God morgon!
Jag har sutit och knåpat lite på inlämningsuppgiften och äntligen känns det som att det kommer gå vägen. Har ett par sidor till att skriva men inatt kom jag på hur jag skulle lägga upp allt så nu känns det bättre. Bara skrivandet kvar då
Haha, snacka om att jag tar detta gravallvarligt
Annica, varför ska du ta blodprov? Näe, nålar är inget roligt men ibland måste man. Själv ska jag vaxa benen idag och det kommer nog också göra ont. Men tänk så här Annica, vi har ju faktiskt fött barn så vad är ett nålstick/vaxa benen
Jag fick inget av A heller igår. Han åkte och köpte hämtmat på väg hem från jobbet men det var på mitt initiativ. Och så hade jag köpt hjärtechoklad till oss. Jaja, sånt är livet, vi får se till att njuta av varandra och visa varandra uppskattning ordentligt när vi är i Thailand.
lindansare: grattis till jobbet, vad skönt det måste kännas att ha en tryggare framtid! Själv kommer jag nog få harva på med kortare och i bästa fall något längre deltidsvikariat, någon tillsvidaretjänst kommer det nog inte bli på måååånga år, tyvärr.
Vad roligt att alla småpluttar(?) börjar komma igång med pratet. Dock är det nyttigt för mig att se att snart 2-åringar fortfarande pratar olika mycket för det är lätt att man får en skev bild av hur det "ska" vara eftersom Nellie pratar ganska mycket. Vi har ju endel småttingar på jobbet också så det kan vara bra att ha en normal bild av hur olika det faktiskt kan vara i den normala utvecklingen. Nellie använder fortfarande mycket tvåordsmeningar men 3 och 4 ord är inte alls ovanligt. Imorse sa hon "nej, mamma inte sunga moja täsk!" Nehepp, förlåt så mycket då
Här ska ni får en klurig gåta
Vad menar Nellie när hon säger "ponn sitt"?
Nu ska jag fortsätta med uppgiften.