så håller vi på en stund..vi säger även ät nu  ja affe.. Tills vi tillslut ser att hon inte har nån gaffel o Anders ger henne en ..O hon skiner upp Mamma titta affe ....

Så mitt hjärta måste ju tyckt vi var pucko.. Inte alltid så lätt.

Hon har ju även lärt sig säga Cornelia -> Onelia Och Onne (=Conne)

Stackars Moa. Hur mår du då Sara?

Soff: SURT!

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • lindansare

Hej tjejer
    Kul att läsa om hur liven utvecklas. Albin har suttit och ätit på en Ikea pall (Bekväm?) sedan länge. Det är en äldre variant som är högre än vanliga stolar. Men till en vanlig stol borde ju gå att köpa en bit tjockt skumgummi och klä med vaxduk...

Albin pladdrar på för fullt. Vi begriper mest tvåordsmeningar och en och annan treordsmening. Han älskar dagis och har ju sin syster till hands ifall det blir ensamt.

Jag som ärlärare blev ju uppsagd årskiftet 2005/2006 och har vikarierat deltid sedan i somras. I veckan har jag dock fått ett heltidsjobb som sträcker sig några år framåt och är jätteglad åt det. Tänk att ha ett "eget" jobb och dessutom inte behöva oroa sig för ekonomin varje terminsslut.

• mysia

Sussie: Affe, ha ha. Nä,det är inte alltid så lätt. För dom är det ju så självklart, medans vi vuxna sitter och gissar.
    Vilken trevlig överraskning du fick efter en lång dag.

Jag fick ingenting av p. Han hade tänkt köpa blommor efter jobbet, men då var det stängt överallt. Då kände han sig lite dum, och sa att hade jag vetat hade det var stängt så hade jag gått på lunchen. Ja ja,vem vet, nån annan dag kanske man oväntat får blomor istället, man kan ju alltid hoppas.
    Därimot fick jag och P en cd skiva av hans föräldrar. Och Tindra fick vattenfärg och en cd-skiva med dagissånger.

Lindansare: Grattis till deltidsjobbet.

Agneta: Trevligt att få pengar. Vart ska ni gå och äta?

Jag jobbar ju ikväll, så jag får passa på att gosa med min älskling nu istället.
    Farmor och farfar slutar tidigt idag, så dom ska vara barnvakt sen idag när jag ska på vårdcentralen. Skönt att inte behöva ta med henne dit. Vill inte att hon ska få se hur feg mamma är när det gäller att ta sprutor.

• mysia

Attans, det går ju inte att klicka på den.

• Pingulina

God morgon!

Jag har sutit och knåpat lite på inlämningsuppgiften och äntligen känns det som att det kommer gå vägen. Har ett par sidor till att skriva men inatt kom jag på hur jag skulle lägga upp allt så nu känns det bättre. Bara skrivandet kvar då Haha, snacka om att jag tar detta gravallvarligt

Annica, varför ska du ta blodprov? Näe, nålar är inget roligt men ibland måste man. Själv ska jag vaxa benen idag och det kommer nog också göra ont. Men tänk så här Annica, vi har ju faktiskt fött barn så vad är ett nålstick/vaxa benen

Jag fick inget av A heller igår. Han åkte och köpte hämtmat på väg hem från jobbet men det var på mitt initiativ. Och så hade jag köpt hjärtechoklad till oss. Jaja, sånt är livet, vi får se till att njuta av varandra och visa varandra uppskattning ordentligt när vi är i Thailand.

lindansare: grattis till jobbet, vad skönt det måste kännas att ha en tryggare framtid! Själv kommer jag nog få harva på med kortare och i bästa fall något längre deltidsvikariat, någon tillsvidaretjänst kommer det nog inte bli på måååånga år, tyvärr.

Vad roligt att alla småpluttar(?) börjar komma igång med pratet. Dock är det nyttigt för mig att se att snart 2-åringar fortfarande pratar olika mycket för det är lätt att man får en skev bild av hur det "ska" vara eftersom Nellie pratar ganska mycket. Vi har ju endel småttingar på jobbet också så det kan vara bra att ha en normal bild av hur olika det faktiskt kan vara i den normala utvecklingen. Nellie använder fortfarande mycket tvåordsmeningar men 3 och 4 ord är inte alls ovanligt. Imorse sa hon "nej, mamma inte sunga moja täsk!" Nehepp, förlåt så mycket då

Här ska ni får en klurig gåta

Vad menar Nellie när hon säger "ponn sitt"?

Nu ska jag fortsätta med uppgiften.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • lindansare

Pingulina: Nä - visst är det stor skillnad på barn. När Clara var 2 år och 2 månader talade hon oebhindrat långa meningar medan Albin som är 23 månader faktiskt mest säger ett ord i taget eller inte ens bemödar sig om det utan pekar eller skriker. Å andra sidan är Albin oerhört motorisk och har snart kommit ikapp Clara i motorik trots att det sklijer fyra år. Hon å andra sidan är lite sen motoriskt. Barn är olika.

Svar på tråden Mina goa vänner!